Nakon 18,5 godina došao je i taj mjesec kad će u promet biti puštena cijela autocesta A11 Zagreb - Sisak. Naime, potkraj listopada u promet će biti puštena posljednja dionica te autoceste od Lekenika do Siska u dužini od 11 kilometara.
Sama dionica bila je završena krajem srpnja, no za njezino puštanje u promet bilo je potrebno izgraditi spojnu cestu od autoceste do državne ceste u mjestu Stupno na državnoj cesti D36 zajedno s integralnim čvorom Stupno. Taj čvor i spojna cesta omogućit će vozilima izlazak s autoceste i nastavak prema Sisku državnom cestom koji je udaljen oko pet minuta vožnje. Puštanjem u promet posljednje dionice putovanje od Zagreba do Siska skratit će se za dodatnih petnaestak minuta.
Novinari Jutarnjeg prvi su prošli praktički završenom spojnom cestom i novim čvorom te smo se uvjerili da je gotovo sve spremno za tehnički pregled. Darko Šošić, direktor Sektora za pripremu, građenje i rekonstrukciju u Hrvatskim cestama, ističe da je tehnički pregled zakazan za 14. i 15. listopada te da ne očekuju značajne prigovore. Stoga bi ubrzo nakon toga trebala biti izdana uporabna dozvola, a potom slijedi i puštanje u promet.
Sama spojna cesta duga je oko 900 metara, a s krakovima čvora dužine iznosi 1,4 kilometra. Na cesti se obavljaju radovi "ušminkavanja". Montiraju se posljednji metri odbojne ograde, sređuju se odvodni kanali i postavlja bukobran. Radove izvodi tvrtka Osijek-Koteks s kojom je tek naknadno ugovorena izgradnja privremenog izlaza s autoceste. Naime, tvrtka je dobila posao izgradnje spoja autoceste s novim ulazom u Sisak, no zbog dugotrajnog procesa javne nabave, teškog terena i nedostatka kamenog materijala, uvidjelo se da će završetak tog ulaza znatno kasniti.
Kako posljednja dionica autoceste ne bi bila predugo zatvorena, pronađeno je rješenje u izgradnji privremenog izlaza te je Osijek-Koteks sve svoje kapacitete prebacio na što brži završetak te ceste kako bi autocesta bila što prije u prometu. Stoga će pravi ulaz u Sisak biti završen u jesen 2025.
Iako je riječ o kratkoj dionici, gradnja je bila vrlo zahtjevna s obzirom na to da je riječ o praktički močvarnom terenu, zbog čega je u temelje ceste i čvora ugrađeno oko 75.000 kubika kamena. Izgrađeni su i nasipi visine između 3 i 6 metara. U čvoru Stupno izgrađena su tri izlazna kraka za privremeni izlaz i glavni izlaz s autoceste te za državnu cestu prema Petrinji, koja bi se gradila u budućnosti. Dionica autoceste Lekenik - Sisak prva je na kojoj nisu izgrađene naplatne kućice na njezinom završetku. Budući da se na ovoj autocesti cestarina ne naplaćuje, a novi sustav naplate dolazi za dvije godine, zaključeno je da je izgradnja kućica na izlazu za Sisak nepotrebna.
Hrvatske ceste investitor su projekta, čija je vrijednost 13,2 milijuna eura. U sklopu projekta su novi most preko Odre i novi rotor Staro Pračno na ulasku u Sisak. Ti objekti su već u prometu i na njih će se spojiti autocesta s budućom spojnom cestom dužine oko 2 kilometra. Darko Šošić otkriva da je u tijeku osiguranje pristupa do nadvožnjaka preko željezničke pruge koji je najkritičniji objekt na trasi. Nadvožnjak je dugačak 116,8 metara. Nakon završetka ove ceste prometnica od čvora Stupno do mjesta Stupno ostat će u prometu.
Radove na izgradnji autoceste za Sisak, u blizini budućeg čvora Velika Gorica - jug, otvorila je 5. travnja 2006. tadašnja vrhuška HDZ-a, premijer Ivo Sanader te ministri prometa Božidar Kalmeta i financija Ivan Šuker. Prva dionica te autoceste od Velike Gorice do Buševca, duga devet kilometara, u promet je puštena 9. svibnja 2009. Prema dostupnim podacima, izgradnja autoceste od Zagreba do Siska koštala je oko 440 milijuna eura.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....