Povjesničar književnosti Slobodan Prosperov Novak u HRT-ovoj emisiji "Nedjeljom u dva" izjavio je da on ne dovodi reformu obrazovanja u pitanje, već je apsolutno za reformu. Smatra da nisu obavljene predradnje, a ono što je napravljeno, učinjeno je traljavo.
- Što se tiče gospođe ministrice znanosti i obrazovanja Blaženke Divjak mislim da njena kompetencija za ovu reformu nije dovoljna. Da bi netko proveo reformu, da bi bio "redatelj" reforme, mora imati političku i društvenu moć, a mora biti i vizionar, kazao je.
- U Hollywoodu kada se dodjeljuje nagrada Oscar, onda postoji nagrada za sporednu ulogu, ali nema Oscara za sporednu režiju. Gopođa je sporedni režiser jedne velike stvari u ovome društvu. Trudi se silno pokazati da ona to nije, a ona to jeste, rekao je.
Govoreći da je Divjak na samom početku rekla kako će dezideologizirati reformu, Prosperov Novak upitao je - kako će to učiniti?
- Ona je upravo među svoje suradnike uvela partijske ljude, bez većih biografija, dodao je.
- Naravno da se tada dogodi da od 72 škole koje provode eksperimentalnu fazu 15 škola direktno u vlasti stranke koja je delegirala gospođu Divjak. To je nedopustivo. S druge strane, kada uzmete recenzije kurikula koje su stizale onda možete vidjeti da postoje negativne recenzije kurikula iz povijesti te kurikula iz književnosti, rekao je Prosperov Novak.
- Ne može stranka koja ima 0,9% na svakim izborima imati i 15% ili 10% škola i utjecaja na eksperimentalnu fazu obrazovanja. Tu se radi o velikim novcima, istaknuo je.
- Ne može se raspisati natječaj za udžbenike kada nisu prošli kurikuli. Tko može napisati udžbenik kada nema kurikula? Kako?, upitao je.
- Ekspertna skupina koju je vodio gospodin Boris Jokić rađena je po jednom principu o kojem konsenzus nije postignut. Radi se o natječajima na koje se javljaju oni koji to žele, a ne stručnjaci, izjavio je.
Na pitanje zašto smatra da profesori, odnosno nastavnici ne bi trebali sudjelovati u reformi, odgovorio je kako to nije rekao.
- Ja smatram da oni trebaju sudjelovati, ali ne kao oni koji će stvarati kurikul. Sudjelovali bi u oblicima odvijanja nastavnog procesa, izjavio je među ostalim.
U vezi s tim trebaju li učitelji biti akteri ili "objekti" obrazovne reforme, o čemu je govorio 17. travnja Đuro Glogoški na okruglom stolu "Reforma obrazovanja - kurikul povijesti s osvrtom na Domovinski rat" - uslijedila je polemika između Novaka i voditelja Aleksandra Stankovića.
Na pitanje zašto je važna lektira, Prosperov Novak objašnjavao je uzevši za primjer reakcije na izjavu predsjednice Republike Kolinde Grabar-Kitarović prilikom posjete Argentini. Dodao je da je današnji odnos prema hrvatskom iseljeništvu je bezobrazan.
- Iseljeništvo se ponižava, rekao je među ostalim i ističe da se radi o cijelom kolopletu nasrtaja na hrvatski identitet, na samostalnu hrvatsku državu.
Istaknuo je i da na popisu lektire nema ključnih hrvatskih identitetskih knjiga, među njima i djela Envera Čolakovića.
- Stvoreni su popisi lektira koji su nedozvoljeni, rekao je referirajući se na knjigu "Anđeo u ofsajdu" koja je maknuta s popisa.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....