Najveće glavobolje potrošačima zadaju problemi s trgovcima jer se čak 40 posto pritužbi lani upućenih splitskom Savjetovalištu za zaštitu potrošača tiče tog sektora, piše Slobodna Dalmacija.
Učestali kvarovi na proizvodu unutar jamstvenog roka, nerazumno dugi popravci, osporavanje nedostataka proizvoda od strane trgovaca, odnosno nemogućnost adekvatnog reklamiranja, samo su neke od situacija u kojima se potrošači smatraju oštećenima.
Muljanje na daljinu
- Značajan broj upita u tom području odnosi se i na mogućnosti povrata novca ili zamjene proizvoda nakon kupovine, isticanje cijena i prodajnih uvjeta prilikom posebnih oblika prodaje, odnosno sniženja i rasprodaja... Građani koji nam se obraćaju imaju primjedbe i na kupovinu na daljinu - kaže nam Vlado Biljarski, voditelj Savjetovališta za zaštitu potrošača, koje je lani zaprimilo čak 5219 pritužbi potrošača što je gotovo dvaput više nego u 2013. godini kad je registrirano točno 2866 upita građana koji su se o svojim pravima uglavnom informirali preko telefona i maila, no dolazili su i osobno.
Dok su, primjera radi, na trgovačke usluge u 2013. primjedbe imale 773 osobe, lani se na trgovce žalio 1994 potrošača. Porast, doduše, ne toliki, vidljiv je i u sektoru javnih usluga. Tijekom protekle godine pritužbe na njih imala je 1991 osoba, a godinu prije registrirano ih je 1668.
- Ljudi se uglavnom žale na telekomunikacije, u tom segmentu imamo 1236 prigovora, dakle, gotovo četvrtinu od ukupnog broja pruženih savjeta u našem Savjetovalištu! Spektar problema i ovdje je vrlo širok, ali mogu reći da se većina odnosi na nezadovoljstvo kvalitetom usluge teleoperatora ili probleme prilikom sklapanja ugovora na daljinu. Primjera radi, na usluge putem žičane telekomunikacije požalila su nam se 324 potrošača, a na one putem bežične njih 303 - objašnjava Biljarski.
Inspektori - najvažnija karika
Nakon trgovaca i teleoperatera treći na listi “omraženih” su distributeri električne energije. Lani su, naime, pružena ukupno 323 savjeta vezana uz usluge proizvodnje, prijenosa i distribucije električnom energijom. Na usluge pročišćavanja i opskrbe vodom žalilo se 225 potrošača, na usluge skupljanja, obrade i zbrinjavanja gospodarenja otpada njih 111.
Voditelja Savjetovališta pitali smo kako objašnjava trend porasta zaprimljenih upita i prigovora budući da ih je bilo značajno više nego 2013. godine.
- Utjecaj je sasvim sigurno imala informativna multimedijska kampanja o pravima potrošača pokrenuta prije nekoliko mjeseci od strane Europske komisije. Četiri Savjetovališta, pored svoje redovne uloge, imaju zadaću organizirati i dva regionalna događaja kojima će promovirati ciljeve kampanje.
U ožujku će tako naši savjetnici imati niz predavanja o glavnim potrošačkim temama, uz predviđeno gostovanje i predstavnika tržišne inspekcije koja je, prema našem mišljenju, jedna od najvažnijih karika u jačanju zaštite potrošača - smatra Vlado Biljarski, piše Slobodna Dalmacija.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....