TURIZAM

Nikolina Brnjac: ‘Želimo pozicionirati Hrvatsku kao cjelogodišnju destinaciju kvalitetnog turizma‘

‘Imamo odličan turistički promet u prva tri mjeseca, no očekuje nas još glavni dio turističke godine za odraditi u smislu promocije‘, rekao je Kristjan Staničić

Nikolina Brnjac, Kristjan Staničić

 Goran Sebelic/Cropix

S osam posto više noćenja za uskrsne blagdane, Hrvatska više nego pozitivno ulazi u turističku 2023., godinu koja bi trebala biti velika prekretnica za čitav sektor nakon godina pandemije i krize. Naime, danas je u Puli ministrica turizma Nikolina Brnjac održala sastanak s turističkim djelatnicima i izložila im mjere te poticaje za bolje poslovanje, i to cjelogodišnje. Ako ova sezona uspješno prođe usprkos svim izazovima kao što su povećanje cijena, inflacija te manjak radne snage, hrvatski turizam od iduće godine više ne bi trebao biti isti. Poruke su to turističkog establišmenta.

- Glavna tema sastanka je bilo pozicioniranje cijelog sektora kao cjelogodišnjeg održivog turizma. Želimo pozicionirati Hrvatsku kao cjelogodišnju destinaciju kvalitetnog turizma. Uz to, upoznali smo sektor sa svim našim aktivnostima, pa tako i novim poticajima za ugostiteljski sektor, koji s dodjeljuju po prvi put za zelenu i digitalnu tranziciju. Isto tako, upoznali smo sektor sa svim aktivnostima koje provodimo oko Nacionalnog lana oporavka i otpornosti i višegodišnjeg financijskog okvira, dakle sve zajedno sredstvima od 1,3 milijarde eura. Taj novac će biti usmjeren upravo u priču cjelogodišnjeg turizma - istaknula je Brnjac.

Dodala je da je stanje na emitivnim turističkim tržištima trenutno odlično i da Hrvatsku čeka jako dobra sezona te da se može očekivati i više prihoda od stranih turista od onih u 2022., koji prema HNB-u iznose 13,1 milijardu eura.

Direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić potvrdio je da Hrvatska trenutno ima odličnu poziciju na tržištima.

- Imamo odličan turistički promet u prva tri mjeseca, no očekuje nas još glavni dio turističke godine za odraditi u smislu promocije. Nakon Uskrsa počinjemo s glavnom brand kampanjom na 14 tržišta - kazao je Staničić.

Nacionalna turistička organizacija tako namjerava dalje jačati brand Hrvatske kao destinacije, ali u ulagati u promociju i razvoj kontinenta koji bi također trebao doprinijeti cjelogodišnjem turizmu.

A trenutno stanje u hotelima i kampovima što se tiče bukinga za sezonu je jako dobro.

- Moramo odraditi turističku godinu do kraja i nakon toga zbrajati što se dogodilo, ali s današnje perspektive možemo poslati ohrabrujuću i optimističnu poruku. Živimo u vremenima inflatornih pritisaka, visoke cijene energenata i to će sigurno utjecati na poslovanje gospodarskih turističkih subjekata, no vjerujem da će ovaj prihodovni dio biti veći od troškova i da će na kraju hrvatski turistički sektor bilježiti pozitivne poslovne rezultate - kazao je nakon sastanka predsjednik Hrvatske udruge turizma Veljko Ostojić.

Njegov kolega iz udruženja malih hotelijera Šime Klarić dodao je da su mjere Vlade omogućile da dio malih hotela ostane otvoren i preko zime, ali da će za oporavak sektora trebati još dvije godine.

- To je omogućilo rekordne rezultate u ova tri mjeseca. Najnovije mjere Vlade kada su u pitanju subvencije električne energije i drugih energenta pomoći će sektoru, posebno malom obiteljskom hotelijerstvu da ostane kvalitetan i održi konkurentnost te da se oporavi. Trebat će nam još dvije godine da se vratimo na one stare rezultate prije pandemije - kazao je.

S druge strane, predsjednik udruženja turističkih agencija pri HGK Boris Žgomba najavio je da će se ove godine oporaviti i daleka tržišta.

- U odnosu na prošlu godinu, u turističkom prometu imamo prednost ovih par mjeseci koji nisu bili ugroženi covid-om 19. Primijetili smo povratak dalekih tržišta: azijskih, američkih i svih ostalih van Europe. I to nam je jako važno zbog vansezonskih mjeseci i zime. Svjesni smo i problema u koji ulazimo oko radne snage, troškova i svega što nas opterećuje, no sektor se i prije znao s time nositi. Bilo je i većih problema, i uvijek je izašao s dobrim rezultatima i uvjeren sam da će to biti i ove godine - zaključio je Žgomba.

Pojednostavljena procedura za izdavanje radnih dozvola

I ove godine turistički će se sektor mučiti s pronalaskom radne snage, iako će to biti nešto jednostavnije nego lani, kazala je to ministrica turizma Nikolina Brnjac, spomenuvši da se s tim problemom susreće čitava Europa te da su kako bi doskočili tom problemu izmijenili Zakon o radu, izmijenili cenzus za student, uveli digitalizaciju u sustavu MUP-a, unaprijedili mjeru stalni sezonac.

Predsjednik Hrvatske udruge turizma Veljko Ostojić, koji je u ime turističkog sektora nakon prošlogodišnje sezone predložio niz mjera kako situaciju poboljšati, nada da biti bolje, ali da će taj problem biti teško riješiti.

- Izazova ima i izazova će biti. Ne samo što se tiče radne snage, ne samo u turističkom sektoru, nego ukupnom gospodarstvu. Mi koncem svake turističke godine sjednemo s nadležnim ministarstvima i ostalim tijelima državne uprave i predlažemo određena poboljšanja za narednu turističku godinu. To smo učinili i proteklog rujna i jedan od bitnih napredaka je i ubrzanje i pojednostavljenje procedura za izdavanje radnih dozvola, takozvanim sezoncima-povratnicima. Ove godine je turistički sektor pilot-sektor gdje će se to činiti. Takvih povratnika ima nekih 40-tak posto u cijelom sektoru, i zato očekujemo poboljšanje procesa i rasterećenje ljudi u policijskim postajama koji će i dalje raditi na izdavanju radnih dozvola za djelatnike koji će prvi put doći. To je jako veliki napredak i šalje se poruka sezoncima koji planiraju i sljedeće godine doći raditi u Hrvatsku da će ta procedura biti brža i jednostavnija - kazao je Ostojić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. travanj 2024 10:22