Druga cijev tunela Učka potpuno je dovršena i bit će puštena u promet u petak, 13. rujna, u večernjim satima, nakon svečanosti na kojoj će, među ostalima, nastupiti i Prljavo kazalište.
Na svečanosti, na koju dolaze predstavnici Vlade te lokalne i regionalne samouprave, bit će predstavljena i vizualna atrakcija koja će dočekivati vozače kroz tunel i s kvarnerske i istarske strane - svjetski poznata hrvatska tvrtka za svjetlosni dizajn Skira koju je osnovao Dean Skira, jedno od najvećih svjetskih imena u tom području, izradila je trajne svjetlosne instalacije. Na kvarnerskoj strani bit će to trodimenzionalna terakota koja evocira crvenu istarsku zemlju u koju vozači ulaze, dok će na istarskoj strani, na upravnu zgradu iznad portala tunela, biti svjetlosno projicirani valovi koji zazivaju plavetnilo Kvarnera. Projekcije na istarskoj strani moći će se i mijenjati, ovisno o prigodama.
Prva cijev tunela Učka, tada najdužeg u Hrvatskoj, puštena je u promet 27. rujna 1981., a tadašnju su svečanost, uz predstavnike Zajednice općina Rijeka i vlasti SR Hrvatske, pohodila izaslanstva iz cijele Jugoslavije, kao i više od 15 tisuća građana. Za tu je prigodu Glavni odbor za izgradnju tunela kroz Učku financirao izradu singl ploče "Pod Učkun kućice bele" s narodnim i autorskim pjesmama posvećenima Istri. Tu je, među ostalim, bio recital pjesme "Moja zemlja" Drage Gervaisa, kao i "Krasna zemljo, Istro mila" Matka Brajše u izvedbi Mješovitog zbora RTV Zagreb, a singlica se dijelila besplatno po istarskim i kvarnerskim osnovnim školama, tako da se još može pronaći u mnogim domaćinstvima.
Izazovan posao
Radovi na drugoj cijevi tunela Učka počeli su prije nešto manje od četiri godine. Duga je 5,63 kilometra i duža je od stare, koja se proteže na 5062 metra. Na istarskoj strani je druga cijev 100 metara udaljena od stare, dok je na kvarnerskoj udaljenost 25 metara, a u središnjem dijelu je najveća udaljenost 50 metara. Nakon otvorenja prometovat će se kroz obje cijevi deset dana, a potom slijedi zatvaranje stare cijevi koja će se rekonstruirati. Bit će to vrlo opsežan zahvat koji obuhvaća radove na signalizaciji, odvodnji, nagibu, postavljanju led rasvjete i ostalo, a sve kako bi se i stara cijev uskladila s Direktivom EU iz 2004. godine o minimalnim sigurnosnim zahtjevima za tunele u EU.
Radovi na izgradnji nove cijevi bili su vrlo izazovni jer su uključivali velik broj miniranja, a građevinari su stalno nailazili na pukotine i jame, kojih je bilo više od 30. Bušilo se paralelno s obje strane, probijalo se 25 metara dnevno, a u gradnji je korišten cijeli niz najsuvremenijih tehnologija i metodologija rada koje su prvi put primijenjene u tunelogradnji u Hrvatskoj.
Kružni čvorovi
Francuski izvođač radova Bouygues, inače, ima veliko iskustvo u tunelogradnji. Gradili su neke od najvećih tunela na svijetu. Novi tunel ima najmodernije sustave sigurnosti poput posebnih kamera s detektorom incidenata, kao i posebnih sustava ventilacije koji će biti spremni za odimljavanje u slučaju požara. Što se sigurnosnih standarda tiče, specifičnost ovog tunela su paralelne galerije, kojih je ukupno 24. Radi se o 12 pješačkih prolaza, 7 prolaza za interventna i 5 za ostala vozila koji povezuju dvije cijevi tunela. Na kvarnerskoj strani su uz oba prometna traka napravljeni kružni čvorovi za veliko odmorište na kojem će se izgraditi Inina benzinska crpka i ugostiteljski objekt, a tu je i vidikovac s pogledom na cijeli Kvarner.
Puni profil tunela kroz Učku će, kako navode u Bina Istri, tvrtki koja je koncesionar Istarskog ipsilona, povećati sigurnost prometovanja, smanjiti prometna zagušenja, smanjiti broja potencijalnih čepova i prometnih gužvi s obzirom na to da se radi o dijelu autoceste s cjelogodišnjim prosječnim dnevnim prometom većim od 10.000 vozila koji ljeti premašuje i 18.000 vozila.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....