Hrvatska Vlada najkasnije do 15. listopada raspisat će natječaj za prodaju Croatia Airlinesa, doznaje Jutarnji list. Moguća su dva modela - dokapitalizacija ili klasična prodaja dionica. Prema zacrtanom rasporedu, novi vlasnik ili suvlasnik nacionalne aviokompanije mogao bi biti poznat u veljači sljedeće godine.
Kako saznajmo, zasad su moguća dva potencijalna kupca Croatia Airlinesa. Interes su iskazale aviokompanije Garuda Indonesia i kineska China Southern Airlines. Kao potencijalni treći zainteresirani spominje se Etihad iz Ujedinjenih Arapskih Emirata koji je nedavno kupio 49 posto JAT-a. Prema grubim procjenama, za 100 posto dionica kompanije mogla bi se dobiti oko 300 milijuna kuna. Prema pravilima Europske komisije, tvrtke izvan Europske unije mogu kupiti najviše 49 posto kompanije.
Zanimanje iz Kine
Kako bi ih što bolje upoznali sa stanjem u Croatia Airlinesu, ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić, predsjednik Nadzornog odbora Croatia Airlinesa Siniša Petrović i njegov zamjenik Darko Prebežac sljedećeg će se tjedna u Džakarti sastati s čelnicima Garude, predsjednikom indonezijske gospodarske komore i tamošnjim ministrom prometa. U Indoneziju putuju na poziv tamošnje Vlade. Garuda je aviokompanija kojoj je većinski vlasnik indonezijska država. U ovom trenutku ima 60 posto vlasništva kompanije.
Sugovornici Jutarnjeg lista tvrde kako razgovori s predstavnicima Garude traju već nekoliko mjeseci i da su ušli u vrlo ozbiljnu fazu. Ministar Hajdaš Dončić prije nekoliko je mjeseci najavio prodaju udjela Croatia Airlinesa. U međuvremenu je donjet plan restruktuiranja tvrtke, te je obavljena dokapitalizacija od strane države koja je sada vlasnik više od 90 posto kompanije.
Daleki istok
Nakon ispitivanja tržišta, Ministarstvo prometa raspisat će međunarodni natječaj i tada će se znati eventualni novi suvlasnik Croatia Airlinesa. Osim sa predstavnicima Garude obavljeni su i razgovori sa predstavnicima kineske avio kompanije koji su također iskazali interes za Croatia Airlines. Naravno, tek će se po po raspisu natječaja znati tko je zapravo zainteresiran za hrvatsku nacionalnu avio kompaniju. Dakle, postupak će biti isti kao i za prodaju HŽ Carga.
U traženju kupca za Croatia Airlines predstavnici Ministarstva okrenuli su se Dalekom istoku, gdje su brzo rastuće aviokompanije zainteresirane za tržište Europe, a za to su im potrebne manje aviokompanije.
Etihad je već kupio irsku aviokompaniju Aer Lingus, njemačku Air Berlin te JAT, a sada je u pregovorima za kupnju poljskog LOT-a.
Čvorište u Zagrebu
Njihovim putem kreću i druge dalekoistočne aviokompanije. Eventualnom kupnjom udjela u CA, može se očekivati da bi novi suvlasnik u Zagrebu osnovao glavni hab (čvorište) za Bliski istok, a možda i Afriku.
U tom bi slučaju putnici iz Europe bili transferirani u Zagreb i zatim avionima Croatia Airlinesa dalje prema Bliskom istoku.
U tom kontekstu, iznimno je važna gradnja novog aerodromskog terminala u Zagrebu kojim će se stvoriti preduvjeti za stvaranje haba i povezivanje zapadne Europe s Dalekim istokom avionima Croatia Airlinesa.
Garuda u Europu danas diretno leti jedino u Amsterdam, a za druge destinacije ima codeshare ugovore s drugim kompanijama. Osim o Croatia Airlinesu, ministar Hajdaš Dončić s indonezijskim ministrom prometa razgovarat će i o mogućoj suradnji s tvrtkom Gredelj na području željezničkih vozila, o restrukturiranju željeznica te mogućoj suradnji u cestogradnji.
Certificiranje diploma
S predstavnicima tvrtke Global Putra International Group Hajdaš Dončić će, pak, razgovarati o Zračnoj luci Osijek, za koju su pokazali interes.
S ministrom pomorstva i ribarstva potpisat će se Sporazum o izobrazbi te priznavanju i certificiranju pomorskih diploma. To je važno našim pomorcima angažiranima na stranim brodovima u Indoneziji kako bi mogli tamo nastaviti raditi, odnosno tamo se zapošljavati.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....