OBNOVA VOZNOG PARKA

PRVI POTEZ NOVE UPRAVE HRVATSKIH POŠTA Kupuje se 213 automobila, čak 12 limuzina, a na to će potrošiti 105 milijuna kuna

Ivan Čulo
 Davor Pongračić / Darko Tomaš / Hanza Media

Jedna od prvih odluka Hrvatske pošte otkako je na njeno čelo u siječnju ove godine sjeo novi direktor Ivan Čulo s mandatom od šest mjeseci jest ona o kupnji 213 novih vozila vrijednih 105 milijuna kuna.

Javna nabava oglašena je jučer na Narodnim novinama, a među 213 novih automobila, od kojih velik dio otpada na terenska vozila, skrila se i nabava 12 limuzina.

Jamstvo pet godina

Za njih je Hrvatska pošta, prema podacima iz natječajne dokumentacije, spremna platiti 4,3 milijuna kuna s PDV-om, točnije 358 tisuća kuna po limuzini, čime će biti obnovljen i osobni vozni park ove tvrtke. Kako je vidljivo iz specifikacije priložene u dokumentaciji, kad su u pitanju limuzine radi se o dva tipa vozila, vrlo sličnih, ali ne identičnih performansi.

Među ostalim, Hrvatska pošta ovim natječajem planira kupiti šest limuzina od minimalno 150 konjskih snaga, s automatskim mjenjačem, lakometalnim naplacima, Xenon svjetlima te obavezne metalik crne boje, a potrebno je i jamstvo od pet godina na 180 tisuća prijeđenih kilometara.

Drugih šest limuzina koje nabavljaju u Hrvatskoj pošti trebaju imati jednaku snagu i automatski mjenjač, ali bi za ovih šest vozila bilo poželjno da su metalik srebrna te nešto drukčije dužine, visine i širine.

Javna nabava podijeljena je sve zajedno u četiri grupe, a osim limuzina, državna tvrtka nabavlja još i poluteretna i teretna vozila.

Kako su za Jutarnji list pojasnili iz službe za odnose s javnošću, državna tvrtka na nabavu vozila odlučila se zbog voznog parka starog u prosjeku sedam do osam godina, kao i zbog činjenice da Hrvatska pošta, kao logistička tvrtka, neizostavno mora posjedovati vozila te ih, zbog poslovnih potreba, nabavljati sukladno mogućnostima.

Osvrnuli su se i na pitanja o prosječnoj nabavnoj cijeni vozila, kao i nabavi 12 limuzina.

- Niti jedno vozilo koje se nabavlja nije za direktora Društva, nego za menadžment i zamijenit će vozila koja su starija od 10 godina te su prešla više od 300 tisuća kilometara. Što se tiče iznosa nabave, radi se o najvišoj procijenjenoj vrijednosti, a kolika će biti ugovorna cijena ne možemo znati u ovom trenutku, jer to ovisi o ponudi koja će biti odabrana kao ekonomski najisplativija, a sukladno Zakonu o javnoj nabavi. Visina iznosa procijenjene vrijednosti je tolika jer se radi o nabavi putem operativnog leasinga s ostatkom vrijednosti - ističe izvršna direktorica Ureda za komunikacije HP-a Jo Kempen te dodaje da u cijenu vozila ulazi i kompletno održavanje automobila, kao i puno kasko osiguranje te povećanje planirane kilometraže koju vozila mogu prijeći tijekom trajanja leasinga.

Nemaju vozača

Hrvatsku poštu pitali smo i zašto je specifikacija za vozila toliko detaljna da definira čak i boju vozila, ali iz HP-a poručuju kako je to nužno zbog Zakona o javnoj nabavi s obzirom na to da se performanse automobila u tijeku natječaja više naknadno ne mogu mijenjati.

Na naše pitanje koji sve članovi Uprave tvrtke imaju pravo na službeno vozilo i vozača, iz HP-a odgovaraju kako službenog vozača nema nitko te da čak i direktor društva “svakodnevno sam vozi”.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. studeni 2024 22:09