- Sad svi lupaju po Hitnoj i ravnatelju, a treba dobro i precizno ispitati što se, kada i gdje događalo. Mi radimo po tzv. Norveškom indeksu, a to znači da se poziv filtrira po tom obrascu, koji je prilagođen našim uvjetima. Od čega se sastoji prilagodba?! O kapacitetima?! E, to morate pitati Zavod za hitnu medicinsku pomoć i način kako su ga oni prilagođavali. U svakom slučaju, kad netko nazove Hitnu dispečer filtrira podatke. Sad, tko je bio, kako je bilo i što je rađeno u slučaju pokojnog novinara Matijanića ne samo od poziva upućenih Hitnoj nego i ranije, to je do nadležnih koji se sada bave time. Meni je žao i preminulog čovjeka i kolega koji su bili uključeni u slučaj. Dogodilo se što se dogodilo... Ostaje nam svima vidjeti što će iz svega biti zaključeno - kazao nam je Damir Rožić, djelatnik Zavoda za hitnu medicinu Splitsko-dalmatinske županije (tima T2) i povjerenik Sindikata Medicinske sestre/tehničari zajedno, kojega smo zatekli na radnom mjestu na Šolti gdje je poslan kao ispomoć u sezoni zbog povećanog broja turista.
Ne želeći ulaziti u bilo kakve procjene tko je i koliko kriv objasnio je za Slobodnu Dalmaciju ustroj rada splitske Hitne pomoći, koja djeluje pri Zavodu za hitnu medicinu Splitsko-dalmatinske županije kojim ravna Leo Luetić, dr. med. Spec. HM. Ravnatelj Luetić, inače liječnik s članskom iskaznicom HDZ-a, već je više od dva desetljeća na čelu te ustanove.
- Mislim da je na tom mjestu više od 24 godine. Najprije je tu bio pokojni Pave Piacun, a nakon njegovog umirovljenja je došao Leo Luetić, koji je bio zaposlenik Hitne pomoći kao doktor medicine. Kako je došao, do dana današnjeg je tu - priča Rožić navodeći kako splitska Hitna pomoć raspolaže s onolikim kadrom, koliki je propisan zakonom i u mjeri u kojoj ga je odobrilo nadležno ministarstvo.
- Otkako postoji Hitna pomoć u Splitu oduvijek smo u jednoj smjeni imali tri tima liječnika T1, a nakon reorganizacije Hitne pomoći 2013. dobili smo još jedan dodatni tim. To je taj tim T2 u kojemu rade dva medicinska tehničara. Na teren ih šalje prijavno-dojavna jedinica kao i timove T1. Oni po pozivu procjenjuju je li potrebno slati tim T1 ili T2, ali će, u slučaju da se na terenu zatekne loša situacija, sami članovi tima T2 osobno nazvati kolege iz tima T1 i zatražiti njihovu intervenciju. Ne bi to bilo prvi put... Zna se, primjerice, dogoditi da prilikom pada osobe koja krvari izađe na teren tim T2. Dođemo tamo, a osoba je, recimo, za reanimaciju. Mi je odmah započinjemo reanimirati i u isti trenutak tražimo dolazak tima T1 - opisuje prirodu posla Rožić.
Tvrdi kako splitska Hitna pomoć ima pravilnikom predviđen broj timova i ljudi, ali se muče sa zamjenama i prekovremenim satima.
- U ljetnim mjesecima je povećan opseg posla zbog niza zbivanja poput koncerata i raznih drugih događanja. I ne može se sve pokriti... Netko je na bolovanju, netko na godišnjem. Uz to smo, mi hitnjaci, u koroni, u ove tri godine, nakupili popriličan broj neiskorištenih dana godišnjeg odmora. A sad smo ih trebali potrošiti... I sad imamo situaciju da ljudi treću godinu u nizu nisu ispucali godišnje, koje im treba dati. A na natječaj, ako vi tražite 28 ljudi, javi vam se njih možda četvoro i vi ste u minusu s kadrom. S druge strane, ministarstvo je zabranilo prekovremeni rad... - podsjeća Rožić.
- I sad, po pravilniku, imate sljedeće - svaka smjena štima s tri tima liječnika T1 i jednim timom T2. Ambulanta štima, prijavno-dojavna jedinica štima, nas ima. Ali druga je situacija u špici sezone, kada su potrebna barem još dva dodatna tima. Vjerujem da ih ravnatelj i traži i šalje dopise nadležnima, ali je odgovor uvijek isti: "Nema novca. Nema novca".
Rožić navodi frapantan podatak kako bismo bolje razumjeli stanje stvari na splitskoj Hitnoj.
- Otkako je splitska bolnica počela raditi, u tih je 70-ak godina, dobiven samo još jedan dodatni tim, spomenuti tim T2. A pogledajte koliko se grad razvio u tih 70 godina. I koliko ljudi danas živi u njemu... I koliko turista imamo ljeti. Istina, dobili su po jedan dodatni tim i Solin i Kaštela, ali Split raste i bez Kaštela i Solina - navodi Rožić.
Kakva su iskustva djelatnika s ravnateljem Luetićem, pitamo ga.
- Ravnatelj ne može sve sam, on ima svoje šefove smjena gdje, ukoliko dolazi do nekih prepirki ili problema, šef smjene to rješava. Ukoliko to ne može riješiti, onda se obraća ravnatelju. Uvijek je bilo trzavica i bit će ih, to je neminovno. Kao i u svakom drugom poslu... Netko se ljuti jer nije dobio godišnji kad je htio, netko radi nečeg drugog. To je normalno. Ali važno je da smjena štima, da je pokrivena s brojem ljudi, vozilima i opremom. To je najvažnije... Nikad nije bilo većih problema da bi se sad ljudi digli protiv ravnatelja - veli splitski povjerenik Sindikata Medicinske sestre/tehničari zajedno ipak priznajući kako bi ravnatelj Luetić mogao biti i više kooperativan u slučaju rješavanja problema na poslu.
- Ne znam da li ne stiže zbog obima posla, pa nekad zakasni reagirati, vratiti mail, odgovoriti... Činjenica je da je rastrgan na sve strane, u pitanju je županijska Hitna. Morate praktički rješavati probleme svih u županiji. Istina, mlad je postao ravnatelj... Činjenica je da se, kad je pokojni Pave Piacun otišao u mirovinu, dosta toga pomaklo s mrtve točke što se tiče broja vozila, opreme, naše obuće i odjeće... Obnovljene su ispostave, pa samo je Hitna Split u Luetićevom mandati obnovljena dva ili tri puta. Da ne govorim o Kaštelima, Solinu, Hvaru... Sve to treba organizirati i opremiti. Ne kažem da dr. Luetić savršeno vodi županijske ispostave Hitne medicinske pomoći, ali ne govorim ni da to čini loše. Drugo je pitanje koliko to može stići sam, je li mu potreban pomoćnik. Treba li dio svojih poslova prebaciti na nekog drugog. Je li umoran?! To je već drugi par postola, ne ulazim u to - kaže Damir Rožić.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....