Hrvatska ljekarnička komora (HLJK) zajedno s Hrvatskim Crvenim križem (HCK) od danas (ponedjeljak, 6. travnja) pokreće projekt telefonskog savjetovanja i izdavanja lijekova u domove bolesnika u izolaciji, samoizolaciji i nepokretnih bolesnika povezanih s epidemijom koronavirusa.
- Projekt je zamišljen tako da se izdavanje lijekova provodi uz najvišu razinu sigurnosti za pacijente. Stoga smo putem aplikacije osigurali sljedivost lijeka od inicijalnog poziva pacijenta do zadnjeg koraka, a to je izdavanje u domu pacijenta i savjetovanje o terapiji - kaže predsjednica HLJK-a Ana Soldo.
Pacijenti će uslugu ljekarnika moći zatražiti putem zajedničkog pozivnog broja HLJK-a i HCK-a 0800/1188 ili na izravni broj call centra HLJK-a 072/700-222.
Projekt će provoditi volonteri - magistri farmacije s odobrenjem za samostalni rad (licencom) u trajanju od 4 ili 8 sati dnevno (ovisno o dostupnosti). Komora je dosad primila prijave 120 volontera ljekarnika, koji će tu uslugu pružati na cijelom području Hrvatske.
Cilj je, ističe Soldo, osigurati kontinuitet opskrbe lijekovima i ljekarničkih savjeta svima pogođenima epidemijom na stručan, siguran i zakonit način, kao i spriječiti kršenja propisanih mjera te ograničenja kretanja.
- Usmjereni smo na izdavanje lijekova pacijentima kojima je dodijeljena mjera izolacije ili samoizolacije, nemoćnim i nepokretnim osobama koje su u mreži socijalnih službi te transplantiranim, onkološkim i drugim imunokompromitiranim pacijentima kojima je važno da ne izlaze iz svojih domova u uvjetima epidemije - ističe Soldo.
Putem call centra pacijenti će moći zatražiti i savjet o novim terapijama koje su im propisane te provjeriti kompatibilnost nove terapije s lijekovima koje koriste od ranije.
Soldo ističe kako su pacijenti za vrijeme epidemije koronavirusa zbog straha od nestašice nakupili veće količine bezreceptnih lijekova, no to su i dalje lijekovi koji imaju svoje potencijalne nuspojave i važno ih je uzimati odgovorno i provjeriti interakcije s kroničnim terapijama koje pacijenti uzimaju.
Projekt uključuje call centar HLJK-a i HCK-a, aplikaciju koja će pratiti distribuciju lijeka od poziva pacijenta do njegova izdavanja, stručnu osobu - ljekarnika i povratnu informaciju pacijenta o preuzimanju i razumijevanju terapije.
- Ovo je vrijeme koje predstavlja veliki izazov, kako na profesionalnoj tako i na ljudskoj razini. Hrvatski zdravstveni sustav, a pogotovo ljekarnici, pokazali su visoku razinu spremnosti, požrtvovnosti i moralnog integriteta u naporima da osiguraju dostupnost lijekova, medicinskih proizvoda i savjeta svim građanima, čime je poslana jasna poruka o nezaobilaznoj ulozi ljekarnika u funkcioniranju zdravstvenog sustava - ističe Soldo.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....