Umjesto dosad planirane 2015., Pelješki most koji se nastavlja graditi za nekoliko tjedana, bit će gotov 2017., a novac je osiguran u Hrvatskim cestama, objavila je jučer predsjednica Vlade Jadranke Kosor.
Riječ je o planu koji je premijerka objavila u ljeto 2009. godine, kada je preuzela Vladu, ali tada nije objavila ni kada će se gradnja nastaviti ni kada će se završiti.
Mega investicija
Za nastavak radova u ovoj godini, doznajemo, u proračunu HC-a osigurano je tek stotinjak milijuna kuna. Ipak, nastavak gradnje je imperativ za Vladu. Osim važnosti u X. izbornoj jedinici, nastavak megainvesticije ima puno jače značenje: gradnja je prekinuta u trenutku najveće krize, kada je proračun spašavan uvođenjem kriznog poreza. Danas, nastavkom gradnje Vlada želi uvjeriti narod, uoči izbora, da su uspješno prebrodili gospodarsku krizu u zemlji.
Porez od benzina
I financijska konstrukcija ista je kao u dosadašnjim planovima: kontroverzni most financirat će se novcem koji HC prikupi od naknade za ceste, odnosno trošarine koju u iznosu od 60 lipa plaćamo pri kupnji svake litre benzina.
Naime, Kosor je rekla da su “sredstva pronađena i da je apsolutno sve zatvoreno u Hrvatskim cestama”, što isključuje bilo kakve kredite za gradnju 2,4 kilometra dugog mosta. Zaduženje za gradnju mosta ionako bi teško moglo proći: prije samo nekoliko mjeseci iz Europske investicijske banke, poručili su kako neće financirati gradnju Pelješkog mosta. Projekt su nazvali besmislenim te rekli da se ne uklapa u dugoročnu viziju Europske Unije. A kako je Europska investicijska banka u vlasništvu zemalja članica Europske Unije, njihov stav o besmislenosti tog projekta stav je i EU jer oni BiH u budućnosti vide kao članicu EU, čime nestaje potreba za bilo kakvim mostovima zbog “gužvi na granicama oko Neuma”.
Možda i skuplje
Prema ponudi koju je dao konzorcij izvođača radova na Pelješkom mostu - Konstruktor - Viadukt - Hidroelektra, građevina bi trebala stajati 1,95 milijardi kuna, no projektant mosta Jure Radić, direktor IGH, ostavio je otvorenu mogućnost da cijena bude veća.
Europska Unija je projekt ocijenila besmislenim
Iako još uvijek ne postoji precizna računica koliko će Pelješko most stajati, trenutno se barata okvirnim iznosom od 2,4 milijarde kuna.
No, struka je bliža procjenama da će za premostiti Neum trebati dvostruko više novca, dakle oko pet milijardi kuna.
Odluka o nastavku gradnje Pelješkog mosta manje od 100 dana prije parlamentarnih izbora u startu je nazvana predizbornim trikom, unatoč uvjeravanjima premijerke jadranke Kosor da će radovi biti nastavljeni “bez bilo kakvih fešti otvaranja”.
Pitanje je kako će Europska Unija reagirati na nastavak gradnje mosta jer su gaveć dosad ocijenili besmislenim držeći kako graničnih gužvi ionako neće biti jer će u skoroj budućnosti nestati granični prijelazi s ulaskom BiH u europsku zajednicu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....