VELIK PROPUST BOLNICE

RODITELJIMA DJEČAKA (7) STIGAO RAČUN ZA LIJEČENJE! KB Merkur osiguranom djetetu pokušao naplatiti zdravstvenu uslugu

U trenutku kada su sa djetetom došli u Hitnu pomoć, roditelji kod sebe nisu imali zdravstvenu iskaznicu
 Neja Markicevic, Marin Tironi/Cropix

ZAGREB - Roditelji sedmogodišnjeg djeteta iz Zagreba nemalo su se iznenadili kad im je prije nekoliko dana na kućnu adresu stigao račun hitne ambulante Zavoda za otorinolaringologiju Kliničke bolnice Merkur: tamo su, naime, početkom mjeseca u večernjim satima odveli dijete s jakom upalom uha. Dijete je normalno zdravstveno osigurano, no roditelji u tom trenutku nisu sa sobom imali njegovu zdravstvenu iskaznicu.

- Bili smo s djetetom kod bake kad ga je naglo i jako počelo boljeti uho. Iz auta smo nazvali 194 i tražili savjet te su nas uputili da je najbolje otići na Hitnu u KB Merkur, što smo odmah i učinili - pričaju roditelji.

Kako u bolnicu nisu išli od kuće, nisu imali djetetovu zdravstvenu iskaznicu.

- Dijete je u bolnici brzo primljeno i pregledano. Kad smo rekli da nemamo iskaznica, gospođa koja nas je primila promrmljala je sebi nešto u bradu - pričaju. Nekoliko dana kasnije primili su račun za “prvi pregled doktora medicine” u iznosu od 142,76 kuna.

- Na samom pregledu nismo bili upozoreni da će nam nešto stići na naplatu niti nam je dana prilika da ostavimo polog i donesemo potvrdu o osiguranju. Ne znamo što ovo znači - da djeca do 18. godine nisu osigurana i da građani nemaju pravo na besplatnu hitnu pomoć - pitaju se roditelji.

Odgovor HZZO-a koji smo dobili vrlo brzo nakon postavljenog pitanja izrazito je sažet: KB Merkur nije smio naplatiti ovu uslugu, i to iz najmanje dva razloga: sva djeca do 18. godine imaju reguliran status u obveznom zdravstvenom osiguranju te svi građani - svih dobi - imaju pravo na hitnu medicinsku pomoć bez obzira jesu li osigurani ili ne. Pošalju li roditelji kopiju računa HZZO-u, on će biti storniran.

- Osiguranici su dužni nositi sa sobom zdravstvenu iskaznicu, no ako je nemaju sa sobom, zdravstveno osoblje ih je dužno informirati o posljedicama i tražiti dokaz o osiguranju. Roditelji bi sasvim sigurno donijeli zdravstvenu iskaznicu naknadno da je to od njih traženo - kaže dr. Đula Rušinović Sunara, predsjednica Hrvatske udruge za promicanje prava pacijenata.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. rujan 2024 06:31