Pogrešna kartica tijekom putovanja u inozemstvo mogla bi vas znatno financijski oštetiti, a britanska udruga za zaštitu potrošača Which procjenjuje da na svakih podignutih 100 britanskih funti potrošač tijekom putovanja ostane bez gotovo osam posto tog iznosa, točnije 7,99 funti.
Najveći dio tog iznosa odnosi se na bankarske naknade koje se događaju prilikom preračunavanja iz potrošačke u lokalnu valutu, a neke kartice obračunavaju dvostruke naknade - fiksnu po svakom podignutom iznosu te još određeni postotak.
Which zato sugerira da prilikom pripreme za putovanje potrošači dobro prouče koje se naknade odnose na koju karticu te za trošenje na putovanju odaberu onu koja je najpovoljnija.
Osim toga, putnike se upozorava da nikad ne podižu gotovinu na bankomatima u zračnim lukama jer je nerijetko situacija takva da su u sklopu aerodroma naknade za podizanje gotovine značajno više, kao i da prije razmjene novca dobro provjere uvjete i tečajeve kod pojedinih financijskih institucija ili u mjenjačnicama, jer ti iznosi nerijetko znaju jako varirati.
Prilikom plaćanja karticama u trgovinama u zemljama koje imaju drugačiju valutu od potrošačke, većina POS uređaja potrošača će pitati želi li platiti u lokalnoj valuti ili želi da se napravi konverzija, a ovdje je bitno znati da je za potrošača obično isplativije odabrati plaćanje u lokalnoj valuti jer konverziju obično radi lokalna banka, i to često po nepovoljnijim uvjetima.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....