Ministar poljoprivrede Tomislav Tolušić trenutno na turneji Hrvatskom promovira proizvode označene sa šest znakova poljoprivredne agencije koji imaju za cilj promovirati domaće namirnice, no uz njih pojedini proizvodi nose i one europske, pa potrošači često ne znaju čemu vjerovati.
- Mi životinju od koje se dobiva mlijeko i meso s hrvatskih farmi pratimo doslovno od rođenja. Ne bi trebalo biti zabune kod potrošača, samo treba slati jasnu poruku - rekao je Zdravko Barać iz Hrvatske poljoprivredne agencije.
Poruka u obliku oznaka na ambalaži ima puno. Uz dobrovoljnih šest poljoprivredne agencije za kruh, mlijeko, brašno, jaja, meso i med, tu je i oznaka Hrvatski otočni proizvod koju dodjeljuje Ministarstvo regionalnog razvoja, piše Dnevnik.hr.
Tu su i oznake izvornosti, zemljopisnog porijekla te zajamčeni specijalitet za zaštićene proizvode u Hrvatskoj, ali i za one zaštićene na razini Europske unije te oznake za eko proizvode.
Oznake ne dodjeljuje samo država. Oznakom Hrvatska i izvorno hrvatsko Hrvatska gospodarska komora označila je ukupno 250 proizvoda.
- Znakovi kvalitete jamče potrošaču da proizvod koji kupuje jamči najviši standard kvalitete, a istodobno omogućava proizvodu lakši proboj do tržišta - rekla je Martina Sokač Saraga iz HGK.
Udruga Potrošač se slaže da je sve što je dodatna informacija korisno, no naglašavaju kako treba čitati deklaracije.
- Potrošači su zbunjeni, na se kupuje na temelju navika, ne zato što se provjeravaju deklaracije i oznake - objasnio je Igor Vujović.
Deklaracije i oznake moraju biti čitke i jasno istaknute, a po novome, moraju imati i nutritivnu vrijednost, piše Dnevnik.hr.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....