Štrajk nije opcija. Produktivnija varijanta bit će prebrojati svakom nastavniku koliko je sati odradio u dopunskoj nastavi, a kako im taj rad Ministarstvo obrazovanja ne kani platiti, sindikat će naknadu za odrađeni posao zatražiti pojedinačnim sudskim tužbama.
Najavio je to Branimir Mihalinec, predsjednik Nezavisnog sindikata zaposlenih u srednjim školama Hrvatske, koji je pokušao putem pregovora s ministarstvom Vedrana Mornara ishoditi da se ove godine rad nastavnika u dodatnoj nastavi po završetku školske godine dodatno i plati.
Više od 400 škola
Za tu opciju Mornar nije, pa je svim srednjim školama, njih više od 400, poslao naputak u kojemu kaže: “Ravnatelji škola trebaju voditi računa da organiziraju dopunski rad u školama u okviru 40-satnog radnog vremena nastavnika sukladno zaduženjima koja se obavljaju u navedeno vrijeme, a u skladu s ugovorom o radu”. U sindikatu takav naputak smatraju nezakonitim, što planiraju dokazati novim valom sudskih tužbi zbog neisplate prekovremenih sati rada.
U naputku piše i da je škola dužna organizirati pomoć u učenju kroz dopunski rad učenicima koji na kraju školske godine imaju nedovoljan iz najviše dva nastavna predmeta (s više od toga se pada razred). Koliko bi takvih učenika moglo biti, u Ministarstvu i Sindikatu ne znaju ni okvirno.
Kao u II. svjetskom ratu
Nepoznanica je i broj tužbi, jer se ne zna koliko će nastavnika i koliko sati ukupno odraditi dopunsku. Zna se tek da za svakog učenika s jedinicom ili dvije valja organizirati dopunsku od minimalnih 10 do najviše 25 sati. Ono što više zbunjuje jest što su iz Nezavisnog sindikata i Ministarsta znanosti izašla dva različita naputka što se tiče same organizacije dopunske nastave.
Dok u Sindikatu izričito kažu - nemojte u istu grupu za dopunski rad miješati učenike s negativnim ocjenama iz različitih programa i predmeta (pa navode primjer: ne bi bilo primjereno da u istoj grupi istovremeno budu negativno ocijenjeni učenici I., II. i III. razreda iz matematike), u Mornarovu naputku stoji suprotno - kombinacija razreda i programa je moguća.
- Način na koji su oni to zamislili ne daje ni najmanju šansu za kvalitetnu organizaciju dopunske nastave u školama - tvrdi Branimir Mihalinec, predsjednik Nezavisnog sindikata. To je, nastavlja, nepoštivanje profesije od strane ministra.
- Zamislite učenike različitih razreda i programa na istome satu matematike. Svaki od njih imao je drugog nastavnika. Dolazimo do idile kakvu smo imali u školama nakon Drugog svjetskog rata, da jedan učitelj drži jednu školu i sve predmete istovremeno - kritizira Mihalinec i zaključuje - ovime se naprosto gubi smisao dopunske nastave.
Ne znamo koliko učenika ima jedinice
U Ministarstvu obrazovanja kažu da nemaju podatke o broju učenika s jednom ili dvije negativne ocjene na kraju školske godine.
- Lani je od ukupnog broja ocjena u srednjim školama (653.013) negativnih 28.176 (4,31 posto). Iz te brojke nije moguće doznati o kojem je broju učenika riječ jer sustav u ovom trenutku takav izvještaj ne može isproducirati iz e-matice. Ono što se iz izvještajnog sustava može dobiti jest podatak o broju negativnih ocjena po predmetu, odnosno po školi, no ne i o broju negativnih ocjena po učeniku, kažu u Ministarstvu. Inače, na ime pravomoćnih sudskih presuda Ministarstvo je lani isplatilo gotovo 1,8 milijuna kuna, a u proračunu za 2015. za izvršenje prsuda predviđeno je 3,2 milijuna.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....