ZAGREB - Prijedlozi modela monetizacije hrvatskih autocesta trebali bi ovaj tjedan biti na stolu ministra Siniše Hajdaš Dončića, doznaje se iz Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture.
Konzultanti do kraja lipnja moraju Ministarstvu predstaviti svoje modele i način na koji su do njih došli. Potom slijedi javna rasprava, a nakon toga prijedlog ide u Vladinu proceduru koja će odlučivati o odabiru modela monetizacije i pokrenuti postupak odabira potencijalnog investitora.
Svi ti koraci bit će poduzeti budu li konzultantski prijedlozi ocijenjeni prihvatljivima.
U Ministarstvu nemaju komentar pisanja današnjeg dnevnog tiska prema kojem konzultanti predlažu 50-godišnju koncesiju za što bi država inkasirala tri milijarde eura za monetizaciju autocesta kojima upravljaju poduzeća Hrvatske autoceste (HAC) i Autocesta Rijeka - Zagreb (ARZ).
Odluku o provedbi postupka odabira savjetnika za usluge monetizacije javnog duga vezanog uz društva HAC i ARZ, odnosno za moguće davanje autocesta u koncesiju, Vlada je donijela početkom kolovoza prošle godine.
Razlozi koje je pritom navela su pribavljanje novca prijeko potrebnog za druge investicije u infrastrukturi, ali i rješavanje pitanja visoke zaduženosti HAC-a i ARZ-a te zatvaranje dijela javnog duga prestankom državnih jamstava koja se odnose na HAC i ARZ.
Međunarodni natječaj za izbor savjetnika za monetizaciju autocestovne infrastrukture objavljen je početkom rujna prošle godine, a izabrana je zajednica ponuditelja u kojoj su Erste Group Bank, Deloitte Savjetodavne usluge i Wolf Theiss Rechtsanwälte.
Cijeli proces monetizacije, tj. koncesioniranja hrvatskih autocesta trebao bi biti gotov do kraja 2013., odnosno početka 2014. godine.
Prema inicijalnim istraživanjima dobra cijena u postupku monetizacije javnog duga vezanog uz društva Hrvatske autoceste i Autocesta Rijeka Zagreb mora biti iznad 2,5 milijardi eura, a konačni cilj Vlade je između 2,7 i tri milijarde eura, rekao je ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić prilikom predstavljanja restrukturiranja HAC-a i ARZ-a.
U sljedećim godinama postoje obveze HAC-a i ARZ-a iz nekvalitetnih kredita, a dobije li država monetizacijom zadovoljavajući iznos novca, može refinancirati i smanjiti javni dug između 14 i 15 posto, procjene su Ministarstva.
Uspije li monetizacija, državi ostaje prihod od 60 lipa po litri goriva koji se može upotrijebiti za investicije, primjerice u željeznice i državne ceste.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....