ZAGREB - Nezavisni predsjednički kandidat Nadan Vidošević prvi je danas predstavio svoje donatore od kojih je za kampanju do 15. prosinca dobio 3,73 milijuna kuna.
Građani su Vidoševiću doniralli 1,89 milijuna kuna, a pravne osobe 1,84 milijuna kuna. Većinu prikupljenog novca Vidošević je potrošio na zakup medijskog prostora, a uz već potrošenih 3,5 milijuna kuna do kraja kampanje namjerava potrošiti još dva milijuna, dakle ukupno 5,5 milijuna kuna.
SPECIJAL: PREDSJEDNIČKI IZBORI 2009.
- Prvi dan kampanje objavio sam svoju imovinsku karticu što drugi kandidati nisu, a sada objavljujemo i popis donacija. Bili smo maksimalno racionalni u kampanji. Nemamo koncerte i ne želimo estradizaciju kampanje - poručio je danas Vidošević koji tvrdi da je danas po prvi put upoznao neke donatore.
Među objavljenim donatorima je i Goran Foretić iz tvrtke Computers system koji je donirao novac jer, kaže, želi podržati kandidata koji se zna nositi s bitkom koja predstoji Hrvatskoj na području gospodarstva.
Objavu privremenog financijskog izvješća o troškovima kampanje za danas je najavio i SDP-ov kandidat Ivo Josipović, a u njegovom izbornom stožeru tvrde kako su i podaci o donatorima dostupni javnosti cijelo vrijeme kampanje.
Šef njegovog izbornog stožera Mirando Mrsić kaže kako je glavninu novca za Josipovićevu kampanju osigurao SDP i to 1,7 milijuna kuna. Od ostalih donatora do sada je dobio 528 tisuća kuna, pri čemu je najveći pojedinačni donator Josipovićeve izborne kampanje tvrtka Dioki u vlasništvu Robeta Ježića. Dioki mu je donirao 200 tisuća kuna.
Na popisu donatora je još šest tvrtki čije donacije ukupno iznose 71 tisuću kuna, dok je od fizičkih osoba Josipović za kampanju dobio ukupno 257 tisuća kuna donacija. Riječ je o više stotina osoba koje su donirale iznose između 50 i 1500 kuna.
Mrsić kaže kako je u razdoblju od 19. studenoga do 17. prosinca Josipović za kampanju potrošio 2,3 milijuna kuna. Prema planu, ukupni trošak njegove kampanje kretat će se od 4,5 do pet milijuna kuna.
U stožeru kandidatkinje HNS-a Vesne Pusić kažu da su do sada skupili dva milijuna kuna, ali da ne mogu još reći detalje, jer će sve biti poznato danas kada će pleriminalni izvještaj o prikupljenim sredstvima i donatorima predati DIP-u i objaviti na svojim web stranicama.
- Prikupili smo dva milijuna kuna, a pokušat ćemo još barem milijun što će sve otići za televizijsko oglašavanje. Najveći donator je stranka, ima puno privatnih malih donacija, a među šest pravnih osoba najveća je donacija 120.000 kuna. O imenima još ne možemo, sve će biti objavljeno u petak - rekao je glasnogovornik kampanje Boris Blažeković.
Iz izbornog stožera HDZ-ovog kandidata Andrije Hebranga doznajemo kako njegovu kampanju financira gotovo isključivo stranka. Osim HDZ-a, još su mu samo dva privatna donatora uplatila ukupno 40 tisuća kuna donacije, ali nisu željeli reći o kome je riječ. Hebrang je do sada na kampanju potrošio 4,3 milijuna kuna, a do kraja kampanje planiraju trošak od 6,5 milijuna kuna.
Nezavisni kandidat Dragan Primorac kaže kako će svoje troškove i donatore objaviti u zakonskom roku. Nagađanja kako mu kampanju donatori financiraju i preko privatne tvrtke njegove supruge,Primorac je odbacio. - Supruga do sada nije ništa uplatila za moju kampanju, a nadam se da neće čekati drugi krug da to učini, rekao je Primorac.
Iz stožera Milana Bandića nismo uspjeli dobiti podatke o troškovima i donatorima njegove kampanje. Prema zakonu, privremeni izvještaj o finaciranju kampanje kandidati moraju dostaviti Državnom izbornom povjerenstvu do 20. prosinca.
- Kandidati su dužni navesti imena fizičkih i pravnih osoba te iznose dobijenog novca ili vrijednosti u uslugama i stvarima. Sankcije za one koji to ne učine, nažalost, nema. Ako se ogluše i ne predaju izvještaj, mi o tome možemo izvjestiti javnost, ali tek nakon završetka izbora i roka za predaju konačnih izvještaja o utrošku sredstava - objasnila je Zdravka Ćufar-Šarić, potpredsjednica DIP-a.
Konačni izvještaj o donatorima i utrošenom novcu kandidati su dužni predati DIP-u 15 dana od dana održavanja izbora.
NADAN VIDOŠEVIĆ
• do 15. prosinca uplaćeno ukupno 3.73 milijuna kuna donacija
• 1.89 milijuna kuna donirale fizičke osobe
• 1.84 milijuna kuna donirale pravne osobe
• od 2.rujna do 16.prosinca utrošeno 3.49 milijuna kuna
• planirani trošak do kraja kampanje još dva milijuna kuna
• neki od donatora: Branko Pleić, Kaja Barišić, Barbara Dragozet, Josip Vidaković, Snežana Jurij, Lana-Karlovac, Grafokor-Zagreb, Reprint-Zagreb, BT commerce - Zagreb, Jaška pack, Agens-Zagreb, TP Vrlika
IVO JOSIPOVIĆ
• do 19. prosinca na kampanju potrošio 2,3 milijuna kuna
• 1,7 milijuna kuna za kampanju dao SDP
• 271 tisuću kuna donirale pravne osobe
• 257 tisuća kuna donirale fizičke osobe
• tvrtke-donatori: Dioki (200.000 kuna), Visoka poslovna škola Liberatas (50.000 kuna), Rekon centar (10.000 kuna), Varmont (5000 kuna), Markov Trade (2500 kuna), Odvjetnički ured Ivo Staničić (3000 kuna), Enebis (1000 kuna)
• planirani trošak cijele kampanje 4,5 - 5 milijuna kuna
ANDRIJA HEBRANG
• do sada potrošio 4,3 milijuna kuna
• HDZ glavni financijer kampanje
• dva privatna donatora dala ukupno 40 tisuća kuna, imena nisu objavljena
• planirani trošak cijele kampanje 6,5 milijuna kuna
VESNA PUSIĆ
• do sada prikupili dva milijuna kuna
• najveći donator je HNS
• dobila donacije od šest pravnih osoba
• najveća privatna donacija iznosi 120 tisuća kuna, ali nije objavljeno ime donatora
• do kraja kampanje planira potrošiti još milijun kuna
DRAGAN PRIMORAC
• još nije objavio podatke o troškovima kampanje i donatorima, tvrdi da će to učiniti u zakonskom roku
MILAN BANDIĆ
• još nije objavio podatke o troškovima kampanje i donatorima
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....