NEJASNA SITUACIJA

Lokalne vlasti još nemaju uputa o covid-potvrdama: ‘Nadamo se odgodi mjere‘

Nacionalni stožer nije niti objavio odluku iz koje bi se moglo zaključiti kako će javni i državni sektor funkcionirati od ponedjeljka
 Claudio Furlan/Lapresse/Profimedia

Iako bi od ponedjeljka trebali provoditi odluku o covid-potvrdama za sve zaposlenike, kao i za korisnike usluga koje pružaju njihove ustanove, u jedinicama lokalne uprave još nisu dobili nikakve upute, a Nacionalni stožer još nije ni objavio odluku iz koje bi se moglo zaključiti kako će javni i državni sektor funkcionirati za nekoliko dana. Zbog toga, kažu nam, većina se nada da će odluka biti odgođena.

U Primorsko-goranskoj županiji koja je, među ostalim, osnivač 30-ak osnovnih i isto toliko srednjih škola, kao i domova zdravlja i drugih ustanova i tvrtki, kažu da zbog GDPR-a ne smiju pitati svoje zaposlenike jesu li cijepljeni, niti imaju li covid-potvrde pa ne raspolažu ni tim podacima. Rekli su da na stranicama nacionalnog Stožera još stoji odluka od 5. studenoga, u kojoj nema konkretnih uputa kako će se provoditi odluka o covid-potvrdama, tako da u PGŽ-u oni sami još nisu donosili nikakve odluke.

- Nacionalni stožer najavio je da će poslati tehničke upute o provođenju njihove odluke, koje još nismo dobili. Kod nas su u tijeku interne pripreme, kako bismo bili spremni za sljedeći tjedan, ali još ne možemo reći ništa konkretno - rekli su nam u PGŽ.

Proboj u knjižnici

Slična je situacija i u Gradu Rijeci, čija Gradska uprava ima 503 zaposlenika, u što nisu uključene gradske tvrtke i ustanove kao što su muzeji, Gradska knjižnica i slično. U Gradu su nakon odluke od 5. svibnja, proveli interne ankete među zaposlenicima, prema kojima njih 66,6 posto koji rade u Gradskoj upravi imaju valjane covid-potvrde. Takve ankete provedene su i u pojedinim gradskim tvrtkama i ustanovama pa tako u Rijeka sportu valjanu covid-potvrdu ima 38 zaposlenika, odnosno visokih 81 posto. Međutim, u Komunalnom društvu Kozala, koje upravlja riječkim grobljima, covid-potvrde imaju samo 162 od 314 zaposlenih (51,59 posto).

Niko Cvjetković, ravnatelj Gradske knjižnice Rijeka koja ima 63 zaposlenika, rekao nam je da nema konkretne podatke o broju covid-potvrda među djelatnicima, no da je on veći od 85 posto. Kaže da su u lipnju organizirali cijepljenje za djelatnike i da je odaziv bio odličan, a kako su ove godine imali proboj covida u knjižnici te se zarazilo 10-ak djelatnica, vjeruje da covid-potvrde ima velika većina.

- No, problem je to što nismo dobili nikakvu uputu kako tehnički provesti provjeru covid-potvrda. Još ne znamo trebaju li ih imati naši korisnici, tko će te potvrde provjeravati, smijemo li mi uopće pitati korisnike da nam ih pokažu, smijemo li ih pitati osobne iskaznice, koji će se testovi uvažavati kao valjani, što je s djecom, tko će platiti testiranja za zaposlenike... Još čekamo tehničke upute bez kojih ne možemo donijeti nikakvu odluku - rekao nam je Cvjetković.

image

Željko Reiner ulazi u bolnicu

Zeljko Puhovski/Cropix

Pedeset kuna test

U pulskoj Gradskoj upravi više od 500 službenika i namještenika nema covid-potvrdu, a za njih će Grad Pula, kao i za zaposlenike gradskih trgovačkih društava i ustanova, osigurati testiranje. Ono će stajati 50 kuna po osobi, a ići će na teret poslodavca, kažu nam u najvećem istarskom gradu koji se kao i ostali, priprema za nove uvjete rada od ponedjeljka. Kažu da će se svi koji uđu u gradsku palaču morati predočiti potvrde portiru.

Stranke koje dolaze na sastanke covid-potvrdu predočit će na porti. I dalje su obvezne maske, kao i pridržavanje svih epidemioloških mjera. U situacijama u kojima je izvedivo, preporučuje se održavanje online sastanaka, poručila je pulska Gradska uprava.

Karlovac: Zaštitarska služba kontrolirat će ulaz

Karlovačka županija pomalo slaže protokole za obveznu primjenu covid-potvrda od ponedjeljka te je u srijedu definirala kako će se oni odvijati. Kažu nam da su svim zaposlenicima poslali obavijest o najavi Nacionalnog stožera o obveznom posjedovanju covid-potvrde te obrazloženje, a onda su odredili i osobe koje će kontrolirati ulazak s covid-potvrdama u prostor Karlovačke županije.

- Budući da Županija već ima portira koji se za to brine i vodi evidenciju ulaska u prostorije Karlovačke županije, uz njega kao odgovornu osobu angažirat će se kao pomoć pri provjeri i zaštitarska služba. Putem mobilne aplikacije provjeravat će se ispravnost covid-potvrda. Županija je sklopila ugovore s četiri zdravstvene ustanove sa svojeg područja u svrhu provođenja testiranja za svoje djelatnike koji ne posjeduju potvrdu o cijepljenju ili potvrdu o preboljenju. Troškove testiranja će snositi Županija.

U Gradu Karlovcu također razmatraju prijedlog da kontrole na ulazima obavljaju zaštitari, a zaposleni u njegovu sustavu testiranje će obavljati na postojećem punktu u Luščiću srijedom i nedjeljom. (M. Pušić)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 13:29