Ravnatelji škola Sisačko-moslavačke županije sastali su se jučer u Sisku s predstavnicima Nacionalnog stožera, Ministarstva obrazovanja i Županije. Devet školskih zgrada potpuno je devastirano i trebat će ih ponovno graditi, dobar dio ih zahtijeva sanaciju, a dio ih je neoštećen, no zajednički problem su pokušaji lociranja učenika. Prema prvoj neslužbenoj procjeni, čak 60 posto učenika s područja koje je zahvatio potres nije u svojim domovima.
Struja i internet
Na sastanku se razgovaralo o mogućnostima izvedbe nastave u 53 škole Sisačko-moslavačke županije, a najizglednija varijanta za stradale škole je online nastava, odnosno za druge mješoviti oblik nastave (tjedan neposredna, tjedan virtualna). U područnim školama, kojih je 50-ak u manjim mjestima i selima, problem su struja i internet, zbog čega se u takvim slučajevima razmišlja o postavljanju kontejnera za privremeno funkcioniranje nastave.
Crvenu naljepnicu imaju sisačka Ekonomska škola i OŠ Ivana Kukuljevića.
- Naša je zgrada strašno stradala. U nju ne možemo ući, a tamo je i sva naša imovina. Vidjet ćemo koliko je očuvanih zgrada u Sisku u koje bismo se privremeno mogli smjestiti kako bismo nastavu organizirali barem po mješovitom obliku - kaže Marina Jovanić, ravnateljica Ekonomske škole Sisak s ukupno 247 učenika.
Za dio učenika znaju da su otišli iz Siska i Petrinje, za neke da su u Zagrebu, poput učenice koja je tijekom potresa 28. prosinca slomila ruku.
- Svi smo pod stresom, još trese, malo se spava - objašnjava ravnateljica.
Tehnička škola Sisak nije stradala u potresu i ima zelenu naljepnicu. Sačuvana je i sva oprema, a u novom polugodištu s nastavom bi mogli početi uživo kada bi funkcionirao međugradski prijevoz. Naime, od 450 učenika, 70 posto njih su putnici. Prema riječima ravnatelja Davora Malovića, učenici im dolaze iz Petrinje, Gline, Popovače, Kutine i drugih mjesta. Kako je Petrinja zatvorena, prijevoz učenika nije moguć.
- Problem je što ne znamo gdje su završili svi naši učenici, koliko ih se odselilo i jesu li ostali bez računala i knjiga. To ćemo pokušati saznati do idućeg tjedna, a tada i dogovoriti model nastave - ističe ravnatelj.
Podatke o lokaciji učenika prikupljaju i u Srednjoj školi Glina.
- Mi se fizički ne možemo vratiti u školu, a situacija sa zgradom iz dana u dan je sve gora. Trenutačno znamo da je 13 naših učenika iseljeno iz svojih kuća, kao i četvero profesora - kaže ravnateljica Marija Margušić-Novosel.
Sinkronizacija rada
Specifično je stanje u Strukovnoj školi Sisak. Riječ je o potpuno novoj školskoj zgradi koja do potresa nije niti bila useljena, a pritom se stara školska zgrada, udaljena nekoliko kilometara, raspala. Na novoj zgradi, potvrđuje ravnatelj Ivica Beloglavac, nema oštećenja i u njoj su trenutačno smješteni prihvatni centar i ured Županije.
- Treba definirati po kojem ćemo modelu nastave krenuti. Tijekom sastanka dalo se razumjeti da će to biti mješoviti model, no svatko sada gleda kako može. Od naših 410 učenika, dvije trećine su putnici - kaže ravnatelj.
Jedna od najteže stradalih zgrada je ona Srednje škole Petrinja čiji je ravnatelj Milan Orlić pokrenuo akciju prikupljanja sredstava za kupnju modularnog objekta koji bi se postavio na neku od gradskih lokacija.
- Poanta je sada sinkronizirati rad između institucija i privatnih inicijativa kako bismo djecu što prije stavili u klupe. Najvjerojatnije ćemo s nastavom krenuti online - ističe Orlić.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....