Prvi međunarodni sezonski vlak u sklopu nove izravne željezničke putničke linije koja povezuje Trst (Villa Opicina) i Rijeku preko Slovenije, u srijedu je svečano dočekan na riječkom željezničkom kolodvoru.
Vlakovi na relaciji Villa Opicina ‒ Rijeka ‒ Villa Opicina prometovat će od danas do kraja rujna, a polazit će iz Trsta, odnosno Villa Opicine u 7,50 sati, dok je povratak iz Rijeke predviđen za 18,25 sati.
Vlak će stajati i prihvaćati putnike na kolodvorima Opatija Matulji i Šapjane u Hrvatskoj te u Ilirskoj Bistrici, Pivki, Divači i Sežani u Sloveniji.
Riječ je o višesustavnom elektromotornom vlaku u vlasništvu Slovenskih željeznica, kapaciteta 235 sjedala, koji ima mjesta za bicikle i dječja kolica te osiguran ulazak osoba s invaliditetom i smanjenom pokretljivošću.
Cijena karte za vožnju od Ville Opicina do Rijeke je osam eura, a povratne karte 16 eura. Za dijete od 6 do 12 godina cijena je četiri eura, a prijevoz djece do šest godina je besplatan. Za prijevoz bicikla treba platiti pet eura, a u vlaku omogućen je besplatan Wi-Fi.
Iz HŽ-a ističu da će nova linija kvalitetnije povezati ruralna, periferna i prekogranična područja Italije, Slovenije i Hrvatske, tj. da je riječ o jednoj od šest pilot-aktivnosti, koja se realizira u sklopu projekta SUSTANCE, a u okviru Programa transnacionalne suradnje Interreg Središnja Europa.
Projektni partneri su Izvršno tajništvo Srednjoeuropske inicijative, SŽ Potniški promet i HŽ Putnički prijevoz.
U sklopu tog projekta HŽ Putnički prijevoz nadograđuje svoju web stranicu informacijama koje potiču ekološki prihvatljiva putovanja i aktivan odmor te jedinstveno iskustvo kombiniranja putovanja vlakom i biciklom na području Italije, Slovenije i Hrvatske. Na stranicama će se davati informacije o prijevozu bicikala, biciklističkim stazama, bike-friendly smještaju te o događanjima u Hrvatskoj, Sloveniji i Italiji.
U projektu SUSTANCE sudjeluje osam partnera iz Hrvatske, Italije, Slovenije i Mađarske. Glavni cilj je poboljšanje povezanost javnog prijevoza između slabo naseljenih ruralnih, perifernih i prekograničnih regija i urbanih područja u kojima se nalaze glavna prometna čvorišta, s naglaskom na poboljšanje usluge javnoga željezničkog prometa u prekograničnim područjima.
Naglasak je i na razvoju inovativnih ICT rješenja za poboljšanje održive mobilnosti putnika u Srednjoj Europi, uz primjenu pristupa odozdo prema gore.
Ukupna vrijednost projekta je dva milijuna eura, od čega se kroz Program transnacionalne suradnje INTERREG Središnja Europa financira 80 posto, a trajat će do kraja ožujka 2026. godine.
Predviđene pilot- aktivnosti uključuju testiranje izravne željezničke veze između Vile Opicine i Rijeke eksperimentalno proširenje izravne putničke željezničke usluge do Soprona vikendima od travnja do kolovoza radi obilaska Nežiderskog jezera, studiju izvedivosti poboljšanja prekograničnih putničkih željezničkih veza između Divače i Pule u sklopu koje se planira postavljanje postaja za dijeljenje bicikala na željezničkim kolodvorima Vodnjan i Savičenta te razvoj ICT aplikacije za prijevozne usluge prilagođene potražnji u perifernim područjima regije Emilia-Romagna.
O projektu su na konferenciji za novinare nakon dolaska vlaka govorili predstavnici projektnih partnera, slovenskog Ministarstva infrastrukture, hrvatskog Ministarstva mora, prometa i infrastrukture te regionalne i lokalne samouprave iz Hrvatske, Slovenije i Italije.
Među ostalim, iskazana je želja da se uvede i vožnja vlakom iz Rijeke do Trsta, koja bi putnicima iz Hrvatske omogućila jednodnevni boravak ili izlet na tršćanskom području, budući da vlak zasad prema Trstu vozi u večernjim satima.
Predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić je rekao da je projekt prilagođen ponajprije za turističke svrhe i dolazak turista a povezan je sa zelenom tranzicijom i smanjenjem emisije CO2. Vidjet ćemo kako će se pokazati ovaj projekt, koliko će biti uspješan i o tome će ovisiti daljnja suradnja, dodao je.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....