Inicijativa Primorsko-goranskog saveza (PGS) za ukidanje naplate mostarine na Krčkom mostu, kao i naplate cestarina za lokalno stanovništvo na dijelu autoceste kroz Gorski kotar, na autocesti Rijeka-Rupa i tunelu Učka, bit će uvrštena na dnevni red Skupštine Primorsko-goranske županije te upućena na daljnju proceduru Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture, piše Novi list.
Potvrdio je to i župan Zlatko Komadina, koji od resornog ministarstva i ministra Olega Butkovića očekuje da svi građani Republike Hrvatske imaju isti tretman, nakon što je odlukom Vlade ukinuta naplata tunela Sveti Ilija kroz Biokovo.
– Ljudima koji žive u ruralnim i demografski ugroženim područjima, ali isto tako i unutar urbane aglomeracije, odnosno cestovnog čvora Rijeka, treba omogućiti da lakše putuju i u tom smislu nema dileme da krećemo u smjeru rješavanja pitanja oko troškova cestarina koje su, primjerice, za stanovništvo Gorskog kotara veliki teret kućnom budžetu. To je razlog što ćemo pripremiti prijedlog za rješavanje pitanja plaćanja cestarina na području Primorsko-goranske županije za lokalno stanovništvo i uputiti ga Županijsku skupštinu, a potom i resornom ministarstvu, kaže Komadina.
Besplatno prometovanje dionicama autoceste omogućilo bi, smatra, poboljšanje gospodarskih kretanja, razvoj poduzetništva i demografsku obnovu.
- Nije logično da ima situacija u kojima putnici moraju plaćati i prijevoz trajektom, ali i mostarinu do otoka. Isto tako je i za mostarinu za Krčki most. Govorimo o razvoju otoka, a mostarinom za most koji je davno otplaćen taj razvoj usporavamo. Mostarina bi trebala biti potpuno ukinuta za sve. Očekujemo jednako postupanje prema svima u Hrvatskoj. Prihod od krčkog mosta može se kompenzirati izmjenom ljetne cestarine na A6, od Bosiljeva do Kikovice, odnosno Oštrovice, kao i na cesti A7 seljenjem naplate bliže graničnoj crti sa Slovenijom - smatra župan.
Dožupan Marko Boras Mandić kazao je kako je vlada donijela odluku da se ukine naplata tunelarine kroz Sv. Iliju i kako, ako živimo u istoj državi, neće valjda propasti ako se ukine tunelarina kroz Učku.
- Osim što građani Istre i Kvarnera plaćaju svaki prolaz kroz Učku 30 kuna, oni iz svojih plaća i davanja državi plaćaju građanima Dalmacije da se besplatno voze kroz Biokovo. I naravno troškove izgradnje i održavanja Sv. Ilije. Ajmo biti pristojni i kazati da to baš i nije pošteno - kaže Boras Mandić.
- Ponavljam, mi na Kvarneru nikada nećemo prihvatiti da jedna pravila vrijede za jedne, a ista ne vrijede za druge. Ako je mjera donesena u cilju demografske obnove, onda očekujem istu mjeru prema stanovnicima Gorskog kotara - zaključio je.
Mandić smatra da bi i prolaz Krčkim mostom morao biti besplatan za sve korisnike, što je, kako ističe, još kao županijski vijećnik dva puta zahtijevao, u mandatnom razdoblju od 2005. do 2009. godine. To što je Krčki most besplatan za otočane, dodaje, nije dovoljno.
– Interes otočana nije samo da oni dođu na kopno, nego i da se njima dođe. Ako vi iz Rijeke ili iz Zagreba želite na Krk to će vas dodatno koštati 35 ili 40 kuna. Prihod cestarine na Krčkom mostu je godišnje preko 50 milijuna kuna. Održavanje prosječno stoji tri do četiri milijuna. Dakle, od 1990. kad je izgradnja mosta otplaćena, država je uprihodovala više od milijardu kuna na Krčkom mostu. S tim se novcem mogla izgraditi moderna četverotračna prometnica od mosta do grada Krka i do Valbiske. Ali nije. S tim novcem mi alimentiramo održavanje ostalih prometnih pravaca u Hrvatskoj i izgradnju spomenutog Sv. Ilije. Ili možda održavanje ostalih mostova u Republici Hrvatskoj koji nisu pod naplatom. Ako znamo da naša županija godišnje uplati, povrh ovih sredstava, još nekih milijardu kuna više u državnu blagajnu, onda s pravom možemo tražiti da se dio sredstava vrati, pa makar kao subvencija na naplatu cestarina za naše građane - kazao je Mandić i zaključio kako je slično i s tunelom Učka, piše Novi list.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....