MEDIJSKA PISMENOST

Obuljen Koržinek: ‘Pronaći relevantnu informaciju i zaštititi se od dezinformacija‘

Predstavljanje rezultata ovogodišnjeg projekta održanog pod sloganom ‘Misli svojom glavom u medijskom labirintu‘.

Nina Obuljen Koržinek

 Ivana Nobilo/Cropix

Ministrica kulture i medija Nina Obuljen Koržinek u ponedjeljak je istaknula kako je iznimno važno znati pronaći relevantnu informaciju i tako se zaštititi od dezinformacija, označivši razvoj neovisnih provjeravatelja točnosti informacija kao temelj otpornosti na dezinformacije.

Ministrica je to izjavila na predstavljanju rezultata ovogodišnjeg projekta održanog pod sloganom "Misli svojom glavom u medijskom labirintu", po kojima je u okviru 5. Dana medijske pismenosti od 2. do 8. svibnja održano više od 500 događanja u 155 gradova i mjesta diljem Hrvatske.

image

Nina Obuljen Koržinek

Ivana Nobilo/Cropix

Naglasila je kako je tehnološki razvoj donio pozitivne promjene u živote, ali da su uprave one pojedine dijelove života dovele u labirint, "pa se u nekim situacijama osjećamo kao da smo u paralelnom svijetu od količine dostupnih informacija''.

Stoga je, ustvrdila je, iznimno važno znati pronaći relevantnu informaciju i zaštititi od dezinformacija, istaknuvši da su u sklopu Nacionalnog plana oporavka i otpornosti osigurana sredstva za uspostavu provjere medijskih činjenica i sustava javne objave podataka.

Razvoj neovisnih provjeravatelja točnosti informacija objavljenih u javnom prostoru, medijima i na društvenim mrežama i izgradnja sustava temelj su za jačanje otpornosti društva na dezinformacije, naglasila je Obuljen Koržinek.

Ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs naglasio je kako medijsku pismenost učenici sada razvijaju u nizu nastavnih predmeta i međupredmetnih tema u osnovnim i srednjim školama.

Stavljanje informacija u kontekst najveća vrijednost medijske pismenosti

Pritom je istaknuo kako medijska pismenost uključuje mnoga znanja, vještine i kompetencije, a da je najveća vrijednost medijske pismenosti u sposobnosti analiziranja, vrednovanja i stavljanja informacija u kontekst.

Zamjenik predsjednika Vijeća za elektroničke medije Robert Tomljenović naglasio je kako rezultati posljednjih istraživanja pokazuju da se moraju stvoriti uvjeti da djeca i mladi, ali i svi građani mogu učiti kako mediji funkcioniraju te stvaraju sadržaje i vijesti kako bi razvijali svoje kritičko razmišljanje.

Predstojnica Ureda UNICEF-a za Hrvatsku Regina M. Castillo rekla je kako su provedena istraživanja pokazala da mladi ljudi prepoznaju izazove koji proizlaze iz korištenja medija, osobito digitalnih.

"Svaki treći učenik ili student osjećao je stres, usamljenost, zavist i manjak samopouzdanja zbog sadržaja na društvenim mrežama. Riječ je o izazovima kojima svakodnevno svjedoče roditelji, odgojitelji, učitelji i drugi stručnjaci koji rade s djecom i mladima", upozorila je.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. travanj 2024 09:59