Ponude na najiščekivanijem natječaju za izgradnju novog i modernizaciju postojećeg kolosijeka pruge Hrvatski Leskovac-Karlovac na budućoj nizinskoj pruzi u ponedjeljak su konačno otvorene. Od 15 pristiglih ponuda najpovoljniju je dala kineska kompanija China Railway Eryuan Engineering u iznosu od 1,285 milijardi kuna bez PDV-a. To je daleko ispod procijenjene vrijednost radova koja na natječaju iznosi 2,04 milijarde kuna bez PDV-a.
Usporedbe radi, kineski CRBC most Pelješac gradi po cijeni od 2,08 milijardi kuna.
Drugu najpovoljniju ponudu predala je tvrtka Strabag u vrijednosti 1,713 mlrd. kn, dok je na trećem mjestu zajednička ponuda španjolske tvrtke Aldesa i kineske kompanije China Civil Engineering Construction u iznosu 1,752 mlrd. kn. Najskuplju ponudu dala je prilično nepoznata hrvatska kompanija Rading iz Đakova koja je registrirana za gradnju stambenih i nestambenih zgrada. Njezina ponuda iznosi 2,9 milijardi kuna bez PDV-a.
Dionica pruge Hrvatski Leskovac-Karlovac duga je 44 kilometra, a natječaj za obnovu postojećeg i izgradnju novog kolosijeka objavljen je još 7. rujna 2020. godine. No, dosad je na ovaj natječaj podneseno 10 žalbi te se otvaranje ponuda odužilo na sedam mjeseci od raspisivanja natječaja. Sam natječaj izazvao je izniman interes među velikim građevinskim kompanijama u cijelom svijetu te je pristigao nikad veći broj ponuda.
Među ponuditeljima je i splitski DIV koji je zajedno s turskom tvrtkom Yapi Merkezi dao ponudu u iznosu od 1,81 milijardi kuna bez PDV-a.
Odmah nakon pročitanih ponuda, u domaćim građevinskim krugovima se komentiralo kako ponuda China Railway od 1,2 milijardi nije realna te da je najvjerojatnije riječ o damping ponudi. Stoga prevladava mišljenje kako je najizgledniji pobjednik natječaja Strabag čija je ponuda druga po redu. A odmah iza nje je ponuda turske tvrtke Kolin Insaat.
Očekuje se da bi u HŽ Infrastrukturi pobjednika natječaja mogli odabrati u roku dva mjeseca, no s obzirom na vrlo vjerojatne žalbe teško je očekivati kada bi radovi mogli početi. Rok za završetak radova je 30 mjeseci. Uz rekonstrukciju postojećeg i izgradnju novog kolosijeka radovi uključuju i rekonstrukciju nekoliko postoječih kolodvora i stajališta, ugradnju novih signalno-sigurnosnih uređaja itd.
Izgradnju ove dionice sa 85 posto bespovratnih sredstava sufinancira Europska komisija. Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava ukupne vrijednosti 3.454 milijardi kuna i prihvatljivih troškova u iznosu od 2.720 milijardi kuna potpisan je u prosincu 2019. godine.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....