RASPRAVA

Legendarni pilot: Letio sam MiG-ovima noću!; MORH: Ti avioni nisu opremljeni za takva djelovanja

MiG-21 koristio se u operativnoj uporabi u gotovo 50 zrakoplovstava širom svijeta, a neke zemlje koriste ga još i danas
MiG 21 HRZ-a u letu
 Goran Mehkek/Cropix

Jedan od naših najpoznatijih pilota, Ivan Selak, u nedjelju je komentirao novi proces nabave borbenih aviona za HRZ te je istaknuo kako su njegovi favoriti ponude iz SAD-a, Švedske i Francuske, dakle novi F-16 block 70/72, Gripen C/D ili rabljeni francuski Dassault Rafale.

No, osim o novim/starim avionima za HRZ, Selak je govorio i o MiG-ovima 21 na kojima danas lete piloti HRZ-a. Selak je istaknuo da je njihov krajnji rok upotrebe 2023. godina i potom se osvrnuo, kako je rekao, na izjavu ministra Banožića:

- Ministar Banožić je rekao da MiG-ovi ne mogu letjeti noću. Reći ću ministru da imam 600-700 sati leta noću. MiG-ovi mogu letjeti noću, kazao je na kraju Ivan Selak za RTL Danas.

Poznati pilot na odgovor nije dugo čekao, budući da su već danas iz MORH-a poslali kratko priopćenje u kojem stoji sljedeće:

- Borbeni avioni MiG-21 nisu opremljeni za provedbu zadaća noću. Avion MiG-21 koristio se u operativnoj uporabi u gotovo 50 zrakoplovstava širom svijeta, a neke zemlje kao Republika Hrvatska koriste ga još i danas.

S obzirom na zahtjeve, primarno je konstruiran za presretanje velikih ciljeva koji slabo manevriraju (bombarderi) u dnevnim uvjetima i zbog toga nije opremljen za zračnu borbu na srednjim i velikim daljinama, kao ni za borbena djelovanja noću.

Nabavom i uvođenjem u operativnu uporabu VBA dostići će se pune borbene sposobnosti u provedbi zadaća zaštite zračnog prostora RH danju i noću - rekli su iz MORH-a.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
12. travanj 2024 08:58