Milan Bandić ili Ivo Josipović, pitanje je koje se cijelu nedjelju provlačilo po medijima. Velika će saga završiti danas u ponoć i znat ćemo tko će naslijediti Stjepana Mesića i voditi Hrvatsku slijedećih pet godina.
No, da su se izbori dobivali isključivo glasova internet korisnika, tko bi pobijedio?
Portal netokracija.com napravila je pregled internet aktivnosti u svrhu predizborne kampanje obojice predsjedničkih kandidata i rezultati su u najmanju ruku zanimljivi.
Naime, obojica su se potrudila oko svojeg marketinga i borbe za neodlučne glasove na internetu, no kao i svaki drugi dvoboj, i jedan i drugi kandidat imaju svoje prednosti i mane. Pa počnimo.
Stože Ive Josipovića je za internetsku stranicu svog kandidata odlučilo iskoristiti modificiranu temu Word Press sustava za upravljanje sadržajima dok je stožer Milana Bandića uložio mnogo više u vlastitu stranicu.
- Pohvalno je što Bandić ima jedinstven dizajn, ali ujedno možemo pohvaliti i Josipovića što je uštedio na budžetu za dizajn, a opet ima simpatičnu stranicu - ističe ekipa s netokracije.
Dodaju i kako Bandićeva stranica privlači posjetitelje dok je Josipovićeva 'oku ugodnija'.
Oba su kandidata koristila servis Flickr za pohranjivanje fotografija brojnih događanja tijekom kampanje. Tu je, čini se, Josipović u prednosti jer ima dvostruko više setova slika koji su povezani s pripadajućim člancima i pristojno imenovani. S druge strane, Bandićevim fotografijama nisu ni imena ispravljena pa postoje slike '12_bilje' i slični nazivi.
Kada je riječ o video promociji, tu je, pak, Bandić u prednosti. Dok je Bandić koristio i YouTube i Vimeo za promociju svojih filmića, Josipović se služio samo popularnim 'jubitom'. Međutim, videi SDP-ova predsjedničkog kandidata pregledani su gotovo 100 tisuća puta, a Bandićevi nešto više od 40 tisuća.
- Josipović ima i dva puta više pratitelja na YouTubeu, iako se radi o simboličnim brojkama od desetaka korisnika. Na žalost, Bijesprvi nije aktivan ovih dana, da im pokaže kako se to radi - objašnjavaju u netokraciji.
Na popularnom Twitteru, oba su kandidata imala svoje profile. Josipović je imao više pratitelja i bio svrstan u više Twitter lista.
- Twitter je najbrža i najaktivnija društvena mreža koja od kandidata i njihovih stožera traži stalan, svakodnevan angažman. Oba kandidata razočaravajuća su po interakciji na Twitteru. Dok je Bandić samo jednom nešto odgovorio, Josipović je to učinio barem nekoliko puta - dodaju na netokraciji.
Predsjednički su se kandidati promovirali i putem Facebooka. Obojica su imali vrlo popularne fan stranice s više od 20 tisuća fanova svaki. I tu je Josipović bio nešto popularniji, no i Bandićev je stožer bio vrlo aktivan.
- Bandićevi statusi imaju od tridesetak do maksimalno 100 komentara, Josipovićevi vrlo često prelaze i 300, pa i više od 500 komentara. Čini se da je Josipović ipak popularniji na 'fejsu' - ističu na netokraciji.
Sagledajući cijeli spektar predizborne kampanje na internetu, oba su kandidata bila vrlo aktivna. No, da su mogli bolje, mogli su.
- Ukoliko ćemo se ravnati prema internet prisustvu i popularnosti, treći hrvatski predsjednik bit će Ivo Josipović - zaključuju na netokraciji.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....