NOVO 19:45 - Gostujući u Dnevniku Nove TV , ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić rekao je kako zbog nedavnog masovnog bolovanja u Croatia Airlinesu otkaza biti neće, jer za to nema zakonskih uvjeta, ali je rekao i kako štrajk tu državnu tvrtku vodi u bankrot.
Sindikatima je jasno poručio da će u slučaju nastavka obustave rada otkaza sasvim sigurno biti, tj. da će uprava radnike biti prisiljena proglasiti tehnološkim viškom.
17:45 - Sindikat kabinskog osoblja zrakoplova (SKOZ) i Hrvatski sindikat prometnih pilota (HSPP) nisu ni nakon cjelodnevnog razgovora postigli dogovor s Upravom Croatia Airlinesa (CA) pa će i sutra štrajkati, a razgovori tih dvaju sindikata i Uprave nastavit će se sutra prijepodne, priopćila je večeras uprava nacionalnog avioprijevoznika.
U Upravi navode da je najbrojniji sindikat - Samostalni hrvatski sindikat zaposlenika u zrakoplovstvu (SHSZUZ) danas prijepodne potpisao sporazum o pristupanju kolektivnom ugovoru.
Ističu kako su tijekom višemjesečnih razgovora oko potpisivanja novoga kolektivnog ugovora pokazali spremnost na dogovor u okviru poslovnih mogućnosti predviđenih programom restrukturiranja dok, tvrde, dva strukovna sindikata - SKOZ i HSPP, zasad nisu pokazali razumijevanje za trenutačnu situaciju u kompaniji.
Navode i kako program restrukturiranja, između ostalog, nužno treba ostvariti uštede u stečenim pravima zaposlenika koja su se "proteklih godina drastično povećala zbog različitih pritisaka sindikata,
No, dodaju u Upravi CA, sindikati SKOZ i HSPP ne žele odustati od stečenih materijalnih i nematerijalnih prava iz prijašnjega kolektivnog ugovora, koji je istekao 31. ožujka, te su stoga pokrenuti industrijsku akciju.
Podsjećaju da je u travnju ove godine CA potpisao novi kolektivni ugovor s još tri sindikata - Sindikatom inženjera i tehničara u zrakoplovstvu (SITUZ), Samostalnim strukovnim sindikatom aviomehaničara Hrvatske (SSSAH) i Novim sindikatom (NS), čime je zasad kolektivni ugovor prihvatilo dvije trećine zaposlenika CA.
14:14 - Pomaka u pregovorima sa sindikatima koji su danas organizirali štrajk u Croatia Airlinesu ipak je bilo. Kako je oko 13 sati novinare izvjestila Uprava Croatia Airlinesa i četvrti je sindikat, a riječ je o Samostalnom hrvatskom sindikatu zaposlenika u zrakoplovstvu, potpisao Kolektivni ugovor, tako da jedino piloti i kabinsko osoblje ostaje u štrajku.
FOTO: KAOS U CROATIA AIRLINESU Piloti i stjuardese od jutros u štrajku, otkazano preko 20 letova
- Sa sindikatom prometnih pilota primakli smo se nešto bliže rješenju, ali još ne možemo reći kada će završiti štrajk koji je danas utjecao na oko 900 putnika od ukupno od 4500, rekao je Krešimir Kučko, predsjednik uprave Croatia Airlinesa, nakon četverostanih pregovora tijekom kojih su štrajkaši s transparentima i zviždaljakamam obilazili zgradu Uprave u Buzinu.
Pauza u pregovorima između ostalog je organizirana kako bi Uprava medijima predočila svoju istinu o restrukturiranju tvrtke, gdje su demantirali najmanje desetak teza koje su sindikalisti iznosili u medijima.
Između ostalog Uprava tvrdi da je netočno da radnicima nije predstavljen program restrukturiranja nego da je u veljači ove godine program javno obrazložen na tri radnička skupa.
Predsjednik Uprave Kučko kaže da nije istina da se od pilota traži više rada za manje plaće.
(FOTO: Bruno Konjević / CROPIX)
- Naši piloti rade manje od konkurencije i imaju veće plaće. Produktivnost kabinskog osoblja i pilota je 15 posto niža od ostalih u Europi zbog broja slobodnih dana, broja dana godišnjeg odmra te ljetni odmor u duljini dva tjedna. Prosječna neto plaća pilota iznosi 23,237 kuna, problem je što su u našoj zemlji doprinosi i davanja državi visoki dok u regiji razlika između bruto i neto iznosa čini svega deset posto, rekao je Kučko i dodao da trošak radne snage u tvrtci iznosi čak 65 posto troškova na koje ne mogu utjecati.
Uprava tvrdi da je kabinskom osoblju plaća u zadnje dvije godine rasla 44 posto.
- Ugovor je potpisan 2010. radi kupovine socijalnog mira, a i trajanje kolektivnih ugovora je zgodno složeno da ističu uvijek pred izbore, naglasio je Kučko.
Pregovori sa sindikatima koji još uvijek nisu potpisali Kolektivni ugovor nastavlja se u 15 sati i još se ne zna hoće li sutra biti poremećaja u letu.
------------------------------------------------------
11:23 - Samostalni hrvatski sindikat zaposlenika u zrakoplovstvu pristao je jutros na potpisivanje novog Kolektivnog ugovora objavili su u zajednčkom priopćenju Uprava Croatia Airlinesa i Sindikata.
To je četvrti od ukupno šest sindikata u Croatia Airlinesu koji je pristao na novi Kolektini ugovor. Pregovori sa predstavnicima pilota i Kabinskog osoblja još uvijek traju. Nakon pristanka na novi kolektivni ugovor, SHSZUZ je odustao od današnjeg jednosatnog štrajka upozorenja koji je trebao trajati u razdoblju od 11 do 12 sati.
U zajedničkom priopćenju se navodi kako su Croatia Airlines i sindikat SHSZUZ postigli kompromisno rješenje, koje se odnosi na plaće, zadržavanje dijela materijalnih prava vezanih za otpremnine te smanjenje broja radnika koji će biti zbrinuti u programu restrukturiranja.
Kako se ne navodi koji su konkretno kompromisi postignuti, podsjećamo da je SHSZUZ kao uvjet za odustajanje od štrajka i potpisivanje Kolektivnog ugovora tražio da Poslodavac podnese trošak poreza za otpremnine koje mogu biti maksimalno 120.000,00 kn neto, da se dodatno regulira raspored rada za radnike Kontakt centra, da se u novi Kolektivni ugovor uvrsti odredba koja je štitila da se broj bodova za vrijeme trajanja Kolektivnog ugovora ne može smanjivati, te da se preispita odluka Uprave o otpuštanju 27% radnika koje zastupa SHSZUZ.
'NE MOGU NAS SPASITI ONI KOJI SU NAS UPROPASTILI' Jutarnji dan uoči štrajka s pilotima i stjuardesama
Također je traženo da se Uprava drži date riječi na početku kolektivnih pregovora kada su rekli da će se smanjiti broj radnika koje misle otpustiti ukoliko Sindikat pristane na smanjivanje materijalnih prava u odnosu na prošli Kolektivni ugovor.
Nakon pristanka SHSZUZ-a na novi kolektivni ugovor postignut je dogovor s ukupno dvije trećine svih zaposlenika Croatia Airlinesa, navodi se u zajednčkom priopćenju.
Međunarodni i domaći letovi prema izmijenjenom redu letenja
Uprava CA najavljuje da će međunarodni i domaći redoviti letovi obavljati prema izmijenjenom redu letenja, te da se očekuje djelomični poremećaj prometa jer će se većina putnika prevoziti zrakoplovima CA prema redovnom redu letenja, a jedan dio putnika zrakoplovima partnerskih kompanija, odnosno unajmljenim zrakoplovima.
Navodi i da je za sutrašnje letove ukupno predbilježeno oko 5500 putnika, a određene poremećaje u planiranom putovanju može osjetiti oko 900 putnika, dakle oko 16 posto svih predbilježenih putnika.
Korisnike upućuju na internetske stranice www.croatiaairlines.hr na kojima su sve informacije o smanjenom opsegu letenja i na kojima je objavljen točan raspored svih letova.
Korisnicima usluga CA na raspolaganju su i besplatni telefon 0800 7777 te telefoni Kontakt centra (+385 -1) 6676 555 i 062 500 505, na kojima mogu dobiti detaljnije informacije o letovima i uvjetima putovanja tijekom štrajka. Radno vrijeme Kontakt centra za vrijeme trajanja štrajka je od 7 do 21 sat.
Uprava navodi i da će svi putnici koji su rezervirali ili kupili kartu za neki od letova u vrijeme štrajka moći kartu zamijeniti bez nadoplate.
U slučaju pak da putnik zatraži povrat novca za kupljenu kartu može dobiti potpuni povrat novca za neiskorištene karte, djelomični povrat za djelomično iskorištene karte, te potpuni povrat novca uvećan za 25 posto neto tarife. No, tada se ne isplaćuje novac već se izdaje vrijednosni dokument koji se može zamijeniti za kartu za neki od letova Croatia Airlinesa.
Croatia Airlines iskreno žali zbog neugodnosti koje će biti uzrokovane štrajkom i zahvaljuje za razumijevanje, stoji na kraju priopćenja. (Hina)
Hajdaš Dončić: 'Croatia Airlinesu prijeti bankrot'
Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić izjavio je danas da je štrajk pilota i stjuardesa Croatia Airlinesa (CA) njihovo legitimno pravo, ali je pozvao štrajkaše na razum jer toj kompaniji prijeti bankrot.
"Pozivam na razum i odricanje od dijela prihoda osoblja koje štrajka, jer je to jedina mogućnost da CA opstane. Drugo rješenje su veliki penali, zapravo bankrot kompanije", rekao je Hajdaš Dončić.
Pozvao je Upravu i sindikate da nastave razgovore kako bi našli zajednički jezik i sačuvali kompaniju, te izrazio uvjerenje da CA ima potencijala za opstanak.
Na upit koliko bi eventualni bankrot CA-a odaslao ružnu poruku uoči turističke sezone i Hrvatskoj pokvario turističke planove, Hajdaš Dončić je podsjetio da je zračni promet već liberaliziran i napomenuo kako postoje kompanije zainteresirane da "naslijede" CA.
"Malo ružno zvuči, ali niskobudžetne aviokompanije jedva čekaju da uđu na prostor CA", kazao je Hajdaš Dončić. Nakon predavanja plana restrukturiranja i državne dokapitalizacije CA od 1,1 milijarde kuna, dodao je, stiglo je nekoliko prijava niskobudžetnih aviokompanija Europskoj komisiji.
To znači da te aviokompanije jedva čekaju da neki nacionalni prijevoznik bankrotira, kao što se desilo u Mađarskoj ili s America Airlinesom, pa da uđu na taj teren, rekao je ministar.
Na upit postoji li u CA mogućnost uštede na nekim drugim troškovima a ne na plaćama osoblja, Hajdaš Dončić je kategorički ustvrdio kako ne postoji.
U planu restrukturiranja, koji su prihvatili Skupština i Nadzorni odbor CA-a a proslijeđen je Agenciji za zaštitu tržišnog natjecanja, predviđene su velike uštede, prije svega kroz sprečavanje raznih povlastica kao što su bila besplatna putovanja članova Nadzornog odbora i sl. Ali dio ušteda mora doći iz troškova za plaće. To je jedina mogućnost da nacionalna aviokompanija opstane u sadašnjem opsegu do 2015. godine, naglasio je Hajdaš Dončić.
Ministar je također izvijestio da Uprava i Skupština CA razgovaraju s potencijalnim partnerima za dokapitalizaciju kompanije do 49 posto.
Komentirajući najavu štrajka strojovođa, Hajdaš Dončić je ustvrdio da radnici HŽ-a nemaju nikakvih razloga za štrajk jer plaće se redovno isplaćuju do 15. u mjesecu.
Po prvi put pokrenute su ozbiljne investicije u infrastrukturu i završio je natječaj za najbolju ponudu za proizvodnju novih vlakova. Po prvi put ćemo potpisati desetogodišnji PSO ugovor, po kojem država i jedinice lokalne uprave i samouprave mogu subvencionirati putnički promet, kazao je ministar.
Upozorio je da 2017. godine stupa na snagu liberalizacija putničkog prometa, što znači da će bilo koja željeznička kompanija moći obavljati usluge na hrvatskim željeznicama, pa se HŽ Putnički promet do tada mora pripremiti za konkurenciju. (H)
Kontrolori letenja podržavaju pilote i stjuardese i najavljuju štrajk solidarnosti
Hrvatski strukovni sindikat kontrolora letenja priopćio je danas da podržava štrajk Hrvatskog sindikata prometnih pilota i Sindikata kabinskog osoblja zrakoplova te najavio štrajk solidarnosti.
U potpunosti prepoznajemo probleme i izazove pred kojim se nalaze naši kolege iz Croatia Airlinesa, te im dajemo našu bezuvjetnu podršku, poručuju kontrolori letenja.
"Svaka sekunda, svaka minuta, svaki sat našeg posla konstantno se nalazi pred velikim ogledalom odgovornosti i mislimo da je konačno došlo vrijeme da se isti pristup konačno počne primjenjivati i u rukovodećim strukturama", poručuje se u priopćenju. Stoga Hrvatski strukovni sindikat kontrolora letenja najavljuje pružanje podrške pilotima i stjuardesama svim raspoloživim zakonskim sredstvima, te najavljuje štrajk solidarnosti o kojem će naknadno obavijestiti javnost. (H)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....