Od početka godine apsolutni lider u poskupljenju, kad je u pitanju hrana, je smrznuto povrće koje je poskupjelo čak 40 posto, a slijede ga jaja s rastom cijene od 38 te šećer 33 posto, pokazala je analiza agencije za istraživanje NIQ objavljena u zadnjem broju magazina Ja TRGOVAC.
Osim toga, za 30 su posto poskupjeli sladoledi, čips je u plusu 29 posto, a od neprehrambenih proizvoda tu su sredstva za perilice suđa s rastom cijena od 28 posto dok su omekšivači poskupjeli 27, a keksi 26 posto.
Ipak, analizom je pronađeno i nešto malo proizvoda koji su pojeftinili - među njima je ulje kojemu je cijena pala 15 te brašno za sedam posto, dok su cijene vlažnog toaletnog papira ostale na istoj razini odnosno jedine nisu mijenjane.
Prema pokazateljima ove agencije, u devet mjeseci ove godine robu široke potrošnje prosječno smo plaćali za 16 posto više nego u prvih devet mjeseci prošle godine od čega je neprehrana poskupjela 17, a prehrana 15 posto.
Zabilježeni su i neki fenomeni - primjećuje se usporavanje rasta trgovačkih robnih marki koje počinju zaostajati za brendovima, no deset najvećih kategorija u sklopu prehrane bilježe rast prodaje, a potom i rast financijskih rezultata. No, neke su proizvode potrošači ipak kupovali manje - recimo, pivo, salame, kavu i gazirana pića, od čega su salame i gazirana pića imala jako vidljiv rast cijena od čak 20 posto, neznatni pad konzumacije bilježi se u kategoriji vina, sladoleda, keksa, čokolade i konzerviranog povrća, a pad konzumacije bilježi se i u kategoriji ulja koja su potrošači, očito, prestali gomilati u zalihe.
NIQ upozorava kako analiza napokon bilježi i naznake usporavanja inflacije, kao i optimizam zbog činjenice da konzumacija generalno raste, unatoč dvoznamenkastom rastu cijena.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....