Na gradilištu mosta Ston, jednom od najkritičnijih objekata na izgradnji nove ceste preko Pelješca radnici splitske tvrtke Brodosplit završili su montažu tri od ukupno šest segmenata čelične konstrukcije. Uz pomoć mega dizalice Manitowoc 750-tona planiranom dinamikom, na južnoj strani gradilišta prvi se montirao najveći segment dužine 93,8 metara i težine 323,30 tona, a potom drugi segment dužine 60 metara i težine 352,70 tona. Nakon toga su radovi prebačeni na sjevernu stranu gradilišta pokraj tunela Supava gdje se obavila montaža trećeg segmenta dužine 83,8 metara i težine 325,00 tona. Tunel Supava posljednji je tunel na budućoj pelješkoj cesti kada se ide mosta Pelješac.
U tvrtki Brodosplit naglašavaju da će narednih dana, kada vremenske prilike to dopuste, obaviti montažu četvrtog segmenta dužine 85 metara i težine 297,70 tona. Nakon toga preostaje transport i montaža posljednja dva segmenta. Segmenta C dužine je 84,4 m i težine 363,50 te segmenta D dužine 60 m i težine 352,70 m. Prema planu svi radovi bi trebali završiti tijekom idućeg mjeseca.
Most Ston ukupne je dužine 485 metara i iznad stonskog zaljeva spajat će dva tunela – Palakovicu i Supavu. Ima pet stupova i dva upornjaka i bit će visok 40 metara. Cijeli raspon sastoji se od šest segmenata koji su izgrađeni u velikim kondicioniranim halama i transportiraju se morskim putem, čime je kvaliteta i dugotrajnost takve konstrukcije znatno veća nego kod izrada od više manjih segmenata, ističu u Brodosplitu.
Također, prema njihovim navodima,izgradnja mosta od 6 segmenata omogućuje puno bolju kvalitetu same konstrukcije i površinsku zaštitu jer se cjelokupna konstrukcija zavarivala i bojala u kontroliranim uvjetima u velikim Brodosplitovim halama. Ovo je prvi puta u povijesti da je na jednom hrvatskom gradilištu montirana je segment čelične konstrukcije mosta dužine 93,8 metara. Odnosno dužine nogometnog igrališta. Ni drugi najveći segment nije ništa manji te je njegova dužina 84,4 metra. Taj segment tek će se dopremiti na gradilište mosta i biti podignut na stupove.
Riječ je o izuzetno složenoj montaži ovako velikih segmenata pri čemu puno ovisi i o vremenskim uvjetima. Odnosno o vjetru i temperaturi zraka. Primjerice, da bi se segmenti podigli na stupove i obavila montaža brzina vjetra ne smije biti veća od 5 metara u sekundi. Nakon spajanja ovih šest elemenata slijedi betoniranje kolničke ploče.
Most Ston je uz tunele Polakovica (1242 m) i Supavu (1290 m) jedan od najkritičnijih objekata na dionici buduće pelješke ceste od Sparagovića do mjesta Doli u dužini od 18 kilometara. Tu dionicu gradi grčka tvrtka Avax, a ukupna vrijednost ugovora je 511 milijuna kuna. Prema procjenama, izgradnja mosta mogla bi završiti do ljeta, ali do tada neće biti završena oba tunela. Hrvatske ceste, koje su investitor ovog projekta, nedavno su objavile kako će Stonska obilaznica biti završena tek na jesen, najkasnije do kraja ove godine. To znači da će na ljeto ove godine u promet biti pušten dio od Jadranske magistrale do mosta Pelješac, most Pelješac, dionica nove pelješke ceste od Duboke do Sparagovića, koju gradi tvrtka Strabag, te dio dionice koju gradi Avax, od Sparagovića do čvora Prapratno na obilaznici Stona.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....