SAMO STRPLJIVO

Otkrivamo do kada će trajati gužve na zagrebačkoj obilaznici: Jedna druga dionica bit će puno veći problem...

Odgovor na pitanje zašto se takvi opsežni radovi obavljaju u trenutku kada je promet sve veći leži u modelu financiranja radova
 Damir Krajac/Cropix Cropix

Tijekom srijede kolona i prometna gužva na zagrebačkoj obilaznici u smjeru Zagreba bila je je nešto manjeg intenziteta nego u utorak. Danas je kolona na obilaznici bila dugačka oko šest kilometara, a za prolazak te prometnice bilo je potrebno između 35 i 40 minuta više nego u normalnim okolnostima. U utorak, kada je počelo postavljanje privremene regulacije, kolona se protezala i do 11 kilometara, a putovanje je trajalo oko 55 minuta dulje.

Sve to uzrokovano je postavljanjem privremene regulacije prometa u dužini od šest kilometara između čvorova Kosnica i Jakuševec. Privremena regulacija trebala bi biti postavljena najkasnije do ponedjeljka kada počinju i radovi koji će trajati 50 dana. Istodobno se postavlja privremena regulacija i počinju opsežni radovi na dionici autoceste A3 od naplatne postaje Zagreb istok (Ivanja Reka) do čvora Križ u dužini od 19 i pol kilometara. Radovi na ovoj dionici trajat će čak 90 dana i ući će duboko u turističku sezonu.

Odgovor na pitanje zašto se takvi opsežni radovi obavljaju u trenutku kada je promet, posebno tranzitni, sve veći i dolazi turistička sezona leži u modelu financiranja radova. Naime, Ministarstvo prometa uspjelo je za ovu sanaciju ishoditi oko 30 milijuna eura iz Nacionalnog plana oporavka. Kako saznajemo, Građevinski fakultet napravio je studiju koja dokazuje da su oštećenja na tim dionicama uzrokovana potresom te je Ministarstvo od Europske komisije dobilo odobrenje za financiranje ove obnove bespovratnim sredstvima EU. Prema riječima naših sugovornika, na terenu postoje dokazi da je potres dijelom razdrmao postelju autoceste o čemu, primjerice, svjedoči odron na zaustavnoj traci koji se dogodio prije otprilike mjesec dana. Kako sredstva treba potrošiti do 30. lipnja, sada je posljednji trenutak za početak radova. Na zagrebačkoj obilaznici radove izvodi tvrtka Mežnar iz Karlovca, a na autocesti su radovi podijeljeni između tvrtki Colas, Strabag i Swietelsky.

image
Damir Krajac/Cropix Cropix

Marko Ševrović s Prometnog fakulteta u Zagrebu zadužen je za projekt nove regulacije prometa koja se postavlja u zoni radova. Prema njegovim riječima, ovaj je tjedan bio najbolji za postavljanje nove regulacije s obzirom na školske praznike. Plan je bio da se nova regulacija počne postavljati jučer kako bi se omogućio nesmetan prolazak kamiona iz Srbije i BiH koji za Uskrs nisu mogli prometovati obilaznicom. No, zbog najave kišnog razdoblja sve je pomaknuto dan ranije te je zbog velikog priljeva teretnog prometa u utorak došlo do velikih gužvi na obilaznici. Prema njegovu mišljenju, najgore je, što se tiče gužvi, ipak prošlo.

Od čvora Jakuševec do čvora Kosnica obnavljat će se samo južni kolnik, a promet će se odvijati sjevernim. Na njemu će biti formirane četiri uže prometne trake, dvije u svakom smjeru, a između njih bit će postavljena manja razdvajajuća betonska ograda kako bi se spriječili frontalni sudari. Brzina kretanja bit će ograničena na 40 kilometara na sat. U sklopu te regulacije jučer je na čvoru Jakuševec za promet zatvoren ulaz na obilaznicu u smjeru Lipovca. Nakon uspostave nove regulacije prometa Ševrović očekuje znatno manje gužve na tom dijelu obilaznice. Promet će, prema njegovim riječima, ići sporije, ali bez stvaranja većih kolona.

image
Damir Krajac/Cropix Cropix

Problem je sa zagrebačkom obilaznicom to što ona nema kvalitetnu alternativu za vozila, a posebno kamione koji i dolaze iz smjera istoka te se kreću prema Sloveniji ili jugu. Nekoliko je alternativnih pravaca kojima se mogu obići radovi na obilaznici. Oni koji dolaze iz smjera istoka ili iz smjera Goričana kod Rugvice ne idu na obilaznicu, nego Slavonskom avenijom ulaze u grad te preko Avenije Većeslava Holjevca dolaze na Aveniju Dubrovnik i kreću prema istoku do naplate Lučko ili prema Maclju. Druga je mogućnost za putnike iz smjera istoka da kod Popovače siđu s autoceste i krenu prema Sisku te se kod Lekenika uključe na autocestu za Zagreb, a na obilaznicu se mogu uključiti na čvoru Kosnica ili nedaleko od Buzina. Svima onima koji iz Zagreba kreću na autocestu u smjeru Lipovca ili smjeru Goričana u Hrvatskim autocestama preporučuju da krenu preko Domovinskog mosta i na čvoru Kosnica uključe se na obilaznicu.

image

Radovi u Zagrebu

Posebni su problem kamioni. Pri izradi nove regulacije prometa namjerno kod Rugvice za promet iz smjera istoka nisu postavljeni znakovi za obilazak preko Slavonske avenije kako kamioni ne bi krenuli u grad i tako prouzročili prometni kolaps.

Radovi na autocesti od naplate Ivanja Reka do čvora Križ obavljat će se na obje strane kolnika. Prvi će na redu biti južni kolnik u smjeru istoka i to bi trebalo trajati 45 dana. Promet će se za to vrijeme odvijati sjevernim kolnikom na kojem će biti formiran dvosmjerni promet s jednom trakom u svakom smjeru, s time da će vozne trake biti malo šire. Kada se radovi prebace na sjeverni kolnik, promet će se odvijati novim renoviranim južnim kolnikom. Tada će biti formirane tri trake za dvosmjerni promet. Dvije trake bit će za promet u smjeru Zagreba, a jedna u smjeru istoka. Prema tvrdnjama sugovornika, najveći problem bit će prolaz prometa preko dva manja mosta na kojima nema zaustavnih traka. Na tom dijelu autoceste velike se gužve očekuju u ponedjeljak zbog povratka građana Srbije s uskrsnih blagdana na posao u zapadne zemlje.

image

Radovi u Zagrebu

Najveći sanacijski zahvat u povijesti HAC-a

Projektom sanacije obuhvaćeno je ukupno 25 i pol kilometara obilaznice i autoceste. S obzirom na to da se na autocesti saniraju oba vozna traka, riječ je o sanaciji ukupno 45 kilometara prometnica, što je najveći sanacijski zahvat u povijesti Hrvatskih autocesta. Riječ je o izuzetno složenoj i kompleksnoj sanaciji, jer će u cijelosti biti zamijenjena kolnička konstrukcija na voznoj traci.

To znači da će se mijenjati habajući, vezni, nosivi i cementom stabilizirani sloj, dok se na preticajnoj traci mijenja habajući i vezni sloj, a prema potrebi, i nosivi sloj kolnika. Tako se želi spriječiti daljnje propadanje konstrukcije prometnica. Osim toga, zamijenit će se odbojna ograda, koja je na mnogim dijelovima propala zbog djelovanja korozije te zapravo više i ne služi svojoj namjeni.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
28. ožujak 2024 04:23