Put od Splita do Jelse na otoku Hvaru od danas traje 12 minuta. Na toj je relaciji, naime, izveden prvi u nizu hidroavionskih letova kompanije European Coastal Airlines koji će ubuduće povezivati dalmatinsku obalu s otokom.
Njemačka tvrtka na tu je priliku čekala punih četrnaest godina, jer zbog brojnih birokratskih prepreka nikako nisu uspijevali dobiti sve potrebne dozvole i koncesije za početak obavljanja obalnog zračnog prijevoza.
Hidroavion tipa DHC-6 twin otter 300 ubuduće će svakodnevno četiri puta polijetati iz tvrtkinog pristaništa nedaleko splitskog aerodroma te slijetati u samo središte hvarske Jelse, gotovo na Rivu. Također, četiri puta dnevno polijetat će i iz Jelse.
Kapacitet mu je 19 putnika, a kako se inače od Splita do Hvara plovi više od sat vremena, nema sumnje da će ova “revolucija transporta”, kako je zovu u kompaniji, polučiti veliko zanimanje putnika.
Pa i danas, tijekom prvih letova, u zrakoplovu je bilo mnoštvo turista koji su htjeli među prvima isprobati novu vrstu prijevoza u Hrvatskoj.
Među njima su bili i novinari Jutarnjeg, uvjerivši se kako se radi o udobnom, sigurnom i izuzetno brzom načinu transporta na Hvar. No, linija Split-Hvar prva je u nizu koje tvrtka planira. Uskoro bi u Split trebala sletjeti još dva istovjetna hidroaviona. Njihova je velika prednost što, zahvaljujući konstrukciji, mogu sletjeti na more i na tvrdu podlogu. Stoga u ECA pripremaju čitav niz linija od kojih bi neke mogle zaživjeti već krajem godine.
- Nakon Hvara, želja nam je Split povezati s drugim otocima. Letjet ćemo za Lastovo, Rab, s Hvara u talijansku Anconu. Potom, iz Splita u Pulu, te iz Pule za Mali Lošinj. S Italijom će biti povezan i Rab. Letjet ćemo i na kopno - more relacijama i to sa zadarskog i zagrebačkog aerodroma. Sve su to planovi, no drago nam je da smo nakon četrnaest godina birokratskih prepreka napokon krenuli - objašnjava Marija Vuletić iz marketinga tvrtke European Coastal Airlines.
Tvrtka trenutno zapošljava 50 ljudi, mahom lokalnih, osim pilota jer u Hrvatskoj nema dovoljno onih koji imaju dostatan broj sati leta na ovakvom tipu aviona. No, u skoro vrijeme kompanija će, povećanjem broja linija, dodatno zapošljavati, pa bi ukupan broj uposlenika mogao doseći 200.
Cijene letova zasad su vrlo pristupačne. U promotivnom razdoblju, do Jelse se može odletjeti za svega 99 kuna dok će se kasnije cijena karte popesti na 299 kuna.
No, hidroavioni svakako će utjecati na razvoj domaćeg turizma, jer će značajno skratiti vrijeme putovanja.
Tako će se između Splita i Pule, što je relacija na kojoj se dosad autobusom ili brodom putovalo više od deset sati, letjeti manje od sat vremena, a u istom vremenu turisti će se moći domoći i Italije. Valja istaknuti kako kompanija ne namjerava svoje operacije ograničiti na turističku sezonu, već će letjeti tijekom cijele godine, a namjeravaju konkurirati i državnoj brodarskoj kompaniji Jadroliniji pripremajući posebne popuste za otočane.
Konkurencija trajektima i katamaranima nisu samo brzinom, već i tehničkim karakteristikama.
Jer, ističu u ECA, hidroavioni ne poznaju ograničenja poput bure, olujnog juga i valovitog mora pa će prometovati i kada to brodovi neće biti u stanju.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....