VELIKA ŠKRTICA

Kupci u trgovačkom lancu u Hrvatskoj u čudu gledali etiketu ispod proizvoda. Filipović: ‘Nije istina!‘

Iz Ministarstva gospodarstva kažu da ograničena cijena predstavlja najvišu moguću cijenu, ali trgovce ne priječi da proizvode prodaju za manje

Ograničena cijena mlijeka na policama u jednom trgovačkom lancu

 čitatelj/

Prošlotjedni tekst o svim apsurdima ograničenih cijena izazvao je veliki interes čitatelja pa nam se ovih dana tako javio jedan potrošač da nas upozori na neobičnu praksu jednog trgovačkog centra.

Tamo je naš čitatelj stigao kako bi kupio trajno mlijeko kojemu je Vlada ograničila cijenu na 0.98 eura za litru pa se iznenadio kad je na polici pronašao veliki natpis na kojem je pisalo: "Odlukom Vlade RH o ograničenju cijena na ovaj artikl nije moguće iskoristiti popust od 15 posto."

Drugim riječima - trgovac potrošaču sugerira kako mu na trajno mlijeko nije u mogućnosti dati popust jer mu to ne dopušta Vlada koja je ograničila cijenu ovog proizvoda, no istina je, dakako, nešto posve suprotno.

Dapače, to su nam potvrdili i u Ministarstvu gospodarstva iz kojeg upozoravaju kako u ovom slučaju postoje elementi zavaravajuće nepoštene trgovačke prakse.

Pojašnjavaju, naime, kako je Vlada svojom odlukom o ograničenju cijena propisala isključivo najvišu dopuštenu cijenu koju određena roba iz Odluke može imati, bez ograničenja koje bi se odnosilo na daljnje snižavanje takve cijene.

"Slijedom naprijed navedenoga razvidno je da trgovci nisu u nemogućnosti davati popust na robu s ograničenom cijenom, odnosno da roba s ograničenom cijenom može imati nižu cijenu od ograničene. Obavijest u kojoj trgovac kao razlog za neodobravanje popusta navodi Odluku Vlade o ograničenju cijena ima elemente zavaravajuće nepoštene poslovne prakse", kažu iz ureda ministra Filipovića te napominju kako se nepoštenom trgovačkom praksom smatra izlaganje netočnih informacija, pa čak i ako je informacija činjenično točna, ali zavarava ili je vjerojatno da će zavarati prosječnog potrošača u vezi s cijenom proizvoda ili načinom na koji je ona izračunata.

Ipak, iz svih dosad prikupljenih primjera vidljivo je kako se niti trgovci niti potrošači ne snalaze baš u pravilima koja vrijede oko ograničenih cijena, a neki od njih to očito i iskorištavaju. Trgovac, naravno, određene artikle može izuzeti od davanja dodatnog popusta - recimo, kao što se to obično čini s artiklima koji su već na akciji - ali ne smije potrošačima sugerirati kako to čini iz neutemeljenih razloga.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
03. travanj 2024 10:55