Tko je god trajektom bar jednom uplovio u Drvenik, zna koliko malo treba da se dogodi tragedija. Samo koji metar od prekrasnih plaža na kojima se u špici sezone u prosjeku kupa tisuću i pol ljudi, “Jadrolinijine” i “LNP-ove” grdosije okreću se naočigled kupača koji u strahu uzmiču prema kopnu, piše Slobodna Dalmacija.
A strah koji im se uvukao pod kožu nije bezveze, jer dvaput se umalo dogodilo zlo: 2006. i 2011. godine. Prvi put se trajekt jednostavno nasukao na plažu, na kojoj, srećom, nije bilo ljudi, a pet godina poslije je samo zahvaljujući prisebnosti mornara, koji su sidrima zaustavili feribot “Ston” što je zbog blokade motora izgubio kontrolu, spriječen pokolj na prepunoj plaži. To je bio posljednji signal mještanima da se trgnu, da naprave nešto kako jedno od najljepših mjesta za kupanje na Makarskoj rivijeri ne bi postalo stratište.
– Pisali smo Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture, Ministarstvu turizma i Lučkoj upravi Splitsko-dalmatinske županije. Upozorili smo ih, i dalje ih upozoravamo, na opasnosti koje vrebaju od trajekata koji pristaju između dviju plaža krcatih kupačima. Poslali smo im i peticiju s potpisima građana da se taj problem riješi kako je god moguće dok se ne realizira izmještanje luke, kako je predviđeno, u uvalu Galija. Taj projekt je u pripremi, ali, realno gledajući, još će se dugo čekati na realizaciju, a opasnost stalno vreba – kaže predsjednik Mjesnog odbora i Turističke zajednice Drvenik Dinko Divić.
I ne samo da mještanima i njihovim gostima nad glavom visi Damaklov mač, nego i iznajmljivači, koji žive u blizini pristaništa, plaćaju poreze i pristojbe doslovno za ništa. Gosti im bježe zbog buke s brodova koji pristaju i po trideset puta dnevno. Po cijelu noć znaju brujati motori i gorjeti svjetla na trajektima u luci, pa mještani i furešti nemaju mira, što je neke od iznajmljivača financijski dotuklo.
Otkazani su im tako i aranžmani s velikim turističkim agencijama iz Slovačke, čiji su predstavnici, prije nego što se pojavio problem s bukom i opasnošću za život koji stvaraju trajekti, plaćali smještaj za cijelu sezonu i po godinu dana unaprijed, kreditirajući iznajmljivače da investiraju u povećanje kapaciteta.
– Mi imamo i konkretan prijedlog da se luka izmjesti tek 150 metara jugoistočno, gdje nema kuća, a cesta već postoji, a kako bi se uklonila svaka mogućnost da trajekti ugroze sigurnost kupača, pa da se onima koji se bave i žele baviti turizmom, a apartmane imaju u blizini pristaništa, omogući da se njime zaista i bave – kaže Divić, i dodaje da potporu za to imaju i u Općini Gradac, jer načelnik Ivan Kosović poštuje volju mještana. Sličnog razmišljanja je i koncesionar pristaništa poduzetnik Ivo Grubiša.
– Zadnji put nas je samo sreća u nesreći spasila teške tragedije jer se brod zapleo u konope i bove koje dijele plažu od luke. Činjenica je da mjesto ne može bez luke i da se Drvenik razvijao i razvija na račun luke, ali isto tako da bismo realizacijom ljetnog veza tek kojih stotinjak metara dalje, a za koji već postoji pripremljena dokumentacija, svi zajedno odahnuli – kaže Grubiša i ističe da je riječ o investiciji vrijednoj dva milijuna kuna.
– Naravno, mi smo i dalje za to da projekt Galije živi, i da se jednoga dana izgrade i prometnica i tunel kroz Biokovo, kao i luka u Galiji, ali do tada bi novi mul na kojem bi pristajali trajekti bio spas za Drvenik – uvjeren je i Grubiša.
S autocestom koja “šiša” za leđima Biokova promet je sve veći i brodskih linija sve više, pa je na Županiji i Lučkoj upravi da poduzmu nešto prije nego se dogodi belaj. Ovaj je tekst pisani dokaz da mještani Drvenika ne žele preuzeti odgovornost za nesreću koja im prijeti svakim novim uplovljavanjem, prenosi Slobodna Dalmacija.
Kosović: Novi lukobran bio bi odlično rješenje
Nisam taj koji može utjecati na izgradnju novog lukobrana, to su ingerencije Lučke uprave i Ministarstva pomorstva, ali naravno da podržavam građane u njihovoj inicijativi koja ima smisla. Dapače, i realizacijom projekta Galija u tom bi se slučaju u Drveniku i dalje odvijao brodski promet u zimskim mjesecima jer bi brodovi pristajali uz novi mul, a što je značajno za život mjesta koje ne smije ostati bez brodskih linija za otoke – kaže načelnik općine Gradac Ivan Kosović.
Projekt Galija
Građani su potpisali peticiju sa zahtjevom nadležnima da riješe problem kako je god moguće, dok se ne realizira izmještanje luke u uvalu Galija
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....