KOLAPS HR PRIJEVOZNIKA

Kronično im fali vozača, a strani su na čekanju: ‘Pa pogledajte nam plaću, nije ni čudno da nikog ne mogu naći...‘

Značajno je narušen standard javnog prijevoza u Rijeci

Ilustracija

 Tea Cimas/Cropix/Cropix

Pregovori sindikata i uprave Autotroleja o povećanju plaća za radnike ovog komunalnog društva, započeti prije gotovo dva mjeseca, još nisu rezultirali dogovorom. U međuvremenu, Autotrolej i dalje održava reducirani vozni red na gradskim linijama u Rijeci, u prvom redu zbog nedovoljnog broja vozača, čime je značajno narušen standard javnog prijevoza u Rijeci, piše Novi list.

Iako su svi sindikati u Autotroleju tražili veće plaće, smatrajući da će se time riješiti problem nedostatka vozača, uprava društva, odnosno direktor Robert Mrvčić, posegnula je još prije nekoliko mjeseci za uvozom radne snage iz Azije, najavivši kako će prvi od njih započeti s vožnjom do kraja veljače. U veljači je, pak, bilo objavljeno da će strani vozači započeti s radom tijekom ožujka, no krajem ovog mjeseca u autobusima ih još nema, a prema odgovoru uprave, ne zna se ni kad će početi voziti jer još čekaju izdavanje viza.

image
Damir Skomrlj/Cropix

Predstavnici Nezavisnog sindikata upravi su uputili zahtjev za projekcijom povećanja plaća od 300 do 500 eura neto, ovisno o radnim mjestima unutar tvrtke, što bi, smatraju njihovi povjerenici Robert Puljić i Ivica Žuža, privuklo i domaće vozače u Autotrolej.

– U medijima se govori o neto plaćama vozača od 1200 eura, ali to je plaća sa svim neoporezivim dodacima, dodacima za rad nedjeljom i blagdanom, dodacima za prodaju karata, dvokratni smjenski rad i velik broj prekovremenih sati. Osnovna plaća je jedva 700 eura. Osim toga, u Autotroleju na najniže plaćenim radnim mjestima ljudi primaju plaće ispod zakonom propisanog minimalca, pa im uprava milostivo razliku do minimalne propisane plaće nadoknađuje nekakvim dodacima na plaću, koji se doslovno zovu dodatak do minimalne plaće, što je nedopustivo, ističu povjerenici.

Zabrinuti su i zbog dovođenja stranih vozača, s obrazloženjem da je na domaćem tržištu nemoguće pronaći vozače.

– S plaćama i uvjetima rada koje nudi Autotrolej to nije čudno. Rješenje nisu strani vozači, nego povećanje plaće za domaće. Direktor je odlučio angažirati agenciju za ustupanje radnika, pri čemu u natječaju nije uopće bilo uvjeta da ta agencija zapošljava i domaće radnike. Odabrana je Bosak Employment agencija, a mi ne znamo ni za koliku će plaću ti radnici raditi, ni koje uvjete za zapošljavanje trebaju zadovoljavati. U sistematizaciji Autotroleja, primjerice, kao uvjet za radno mjesto vozača stoje komunikacijske vještine. Kako će oni zadovoljiti taj uvjet. Pitali smo to i upravu, pa nam je odgovoreno da će proći osnovni tečaj hrvatskog jezika. Na naše pitanje što je točno osnovni tečaj hrvatskog i gdje će ga i kada polagati, direktor nam nije znao odgovoriti, kazao je Puljić za Novi list.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 20:18