ŠIBENIK - Marko Polo opet plovi, ranjen i uz pomoć remorkera, ali u komadu! Od 24. listopada, kad se nasukao na sjeverozapadnoj strani otoka Sita, do danas prošlo je 26 dana.
Nakon početnih pokušaja Jadranskog pomorskog servisa da brod odsukaju uz pomoć remorkera, u petak je tako i učinjeno, no uz dodatne tehničke intervencije.
Dio podvodnog dijela trupa Jadrolinijina trajekta, bulba, horizontalno je prepiljen, postavljeni su zračni jastuci, a akcija je počela oko 6 ujutro i ovaj put s tri remorkera Jadranskog pomorskog servisa.
Grdosija na stijenama
Skoro dva sata trajalo je bočno boksanje u kombinaciji s povlačenjem.
Nešto prije 8 sati Marko Polo se u jednom trenutku odvojio od sika otoka Sita i polako udaljio s mjesta na kojem je proveo skoro mjesec dana, čvrsto zarobljen kopnom uz prve otočke masline.
Prvi čovjek akcije spašavanja, Aleksandar Maras iz Jadranskog pomorskog servisa, novinarima je rekao krivi sat akcije tako da smo propustili sam trenutak odsukavanja.
To je samo jedan iz asortimana nekorektnosti na koje su mediji naišli u ovom, javnosti svakako zanimljivom slučaju nasukavanja Jadrolinijina trajekta Marko Polo.
A kad je sve bilo gotovo, Maras nam je rekao:
- Proteklo vrijeme potrošili smo za izračune i nabavu opreme, a preksinoć u 22 sata odlučili smo da u akciju krenemo u četiri ujutro. Napravili smo raspored ljudi i tehnike, napunili krmene i ispraznili pramčane tankove, odsidrili i oslobodili brod i počeli s povlačenjem.
Koristili smo zračne jastuke koji odgovaraju dizalici od 65 tona i uz pomoć njih, i u kombinaciji s ostalim tehničkim pomagalima, uzdužnom i poprečnom mrežom, u jednom trenutku uspjeli smo pomaknuti trajekt težak 8700 tona.
Komplikacije u iskrcavanju
Marka Pola vukli su remorkeri Lukas, Mak i David i oteglili ga do sredine kanala nakon što je minutu ili dvije nešto prije osam sati odsukan sa Sita.
- Odsukavanje će vlasnika, Jadroliniju, odnosno osiguranje stajati 1,150.000 dolara. To je nagradna cijena, ne i cijena prema propisanom troškovniku, s obzirom na to da je riječ o domaćem brodaru i starijem brodu.
Automobili su na trajektu neoštećeni, nismo ranije htjeli riskirati komplikacije oko otvaranja rampe i iskrcavanja auta - kaže Maras.
U petak su ronioci pregledavali podvodna oštećenja, a kakva je stvarna šteta znat će se tek kad se brod kompletno pregleda u brodogradilištu Mali Lošinj.
Marka Pola do škvera u Malom Lošinju desetak će sati tegliti dva remorkera, jedan bočno i jedan po provi.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....