Vlada ima političku odgovornost i od jeseni u škole treba uvesti građanski odgoj i obrazovanje kao zaseban predmet u 6. razrede, poručile su organizacije civilnoga društva okupljene u GOOD inicijativu (Inicijativa za sustavno i kvalitetno uvođenje građanskoj odgoja u škole) i Platformu 112, zabrinute izjavama novoga ministra obrazovanja Vedrana Mornara oko građanskog obrazovanja.
Za eksperimentalnu provedbu sadržaja građanskog odgoja u posljednje dvije godine potrošeno je pola milijuna kuna, dovršena je evaluacija provedbe i javna rasprava o programu. Sve je bilo spremno za uvođenje novoga predmeta. No dolaskom novoga ministra obrazovanja, upozoravaju u Inicijativi, uvođenje građanskog odgoja dovedeno je u pitanje jer ministar oko toga “ima dilemu”.
“Sve pokazuje da se ide prema tomu da se građanski odgoj uvede u škole kao međupredmetni sadržaj, što znači svačija obveza - ničija odgovornost. Ukoliko ministar i Vlada donesu odluku da to ne bude zasebni predmet, smatrat ću to odustajanjem od građanskoga odgoja”, izjavio je Berto Šalaj s Fakulteta političkih znanosti.
Vlada i ministar Vedran Mornar, nastavio je, time će preuzeti direktnu odgovornost za stanje političke kulture u zemlji. Šalaj je upozorio i da sustav obrazovanja nije ministrova privatna stvar, već domena Vlade koja građanski odgoj ima zacrtan u programu.
“Mladi se ne rađaju kao fašisti ili demokrati, oni to postaju tijekom odrastanja, a mi im u školama nismo dali oruđe za razmišljanje. Hrvatska je jedna od rijetkih europskih država koja u sustavu nema implementiran građanski odgoj”, zaključuje Šalaj.
Emina Bužinkić iz GOOD Inicijative podsjeća na europsku preporuku po kojoj je građanska kompetencija jedna od najvažnijih koje treba poučavati. “Odustajanje od dosadašnjeg plana uvođenja građanskog odgoja u škole je porazno i Vladu stavlja na nisku ljestvicu političke zrelosti”, ocjenjuje Bužinkić, podsjećajući da je to odgovornost Vlade, a ne pitanje ima li novi ministar oko toga plana dilemu.
“Istina je da učenici ne znaju tko je predsjednik Sabora. Ne znamo čemu služe peticije, a čemu referendumi”, izjavila je na presici učenica drugog razreda gimnazije Eta Krpanec. Profesor povijesti i sociologije Srednje škole Čakovec Miljenko Hajdarović naglasio je kako građanski odgoj nije čarobni štapić koji će promijeniti sliku društva i riješiti probleme, no on je prva stepenica za to.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....