Državni inspektorat u Zagrebu za najam zgrade od 2500 četvornih metara u Petračićevoj 4, u kojoj su se smjestili 2008. godine bez provedenog javnog natječaja, plaća tvrtki Heruc, u vlasništvu Dragutina Biondića, godišnje 3,1 milijun kuna.
Toliko ih košta najam njihova glavnog sjedišta posljednje dvije godine, dok su do 2012. zgradu plaćali 3,8 milijuna kuna godišnje, ali uspjeli su u krizi dogovoriti manju cijenu.
No, to je tek dio novca koji Državni inspektorat ukupno izdvaja za zakupnine i najamnine uredskog i parkirališnog prostora, garaža te licenci, a u njihovu izvješću za 2012. navodi se da je riječ o iznosu od 12,5 milijuna kuna godišnje.
Dobili suglasnost
Pitali smo ih koliko je to prostora te zašto se ne koriste nekretninama u državnom vlasništvu.
- Državni inspektorat koristi poslovne prostore sukladno teritorijalnom ustroju i organizacijskim potrebama, i to na 27 lokacija (Inspektorat djeluje na ukupno 37 lokacija) te je za tu namjenu u planu nabave za 2013. godinu planiran iznos od 10,4 milijuna kuna - odgovorili su nam službeno iz Državnog inspektorata.
U izvješću o poslovanju Inspektorat navodi da je “visina ostvarenih rashoda za zakupnine uvjetovana činjenicom da Inspektorat osim sjedišta ima pet područnih jedinica i 39 ispostava te da su zbog nedostatka slobodnog poslovnog prostora u vlasništvu RH prisiljeni uzimati poslovni prostor u zakup”.
No, podsjetimo da je Mladen Pejnović, predstojnik Državnog ureda za upravljanje državnom imovinom, nedavno u intervjuu naveo podatak da vrijednost cjelokupne državne imovine iznosi 42 milijarde kuna te da država posjeduje oko 1,7 milijuna čestica koje su u državnom vlasništvu, a od toga se 1,2 milijuna čestica smatra državnom imovinom s čistim papirima, dok je oko pola milijuna čestica u procesima različite naravi.
Međutim, Inspektorat je 2008. dobio suglasnost Povjerenstva za imovinu Vlade Republike Hrvatske da sklope ugovor o zakupu s tvrtkom Heruc.
Još pola godine
Ugovor o zakupu sklopljen je 17. srpnja 2008., odgovaraju iz Inspektorata, u skladu s uvjetima iz dobivene suglasnosti.
- Ugovor je sklopljen na rok od pet godina, a korištenje prostora počelo je u veljači 2009. te završava u veljači 2014. godine. Prostor je uzet u zakup u skladu s važećom procedurom - odgovaraju iz Inspektorata.
- Je li proveden javni natječaj - pitali smo ih.
Bez natječaja
- Kada se tražio poslovni prostor za smještaj službenika sjedišta Državnog inspektorata u Zagrebu, nije proveden javni natječaj jer isto nije niti bilo propisano. Postupalo se u skladu sa Zakonom o javnoj nabavi, i to s dijelom koji govori o izuzeću od primjene zakona. Tako je ugovor o zakupu sklopljen bez provedenog javnog natječaja, ali prije potpisivanja ugovora o zakupu zatražena je i dobivena suglasnost Povjerenstva za imovinu Vlade Republike Hrvatske - odgovorili su iz Državnog inspektorata.
Također kažu da su uspjeli u pregovorima s vlasnikom Heruca Biondićem cijenu od 1. ožujka 2012. smanjiti sa 17 eura po četvornome metru na 14 eura (bez PDV-a).
- Ali u tu cijenu je uključen i trošak čišćenja i održavanja poslovnog prostora te bez naknade koristimo 30 parkirališnih mjesta unutar poslovnog kompleksa - piše u odgovoru iz Inspektorata.
Nadalje objašnjavaju da se Inspektorat u svim slučajevima zakupa poslovnog prostora obraćao sa zahtjevom tijelu državne uprave koje je zaduženo za upravljanje državnom imovinom, tražeći prostor u vlasništvu države ili suglasnost za zakup.
- Ugovor o zakupu sa zakupodavcem tvrtkom Heruc uskoro istječe pa će Državni inspektorat rješenje uredskog prostora za službenike sjedišta koji su smješteni u Petračićevoj 4 rješavati uz suglasnost Vladina tijela za upravljanje državnom imovinom - odgovorili su nam u Inspektoratu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....