Vodstvo Zagrebačkog holdinga provelo je internu istragu među zaposlenicima kojom su došli do šokantnih zaključaka: za više od 1000 radnika utvrđeno je da uopće ne rade ili ne dolaze na posao, a još 600 ih prima mnogo veću plaću od propisane! Rješavanje tih kadrova - otkazi za neradnike i smanjivanje plaće za preplaćene - Zagrebačkom holdingu, ocjenjuju naši sugovornici, na godišnjoj će razini donijeti uštede od 150 milijuna kuna.
Slučaj vozača
Kad se tome pribroje i uštede koje bi trebale proizaći iz najavljenog ukidanja kolektivnog ugovora, odnosno zamrzavanja određenih prava, ukupna godišnja ušteda na kadrovima u Zagrebačkom holdingu, otkrivaju nam u vrhu tvrtke, trebala bi iznositi 300 milijuna kuna na godinu!
- Biti vozač u Zagrebačkom holdingu znači zarađivati 40 posto više od vozača koji radi u privatnoj tvrtki. Zapravo, većina radnika u Holdingu ima oko 40 posto veću plaću od svojih kolega iz drugih poduzeća.
Vodstvo Holdinga ne misli da im se plaće zato moraju smanjiti, ali brojni dodaci na plaće moraju se zamrznuti. A neradnici... Oni moraju otići... - rekao nam je sugovornik iz vrha Zagrebačkog holdinga koji zagovara stav Uprave da se kolektivni ugovor mora što prije ukinuti.
Zagrebački holding, naime, uskoro će pokušati raskinuti kolektivni ugovor koji zaposlenicima, njih oko 12 tisuća, jamči jedna od najboljih prava u zemlji.
Premda radnici u Holdingu u mnogim slučajevima ostvaruju posve nevjerojatne dodatke na plaću - vozači tramvaja naknadu za otvaranje i zatvaranje vrata, a radnici Zrinjevca naknadu za rad uz prometnicu - najvećim će se dijelom rezati prava iz ugovora koja se odnose na jubilarnu nagradu za vjernost tvrtki, regrese, božićnicu i uskrsnicu.
Treba reći i to da Holding koji se već dugo bori s likvidnošću godinama ima enormna davanja za zaposlenike. Na godišnjoj razini za zaposlene iznose više od milijardu i pol kuna, što se opasno približava brojci od polovice ukupnih prihoda tvrtke.
Tko je sve višak
- Ta prava Uprava želi zamrznuti na pet godina. Plaće, iako su veće od zagrebačkih prosjeka, nećemo dirati. Osim jubilarki, regresa i božićnica, ići ćemo i u revidiranje ostalih dodataka na plaću, kao što su ‘naknade za propuh’ i ‘naknade za rad uz prometnicu’ - izjavio je naš sugovornik iz vrha tvrtke. I dok ukidanje kolektivnog ugovora zapravo znači da njegove odredbe vrijede sve dok sindikati ne pristanu na nove (dakle, može se odugovlačiti), u Holdingu nam najavljuju odlučnu borbu sa svim nepravilnostima uočenima tijekom interne istrage.
Za više od 1000 zaposlenih utvrđeno je da gotovo ništa ne rade i da su jednostavno - višak.
- Primjera ima koliko želite. Naprimjer, u jednoj tvrtki imamo 50-ak čistačica, a radi ih samo 15. Preostale kuhaju kavu.
U drugoj podružnici imamo previše referenata, koji su zaduženi za jedan te isti posao, pa se mnogi odmaraju. Neki ne dolaze na posao. Svima njima će se otkazati ugovor.
Osim ušteda, otvorit će se prostor da zaposlimo nove, mlade ljude koji žele raditi - rekao je naš izvor upućen u kadrovska pitanja.
Velik problem, dodao je, jest i 600-tinjak zaposlenih za koje je utvrđeno da primaju mnogo veću plaću od onoga što je propisano sistematizacijom.
Smanjenje plaća
- Postoji primjer vozača u Holdingu koji su dobili nalaze da imaju kolesterol ili visok tlak. Oni, prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama, ne smiju voziti. Preraspoređeni su u ured, na neko znatno lakše mjesto, a i dalje primaju dodatke za ‘otežane uvjete rada’, ‘noćne smjene’ i ‘rad vikendom’.
S druge strane, postoje kontrolori karata u tramvaju koji imaju samo osnovnu školu, a zarađuju i do 10 tisuća kuna neto. Njima će se dodjeljivati prikladne plaće - kaže naš sugovornik.
Te mjere, uvjeravaju nas u Holdingu, trebale bi pridonijeti stabilnijem poslovanju. Očekuje se i pomoć gradonačelnika Milana Bandića koji već mjesecima najavljuje “nogice za uhljebljene” i uštede na zaposlenima.
Istu stvar radi u gradskoj upravi, a jučer je započeo pregovarački postupak sa sindikatima gradske uprave. Bandić očekuje smanjenje plaća zaposlenima između 5 i 15 posto.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....