OPREZ!

Najnoviji iPhone za 500 eura, a super skupi sat za 900? Otkriven najgori prevarant u Hrvatskoj!

Ima prevaranata koji koriste vrlo slična imena i web adrese kao i svjetski poznate kompanije pa tako mame kupce

iPhone 15 Pro Max (ilustrativna fotografija)

 Anusak Laowilas/Nurphoto Via AFP

Zanima vas Tudor Black bay Heritage, praktički nov, jedva korišten? Ili pak par Bang & Olufsen zvučnika? Ne? Onda ćete sigurno biti zainteresirani za potpuno novi iPhone 15 Pro Max s 256 giga memorije... Cijena, sitnica.

Ručni sat s početka teksta za mizernih 900 eura, što imajući u vidu njegovu cijenu kod zastupnika pa i tržište rabljenih, iznosi otprilike trećinu neke stvarne cijene. Slično su pozicionirani i ostali predmeti, od laptopa i grafičkih kartica do mobitela - za ovaj još uvijek zapakirani iPhone, najnoviji mogući, prodavatelj traži nestvarnih 550 eura...

Takve se, naime, cijene mogu naći na najvećem internetskom oglašivaču kod nas. I odmah "spoiler alert": nemojte se previše uzbuđivati i veseliti kako ćete kupiti nekoliko takvih mobitela (jer su ponuđeni u različitim iteracijama, s više ili manje memorije, ali uvijek za cca trećinu tržišne vrijednosti) pa iako ih preprodali i zaradili koju kunu, pardon euro, jer u pitanju je klasična - prijevara!

Često upravo korisnici, kupci, mogu otkriti prevarante i prijavom nadležnim službama spriječiti da se drugi, nešto naivniji korisnici uhvate "na baketinu". Jer u tako velikim sustavima, kakav je naš najveći oglašivač, teško je čak i uz pomoć programa pohvatati sve sumnjive prodavatelje. Djelomičnu zaštitu pruža sustav "PayProtect" kojim su zaštićene obje strane, a najbitniji je po tome što čuva novac na posebnom računu dok kupac ne potvrdi da je dobio oglašeni predmet, piše Slobodna Dalmacija.

image

Internetske prevare

Screenshot

No taj sustav nešto košta pa će ga šparniji izbjeći, iako ni to nije apsolutna zaštita jer su moguće kupnje "falšeta", lažnih Rolexa ili sličnih, jedva naznačenih replika, koje kupci u želji za dobrom prilikom lako previde.

Uglavnom, žurba je najgora stvar za kupca, provjerite nekoliko puta sve što vam se čini sumnjivim. Recimo, oglašivač spomenutog Tudora imao je ukupno 40-ak oglasa na istom servisu, sve oglašene u nekoliko minuta. Svi redom su ultrapovoljni, a već to je golem znak za uzbunu. A pogotovo kad se vidi da je u svim oglasima naveden poseban broj na koji se "ozbiljni" kupci mogu javiti - i to putem WhatsAppa.

No ako vam to nije dovoljno, nakon nekoliko klikova mišem dolazi se do potvrde prijevare: sasvim drugi oglašivač, privatna osoba, koja prodaje isti proizvod samo po realnoj cijeni, postavila je oglas koji dan ili tjedan ranije, s fotografijama sata, mobitela, alata,... I kad malo bolje pogledate, taj privatnik objavio je desetak fotografija, dok na "vašem" super povoljnom oglasu nalazite pet-šest identičnih, potpuno istih fotografija!

Nakon toga vam ne preostaje ništa drugo nego prijaviti oglašivača službi za korisnike, koji uobičajeno brzo reagiraju brisanjem oglasa i suspendiranjem oglašivača. Čim prije to naprave, to je manja mogućnost štete.

A korist iz svega prevaranti izvlače na nekoliko potencijalnih načina. Onaj vulgaris, klasični, jest uzimanje novca za neki proizvod, a vi ćete za koji dan u paketu dobiti kamen ili razbijeni prastari mobitel. Jednostavno idu na brojnost, da će među tisućama ljudi koji će vidjeti oglas naići barem nekoliko njih koji će nasjesti nevjerojatnoj ponudi... Alternativno, ako se kakav kupac krene posebno raspitivati, uvijek se mogu "prešaltati" na još goru varijantu, da pokušaju doznati broj vaše kartice ili kakve druge podatke pa tako prevare nesretne ljude za još veće iznose.

Kako se, da pokušamo nešto pametno zaključiti na kraju, zaštititi od ovakvih i sličnih prevaranata? Za početak, ravnajte se staronarodskom mudrošću - ako nešto izgleda predobro da bi bilo istinito, onda najčešće i nije istinito, piše Slobodna Dalmacija.

image

Internetske prevare

Screenshot

Jer najbolji lijek i zaštita su oprez, pažljivo birajte s kime ćete poslovati - s poznatim i/ili renomiranim prodavateljima koji neće dopustiti blamaže sa svojim imenom. Izbjegavajte opskurne i po bilo čemu sumnjive trgovce, jer ima prevaranata koji koriste vrlo slična imena i web adrese kao i svjetski poznate kompanije pa tako mame kupce. Uglavnom je znak za upozorenje prejeftina roba - predmeti koji bi trebali biti višestruko skuplji odmah su znak za uzbunu.

Naravno, to ne znači da možda neki prodavatelj takvih artikala nije stvaran i ozbiljan, no svejedno ga višestruko provjerite prije nego što mu pošaljete svoj teško zarađen novac.

Kad se to jednom dogodi, dakle kad platite nešto, nakon toga je postupak vraćanja sredstava, ako se dokaže prevara, praktički nemoguć. Internetski servis na kojem je oglašena prodaja uglavnom ne snosi nikakvu odgovornost, maksimalno će ukloniti takvog oglašivača, dok je policija gotovo pa beskorisna - teško će naći prevaranta koji cjelokupni "posao" bazira na jednokratnom broju mobitela.

Ako se to kojim čudom i dogodi, nećete dobiti novac natrag automatizmom, potrebno je protiv uhićenog, osumnjičenog, optuženog te na kraju pravomoćno osuđenog počinitelja samostalno pokrenuti parnicu. A znamo što to znači s našim pravosuđem...

Službena reakcija internetskog servisa na prijavu te savjeti kupcima

Riječ je o lažnom korisničkom računu i oglasima kreiranima u svrhu pokušaja prevare. Sporni oglasi su obrisani, a korisnički račun suspendiran.

PayProtect trebate koristiti isključivo putem poruka u našoj aplikaciji ili našeg servisa na webu te nemojte nipošto napuštati naš servis tijekom procesa niti koristiti bilo koji drugi servis za komunikaciju poput e-maila ili aplikacija za dopisivanje kao što su WhatsApp, Viber ili obični SMS.

Naš servis Vam nikad neće poslati link/poveznicu putem SMS-a ili drugih servisa s uputama za plaćanje niti Vas tražiti da upisujete broj kartice ili CVV/CVC kod ako ste prodavatelj. Svi koraci koji upućuju na izlazak iz našeg servisa poruka jasan su znak da je riječ o potencijalnoj prijevari, stoga još jednom napominjemo da ih se za korištenje PayProtect usluge nikako ne napušta.

Samo tako u kupnji putem PayProtecta zaštićene su obje strane i nije više potrebna razmjena podataka između kupca i prodavatelja, piše Slobodna Dalmacija.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. studeni 2024 06:41