RJEŠENJE ZA GUŽVE

SLIJEDI TOTALNA REKONSTRUKCIJA DVAJU VELIKIH RASKRIŽJA U ZAGREBU? 'Podvožnjaci na Savskoj i Držićevoj smanjili bi vrijeme čekanja četiri puta'

 
Raskrižje Vukovarska - Držićeva.
 Zeljko Puhovski / CROPIX

Zagrebački gradonačelnik Milan Bandić želi sagraditi dva nova podvožnjaka - jedan na raskrižju Ulice grada Vukovara i Savske ceste te jedan na križanju Ulice grada Vukovara i Avenije Marina Držića.

Nulta razina

Idejna prometna rješenja za oba raskrižja napravio je Luka Novačko, predstojnik Zavoda za cestovni promet na zagrebačkom Fakultetu prometnih znanosti, koji nam je objasnio kako bi izgledala nova prometna regulacija. Prvo se dotaknuo križanja Vukovarska-Držićeva. Prema idejnom rješenju, kaže, treba napraviti dvije trake u smjeru istok-zapad, zapad-istok na razini minus 1, dok bi se na nultoj razini i dalje odvijao promet u svim smjerovima, uz uvjet da dođe do preraspodjele traka. Gradnjom podvožnjaka bi se ukupno vrijeme čekanja na tom križanju smanjilo čak četiri puta. - Za pet godina, uz povećanje prometa od osam posto, na raskrižju bi se u jutarnjem vršnom razdoblju od 7 do 9 sati, kada se uzme prosjek svih privoza, čekalo 170 sekundi, a u popodnevnom vršnom razdoblju, od 15 do 17 sati, 210 sekundi.

Denivelacijom raskrižja i davanjem prioriteta tramvajima ujutro bi se smanjilo prosječno na 58 sekundi, a popodne na 54, prema rezultatima mikrosimulacijskog modela - rekao je Novačko za Jutarnji list. Sličan je plan i za križanje Vukovarska-Savska gdje bi se isto tako napravio podvožnjak na minus 1 razini u smjeru istok-zapad i zapad-istok, samo što bi se napravilo više lijevih skretača i tramvajska stanica bi se pomaknula sa sredine ceste bliže nogostupu.

Oba su rješenja unutar granica GUP-a, no postoji i nekoliko velikih prepreka koje stoje na putu realizaciji tih projekata. U oba je slučaja to pitanje vlasništva zemljišta i komunalne infrastrukture, no križanje na Savskoj nosi sa sobom i dodatne građevinske zahvate.

Nova ulica

Za početak, tramvajsku prugu treba približiti rubu ceste te ujedno treba napraviti jednu u potpunosti novu ulicu kako bi se dodatno rasteretila Savska cesta. U dokumentaciji natječaja za idejno rješenje se ta nova prometnica zove Šarengradska cesta i ona bi, kaže Novačko, trebala ići od Jadranskog mosta do Brozove ulice, s time da bi na jednom dijelu trebalo sagraditi nadvožnjak koji bi išao preko zgrade Tahografa.

- Daljnje planiranje trebalo bi prepustiti građevinskim stručnjacima koji će utvrditi mogućnost izvedbe projekta - kaže Novačko.

To stoji i u dokumentaciji natječaja u kojoj piše da je projektant dužan izvesti “sva potrebna geodetska snimanja postojećeg stanja, prikupiti sve potrebne geodetske podloge i podatke o komunalnim instalacijama i vlasništvu nekretnina koje se nalaze u obuhvatu zahvata. Projektant je također dužan ishoditi sve potrebne posebne uvjete građenja od nadležnih javnopravnih tijela te izvršiti sve potrebne korekcije idejnog projekta kako bi se mogla ishoditi lokacijska dozvola”.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. studeni 2024 12:44