ZAGREB - Ruski ministar za izvanredne situacije Sergej Šojgu u Zagrebu pokušava dogovoriti ulazak ruskoga Gazproma i Naftne industrije Srbije na hrvatsko tržište. Šojgu je u Zagreb doveo čak 30 predstavnika ruskih ministarstava i kompanija na dvodnevnu sjednicu hrvatsko-ruske komisije za trgovinsko-gospodarsku i znanstveno-tehničku suradnju.
On je osoba od najvećega povjerenja ruskoga premijera Vladimira Putina. Šef hrvatske delegacije je ministar gospodarstva Đuro Popijač. Prema Protokolu zasjedanja koji posjedujemo, Rusi traže suradnju Ine s NIS-om i Gazpromom u Siriji te na plinskim platformama u sjevernom Jadranu. Pitanje je kako će MOL reagirati na ovaj ruski napad, to prije što predstavnika Ine i MOL nema na ovim sastancima.
Plinovod Južni tok
Ruska i hrvatska strana smatraju da se realizacija projekta plinovoda Južni tok kroz Hrvatsku odvija sukladno potpisanom ugovoru.
To znači da se još utvrđuje gdje bi plinovod trebao ući u Hrvatsku, kuda bi trebao prolaziti te kolike bi se količine plina njime transportirale.
Kao što je poznato, Hrvatska je zbog kasnog uključenja u projekt Južni tok izgubila šansu da preko njezina teritorija prođe magistralni plinovod te je “dobila” samo priključak.
Suradnja s Inom
Ruska strana zauzima se za suradnju kompanije Gazpromneft i njezine tvtke kćeri Naftna industrija Srbije s Inom u području istraživanja i proizvodnje nafte i plina.
Rusi su zainteresirani za dobivanje licencije za geološka istraživanja i proizvodnju ugljikovodika u Hrvatskoj. Žele dobiti pravo na razradu i korištenje postojećih i starih nalazišta u Hrvatskoj.
Žele da tvrtka Gazpromneft uđe u projekt eksploatacije plina u sjevernom Jadranu zajedno s Inom.
Osim toga, Rusi guraju NIS u suradnju s Inom na naftnim poljima na lokaciji Hayan u Siriji.
Transport naftovodom Janaf
Ruske naftne kompanije bijesne su što im Janaf naplaćuje naknadu za trasnsport nafte u rafineriju u Bosanski Brod više nego drugim tvrtkama. Gazpromneft je zato znatno smanjio količine nafte za NIS i B. Brod preko Janafova naftovoda, što je zabrinulo hrvatsku stranu. U Janafu ipak tvrde da su tarife znatno manje nego što ih je odredio energetski regulator. Komisija ipak preporučuje povećanje transporta sirove nafte i pronalažanje najboljeg rješenja za tarife prema komercijalnim osnovama.
Gradnja hidroelektrana
Inter Rao EES zainteresiran je da s hrvatskom stranom sudjeluje u gradnji hidrolektrane na Dravi te ulaže u projekte proizvodnje električne energije iz obnovljivih izvora. Usto, zainteresirani su i za prekograničnu trgovinu elektroenergijom.
Privatizacija HEP-a
U pripremi ovoga dvodnevnoga rusko-hrvatskoga sastanka spominjalo se da je Inter Rao EES zainteresiran za sudjelovanje u privatizaciji HEP-a te toplinskih stanica iz hidroelektrana. No, ta je formulacija iz završnog dokumenta izostala. Spomenuto je kako će obje strane razmjenjivati informacije o planovima privatizacije elektroenergetskih objekata.
Nuklearke
Podržan je projekt tvrtki Adridiesel iz Karlovca i Atomtechnoprom za isporuku diesel-generatorskih setova za ruske nuklearne elektrane kao dio projekta zajedničke proizvodnje i isporuke za kompletiranje postojećih nuklearnih elektrana te onih koje će se tek sagraditi.
Vagoni
Podržava se i poslovno-tehnička suradnja između TŽV-a Gredelj i ruske kompanije Tulaželdormaš iz Tule o proizvodnji i prodaji vagona za prijevoz automobila za potrebe Željeznica Ruske Federacije. Smatra se da bi se posao mogao proširiti i na proizvodnju drugih vrsta vagona.
Cementare
Utvrđeno je da zajednički projekt NEXE Grupe i ruske kompanije Karbonat u gradnji tvornice cementa, kapaciteta dva milijuna tona, u Gus-Hrustaljnom rajonu u Vladimirskoj oblasti ide prema planu.Tvornica bi trebala biti završena 2014. godine.
RIZ Odašiljači
Tvrtka RIZ Odašiljači trebala bi u suradnji s nekoliko ruskih kompanija raditi na programu modernizacije radiotelevizijske mreže Ruske Federacije. Dosad je potpisan protokol o namjerama kojima se predviđa transfer tehnologije i osnivanje joint venture tvrtke u Rusiji.
Avionske veze
Ruski avioprijevoznici traže uvođenje redovitih zračnih linija iz Rusije za Pulu i Dubrovnik, što je Sporazumom o zračnom prometu između dviju država u ovom trenutku nemoguće.
Taj sporazum omogućava aviovezu Moskve i Petrograda sa Zagrebom i Splitom. Hrvatska strana predlaže ukidanje svih ograničenja za uspostavu zračnih linija između dviju država. Iako je Rusima propala prodaja protupožarnog aviona Berijev Hrvatskoj, oni ne odustaju od ovog tržišta. Najavljuju da će do kraja godine hrvatskoj strani pripremiti prezentaciju svoje zrakoplovne tehnike za gašenje požara.
Sergej Šojgu - Ministar s najduljim stažom u ruskoj vladi
Punih je 20 godina ministar za izvanredne situacije
Osoba koja izvršava najvažnije Putinove zamisli
Iako je formalno zadužen samo za izvanredne situacije, Šojgu pokriva brojna područja
Kad je on na sastancima, onda se, kažu, uvijek nešto konkretno dogovori
Po činu je general
Orden Heroj Rusije dobio je za izvršavanje vojničke dužnosti u ekstremnim situacijama u Čečeniji
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....