DOSTA JOJ JE SEKSIZMA

Menadžerica odgovorila na skandalozni plakat najvećeg shopping centra u Hrvatskoj: ‘Svi će ga vidjeti!‘

Nevena Crljenko o privatnom je trošku platila billboard kojim je reagirala na Westgateov seksizam

Jumbo plakat na Mostu slobode kao reakcija na kontroverznu marketinsku kampanju shopping centra Westgate.
 

 Damir Krajac/Cropix/Cropix

- Sve glase na moje ime. Peglam ih svugdje u svijetu, al‘ ne i u Westgateu, poruka je s billboarda koji ovih dana možete vidjeti na zagrebačkom Mostu slobode.

Nakon što je najveći shopping centar u Hrvatskoj prije mjesec dana svojim seksističkim plakatom razljutio ljude, i pokazao što je loš marketing, stigao im je odgovor Nevene Crljenko (48), koja im je pokazala što je - dobar marketing.

O vlastitom je trošku financirala plakat na Mostu slobode i tako poslala direktnu poruku Westgateu, ali i svima onima koji seksizam smatraju prihvatljivim.

image

Plakat Westgatea

Seksizam Naš Svagdašnji/facebook/

- Opet mi je poštar zvonio u 7 ujutro za paket od ove, uzet ću joj karticu… (Tomislav R., 32). Dođi s njegovom karticom u Westgate, mi te nećemo odati. Brzo rješenje, pisalo je na plakatu Westgatea koji je prošlog mjeseca pokrenuo veliku raspravu.

Čim je vidjela plakat, Nevena Crljenko, inače potpredsjednica za odnose s javnošću Philip Morrisa, znala je što treba napraviti. Nevena iza sebe ima bogatu karijeru, a bila je i prva direktorica Akademije za politički razvoj, trenutno živi i radi u Švicarskoj, no tvrdi da su joj svi bitni ljudi u Hrvatskoj te da ne želi okretati leđa od ključnih problema u ovom društvu.

- Ovaj plakat je bila samo kap koja je prelila čašu. Ja sam pročitala tekst, iživcirala se, u roku nekoliko minuta imala slogan i plan, samo je bilo potrebno odraditi neke poslove prije samog postavljanja – objašnjava nam Nevena.

image

Jumbo plakat na Mostu slobode kao reakcija na kontroverznu marketinsku kampanju shopping centra Westgate.

Damir Krajac/Cropix/Cropix

Isprva je plakat htjela postaviti prekoputa Westgateova, ali to se pokazalo komplicirano. No nije gubila nadu i odmah je počela tražiti lokaciju gdje će veliki broj ljudi svakodnevno vidjeti plakat.

- Most je vrlo protočan i znala sam da će ga, ako ga stavim na to mjesto, vidjeti 50 tisuća ljudi koji svakodnevno idu na posao i s posla. Vjerovala sam da će doprijeti do njih i da će pokrenuti nekakve rasprave, što se prema prvim reakcijama pokazalo i točnim, objašnjava Nevena koja je od jutra dobila hrpu reakcija od muškaraca i žena, a 99 posto njih su pozitivne i podržavaju ovakav način razgovora.

Rodna ravnopravnost je nužna

Za postavljanje plakata motivirala ju je konstantna prisutnost neprihvatljivog diskursa u javnom prostoru. Tvrdi da bi svaka pristojna osoba ovakve ispade trebala oštro osuditi. Uz to, užasno je ljuti to što smatra da se one muškarce i žene koji reagiraju na seksizam u javnosti često osuđuje.

- Često čujemo u društvu one priče "Zašto se živciraš zbog toga, imamo važnijih problema", ali ja se ne slažem, mislim da je jako važno uspostaviti rodnu ravnopravnost i prestati s omalovažavanje na temelju spola, dodatno objašnjava Nevena.

image

Jumbo plakat na Mostu slobode kao reakcija na kontroverznu marketinsku kampanju shopping centra Westgate.

Damir Krajac/Cropix/Cropix

Ona je, naime, sve ovo učinila u potpuno privatnom angažmanu. Ovome se posvetila u svoje slobodno vrijeme i sve je financirala isključivo iz svojih privatnih financija.

- Naše društvo treba ovakav razgovor, samo sam ga ja isprovocirala na jedan drukčiji način. Bilo je u medijima dobrih tekstova, ali nisu provocirali debatu. Svojim financijskim mogućnostima želim dati glas svakoj ženi, svakoj djevojci i svakom muškarcu koji nemaju mogućnost direktno i javno govoriti o ovom problemu, govori optimistično Nevena za kraj.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. lipanj 2024 12:55