U Rafineriji Rijeka u zadnjih nekoliko mjeseci dogodilo se više incidenata. Prema dostupnim informacijama, u prostorima Rafinerije izbilo je više manjih i većih požara, te se u postrojenjima dogodilo nekoliko eksplozija.
Najozbiljniji incident dogodio se prije tri mjeseca kada je izbila veća eksplozija na procesnoj peći. Samo pukom srećom u tom incidentu nitko nije ozlijeđen. Naši sugovornici tvrde kako nije neubičajeno da se u rafinerijama događaju manji ili veći incidenti, no u slučaju riječke Rafinerije zabrinjava činjenica da se sve to događa nakon što je završen godišnji remont u koji je uloženo oko 100 milijuna kuna.
Nestabilna
Uobičajeno je da nakon remonta i pokretanja u prvih petnaestak dana bude problema, no incidenti mjesec i više dana nakon puštanja u rad su zabrinjavajući. To pokazuje da rafinerija nije stabilna, kaže naš sugovornik. Nadalje je, tvrde sugovornici, zabrinjavajuće da do incidenata dolazi i zbog ljudskog faktora.
Naime, u zadnje dvije godine iz Rafinerije Rijeka otišao je veći broj iskusnih inženjera i radnika s nižom stručnom spremom, ali jako iskusnih, što je dovelo do propusta koji su u nekim slučajevima rezultirali incidentima.
Incident
Zadnji veliki incident, javno objavljen, dogodio se u svibnju ove godine, kada se velika količina loživog ulja izlila u more u općini Kostrena. U Ini su tada priznali da je došlo do propuštanja ugljikovodika izvan rafinerijske zaštitne brane. Naši izvori kažu da je problem s ispuštanjem ugljikovodika u zemlju i more star već 10 godina s obzirom na to da su bazeni u kojima su smješteni ugljikovodici stari i propuštaju.
Dodatno zabrinjavaju, tvrde naši izvori, analize o stanju sigurnosti u dvije hrvatske rafinerije. Prema tim analizama, Rafinerija Sisak koja radi u blok modelu, odnosno u serijama, ima puno manje incidenata od one u Rijeci. U rafinerijskom biznisu je poznato da se veći broj incidenata događa u rafinerijama koje malo rade, a malo ne rade. No, u hrvatskom je slučaju situacija obrnuta.
U Ini tvrde da sisačka Rafinerija donosi gubitak od 35 milijuna dolara godišnje i žele ju zatvoriti, a preradu prebaciti u Rijeku. No, zanimljivo je da u ovom trenutku sisačka Rafinerija proizvodi više proizvoda nego riječka jer ima postrojenje za konverziju ostataka koje riječka nema.
U Ini su, naravno, svjesni sigurnosnih problema u riječkoj Rafineriji te su prije dvije godine na čelo tvrtke dovedeni izuzetno kavalitetni ljudi, ali, tvrde nam sugovornici, stanje se nije popravilo.
U svom odgovoru u Ini tvrde kako “broj incidenata i procesnih poremećaja s visokim rizičnim potencijalom u Rafineriji nafte Rijeka nije povećan u odnosu na prethodna razdoblja, a svaki događaj koji može ili ima utjecaj na ljude i okoliš detaljno se istražuje, evidentira te se propisuju i provode aktivnosti za poboljšanje kako se slična situacija ne bi ponovila”.
FCC postrojenje
Tvrde također da je Ina pravovremeno obavještavala lokalnu zajednicu i javnost o svim incidentima u riječkoj Rafineriji. Napominju da je 26. travnja došlo do procesnog poremećaja u radu FCC postrojenja, što je prouzročilo kratkotrajno pojačano dimljenje na centralnom rafinerijskom dimnjaku, a uklonjeno je u najkraćem roku.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....