LAVINA PRITUŽBI

LJUTITI GRAĐANI SATIMA U REDU, SPLITSKA BANKA U PROBLEMIMA 'Ne možemo plaćati karticama ni dizati na bankomatu. Bezobrazluk! Sramimo se na blagajni'

 
Ilustracija
 / Duje Klarić/HANZA MEDIA

SPLIT – Znali smo da se Splitska banka integrira u mađarski OTP. Znali smo i da od petka 30. studenoga do utorka 4. prosinca neće raditi poslovnice ni internetsko bankarstvo. Pisalo je u "Slobodnoj". Ali nismo znali da u četvrtak, mi i dalje nećemo moći plaćati karticama ni podizati gotovinu na bankomatu. Bezobrazluk! Stvorilo nam je velike probleme. Znate li kako je ružan osjećaj kad na blagajni u supermarketu spremite stvari u vrećice, a onda vam kartica ne prolazi? A ni supruga ni ja nemamo gotovine jer to više nitko sa sobom ne nosi.

Rekao je to za Slobodnu Dalmaciju korisnik Splitske, odnosno sada OTP banke, a kad govori u množini, misli i na druge članove obitelji koji imaju iste probleme s plaćanjem.

Ljutit je i razočaran. Zato nas je zamolio da mu objavimo i ime i prezime.

Odlučili smo da ipak nećemo, jer bismo morali onda objaviti sve slične pritužbe koje smo danas zaprimili preko redakcijskog e-maila, inboxa naše Facebook stranice, ali i pobrojati sve koji su nas telefonski zvali da pitaju znamo li kad će banka "proraditi".

Sve i da nam se nisu javili, među kolegama u redakciji imamo više svjedoka da kartice u trgovinama nisu prolazile, da su izvješća o stanju na računu stizala u gluha doba noći i da se dva dana nakon najavljenog kraja integracije ne može podignuti novac na bankomatu.

Isto smo čuli od gospođe Anđele, koju brine hoće li joj banka naplatiti i silne pozive na broj službe za korisnike. To smo joj odmah kazali da neće, besplatan je.

– Pritisnite jedan, pritisnite tri, pritisnite pet i onda mi kaže da sam krivo pritisnula. Dva dana po dva sata ja gubim na mobitelu da bih mogla doći do svojih novaca. Ne mogu ih dignuti s bankomata, ne mogu plaćati karticom i ne mogu vidjeti stanje na računu. Probala sam u subotu, u nedjelju i sad u četvrtak. Bezuspješno. I to traje već punih sedam dana. Istovremeno moj muž sa svojom karticom može sve. Njegova je zlatna, moja je debitna. Na nju mi dolazi plaća, 40 godina sam već klijent Splitske banke. Nitko mi objašnjenje nije dao. Rekli su "u utorak će sve štimat", ali evo kartica je i dalje blokirana – uvjerava nas Anđela, dodajući kako je sigurna da ima barem nekoliko tisuća kuna na njoj.

Pozvala nas je da zajedno odemo na bankomat. Ubacila je karticu, ukucala PIN. Novac nije dobila, ali jest papirić na kojem je pisalo "kartica blokirana".

– Da nema para, pisalo bi "nedostatna sredstva" – objašnjava dalje Anđela.

Nije to jedini problem na koji su klijenti nailazili. Njezina poznanica ima štednju na istoj banci. Mjesečno odvaja pola plaće.

– Žena je dobila slom živaca kad je ušla na internet-bankarstvo i kad joj je prikazalo da je račun prazan. Prazan! – usput će nezadovoljna korisnica.

Nismo se ni pozdravili s njom kad nam je na elektroničku poštu stigla pritužba Lidije iz Splita.

– Klijent sam Splitske banke još od bivše Jugoslavije. Sve tranzicije sam prošla. UniCredito, SG France i sada povratak u Austro-Ugarsku. Rekla sam, kad je Splitska banka izgubila kormilo, logo koji je imala, ode sve u Prdinu baru, a to vam je mjesto kod Imotskog, da ne bi bilo primjedbe za nepristojno pisanje. U utorak sam išla u kupnju i nije mi prošla "golden" kartica. Prodavačica kaže: "To je problem i s Visom iste banke." A na računu imam novca. Eto, sutradan, u srijedu, opet ista priča. Stojim na blagajni, ne prolazi. U četvrtak opet... Od osam sati i četiri minute pa do točno u devet čekala sam na javljanje službe za korisnike da vidim gdje je problem. Kad sam konačno došla na red, gospođa kaže da je moja kartica uredna i da ništa nije blokirano. Dala mi je broj koji ću nazvati, ja sam zvala i nisu mi se javljali... – žali se Lidija.

A iz uprave OTP banke tvrde da su svjesni "nekoliko manjih tehničkih problema koje je dio korisnika imao pri prijavi na novu aplikaciju mobilnog ili internetskog bankarstva, kao i poteškoća dijela njihovih poslovnih korisnika", ali:

– Ne možemo govoriti o bilo kakvom generalnom problemu s plaćanjima našim karticama ili podizanjem gotovine na bankomatima, koje funkcionira i sad kao što je funkcioniralo i tijekom cijelog integracijskog vikenda. Ako u pojedinačnim slučajevima klijenti imaju kakvih problema, molimo ih za strpljenje ili neka se jave u najbližu poslovnicu – poručuju iz banke.

Dodaju da su neke kartice s datumom 1. prosinca stavljene izvan upotrebe zbog "harmonizacije proizvoda banaka".

– Klijenti su na vrijeme obaviješteni o svim promjenama i ponuđen im je alternativni proizvod. Određeni broj takvih korisnika nam se nikada nije očitovao o svojoj odluci, pa ovim putem još jednom molimo da provjere je li njihova kartica stavljena van upotrebe – poručuju iz banke.

Sinjani satima u redu

Čitatelji iz Sinja javili su nam da se u tamošnjoj poslovnici banke satima čeka na red. Građani dolaze po novac jer, kako kažu, bankomati ne rade.

– Djelatnika banke po šalterima ima više nego inače, ali ne znamo šta rade kad mi čekamo oho-ho! Nesvakidašnja gužva mogla bi biti rezultat zatvaranja poslovnice u Dugopolju – nagađa čitatelj.

Iz uprave OTP banke poručuju da poslovnice rade u uvjetima pojačanih dolazaka klijenata zbog aktivacije novih aplikacija.

– Uvjereni smo u otklanjanje svih zapreka redovnom funkcioniranju sustava u vrlo kratkom roku. Sve naše klijente koji su imali bilo kakvih neugodnosti vezano za prelazak na novi sustav izravno ćemo kontaktirati u narednom razdoblju, kako bismo im zahvalili na povjerenju i strpljenju. Još jednom se želimo ispričati svim našim klijentima na eventualnim neugodnostima koje su imali i još jednom im želimo zahvaliti i na strpljenju i na razumijevanju za ovaj veliki proces koji smo uspjeli obaviti u rekordnom roku.

Podižite kod drugih bez naknade

Intenzivno radimo na uklanjaju svih pojedinačnih poteškoća, ali želimo naglasiti kako nove aplikacije u potpunosti funkcioniraju – i mobilno i internetsko bankarstvo.

Poslovne korisnike ljubazno molimo da za aktivaciju aplikacije ili reaktivaciju tokena zovu našu službu za podršku putem besplatnog infotelefona 0800 21 00 21 ili ih kontaktiraju putem e-maila Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite..

Također, naglašavamo kako svi naši klijenti do kraja ovog tjedna mogu podizati gotovinu svojim debitnim karticama bez ikakve naknade na svim bankomatima u Hrvatskoj - kažu u OTP banci.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
03. srpanj 2024 10:00