Veliki ekološki projekt Od izvora do mora nastavlja se i ove godine u novom formatu, ali s jednako vrijednim ciljem – da se smanji onečišćenje ambalažnim otpadom, probudi svijest o važnosti zaštite okoliša i pravilnog zbrinjavanja ambalaže. U fokusu ovogodišnjeg projekta Coca-Cole, Konzuma, Jutarnjeg lista i Udruge gradova je, uz akcije čišćenja, sadnja drveća u urbanim sredinama s ciljem smanjenja emisije ugljičnog dioksida i temperature zraka u urbanim sredinama.
Projekt će se provoditi u nekoliko faza, a prva počinje danas. Otvoren je natječaj na koji se mogu prijaviti svi gradovi zainteresirani za sudjelovanje u projektu i trajat će mjesec dana, do 15. ožujka. Pravo sudjelovanja u projektu imaju svi gradovi u Republici Hrvatskoj, uključujući Zagreb, koji žele pošumiti određena područja na teritoriju svoga grada.
Obveza prijavljenih gradova bit će u razdoblju od 15. travnja do 31. svibnja organizirati jednodnevnu akciju čišćenja na svom području u suradnji s lokalnim nevladinim udrugama i građanima volonterima, a nakon prijave rezultata o broju okupljenih volontera i količini prikupljenog otpada proglasit će se oni najbolji. U organizacijskom smislu, gradovi mogu računati na pomoć i podršku organizatora natječaja, te medijsku vidljivost kroz izvještaje u Jutarnjem listu. Do kraja lipnja proglasit ćemo pobjednike.
Glavna nagrada ove će godine otići u čak tri grada, a riječ je o vrijednoj donaciji za kupovinu sadnica drveća za urbano pošumljavanje. Odabrat ćemo tri pobjednika, i to u kategorijama mali, veliki i srednji grad, pri čemu je mali onaj s do 10.000 stanovnika, srednji do 35.000 i veliki s više od 35.000 stanovnika. Ukupan nagradni fond za pošumljavanje iznosi impresivnih 42 tisuće eura, tako da je riječ o zaista velikom doprinosu za smanjenje emisija štetnih plinova i temperature u gradovima pobjednicima.
U dogovoru s pobjednicima, akcije sadnje održat će se u jesenskim mjesecima, a krajem studenog ili početkom prosinca bit će im dodijeljene posebne plakete na velikoj svečanosti.
Projekt Od izvora do mora Coca-Cola je u Hrvatskoj pokrenula 2018. godine, a cilj mu je promicati brigu za okoliš, podizati svijest o važnosti primjerenog odlaganja ambalažnog otpada te zaštita i čišćenje područja uz rijeke, jezera i obale mora. Projekt je pokrenut u suradnji s Vladinim institucijama i udrugama civilnoga društva, prije dvije godine kao partner se pridružio i Jutarnji list, a od 2022. godine i Konzum.
U posljednje dvije godine u ukupno 24 akcije diljem Hrvatske iz prirode je uklonjeno gotovo 40 tona ambalažnog otpada, a akcijama čišćenja odazvalo se oko 1400 volontera.
Prošle se godine čistilo u Osijeku, Dugoj Resi, Rijeci, Velikoj Gorici i još brojnim gradovima. Ove će godine akcije čišćenja biti uvod u projekt koji će završiti akcijama sadnje drveća u urbanim sredinama, odnosno u tri grada koja uklone najviše otpada i okupe najviše volontera.
Pravila natječaja pročitajte ovdje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....