Najbolji istarski turistički projekti i događaji u 2023. godini bili su nova vinarija obitelji Tomaz u Motovunu, vinski event Concours Mondial de Bruxelles - Istra 2023, projekt SeaStar Hero by DiveOUT Poreč te promotivni film Playful Memories (Your Perfect Playground). Svi su oni sinoć u pulskom hotelu Brioni dobili Zlatnu kozu - Capra d‘oro, godišnju turističku nagradu koju od 1994. godine dodjeljuje Turistička zajednica Istarske županije za izuzetan doprinos na području marketinških aktivnosti u turizmu Istre, posebno na području unaprjeđenja proizvoda i području turističke promocije za aktivnosti, proizvode i projekte s područja Istarske županije.
Na ovaj način Turistička zajednica Istre želi odati priznanje idejama, projektima i manifestacijama koje su svojom originalnošću, značajem i dosegom unaprijedile imidž Istre kao kvalitetne turističke destinacije, a sve to s ciljem motiviranja privatnog i javnog turističkog sektora za poboljšanje kvalitete promocije te priznavanja uloženih napora od strane sudionika u promociji destinacije kroz prikaz najboljih dostignuća u turizmu Istre.
Za najbolji inovativni proizvod proglašen je projekt SeaStar Hero by DiveOUT Poreč, čiji su autori Turistička zajednica Grada Poreča i Sonda, a priznanje su preuzeli direktor porečke Turističke zajednice Nenad Velenik i u ime Sonde Jelena Fiškuš i Sean Poropat.
Inovativan u globalnim okvirima, ovo je projekt koji na zabavan način nudi posjetiteljima plaža da istraže podmorje Jadrana, zabavljaju se i sudjeluju u uklanjanju sitnog otpada iz mora. Na plažama u Poreču gosti su ovog ljeta mogli preuzeti opremu za čišćenje i upustiti se u aktivnost ronjenja na dah te istovremeno prikupljati otpad na koji naiđu. Kao nagrada, svakom sudioniku uručena je majica koja je uz to na jedan dan osigurala i dodatne pogodnosti u ugostiteljskim objektima u gradu.
U manje od 3 mjeseca na samo 5 lokacija je više od tisuću sudionika iz mora izvuklo 4.500 predmeta. Projekt su podržala čak 54 ugostiteljska objekta u gradu, a svi su zajedno pokazali kako se na kreativan način mogu povezati domaćini i posjetitelji u zajedničkom cilju očuvanja čistog mora za sadašnje i buduće generacije. U planu je širenje projekta diljem priobalja.
Kao najbolji turistički proizvod proglašen je novi vinski podrum obitelji Tomaz, a nagradu je preuzeo vinar Klaudio Tomaz. Nova atraktivna vinarija smještena u podnožju Motovuna ostvarenje je dugogodišnjeg sna obitelji Tomaz. Moderan i suvremeno opremljeni podrum motovunske vinarije ubraja se u najznačajnije investicije u sektoru vinarstva i logičan je slijed razvoja obiteljske vinarije koja spada među najnagrađivanije u Hrvatskoj. Veliki vinski podrum, u neposrednoj blizini obiteljske kuće Tomaz, s predivnim pogledom na motovunski pejzaž, nudi i edukacijsko-degustacijsku dvoranu te prodajno-izložbeni prostor. Paralelno s početkom izgradnje novog podruma, vinarija Tomaz je u 2022. godini priredila rebrending vizualnog identiteta „Vina van okvira“, koji kroz vinske etikete, odnosno četiri linije vina, promovira Motovun kao destinaciju: pjenušava vina (Rijeka Mirna), svježa vina (Motovunsko tlo), odležana vina (Motovunska šuma) i premium vina (Bijeli tartuf).
Najbolji projekt u kategoriji vizualnih komunikacija je promotivni video Playful Memories (Your Perfect Playground), a priznanja su preuzeli Bernard Musulin, voditelj projekata u Maistri i predstavnik klastera turističkih zajednica Rovinj-Rovigno, Kanfanar, Bale-Valle, Svetvinčenat i Vrsar te Sanel Isanović, kreativni direktor Levela52 Inspirativni film prikazuje raznolikost outdoor aktivnosti u prekrasnom okruženju Istre. Prateći četiri različite skupine ljudi, film istražuje svijet penjanja, vožnje kajakom, trail trčanja i nordijskog hodanja. Cilj filma je inspirirati i privući zaljubljenu publiku u outdoor sportove, potičući ih da istraže prirodne ljepote, povijesne lokalitete, raznolikost avantura na području destinacija Rovinj, Vrsar, Bale, Svetvinčenat i Kanfanar. Dok pratimo pripreme i iskustva protagonista, film prenosi osjećaj pustolovine i zajedništva među ljubiteljima prirode. Slogan „Your Perfect Playground“ poziva gledatelje da se pridruže toj zajednici ljubitelja prirode i sami dožive čaroliju Istre kroz outdoor aktivnosti.
Za najbolji event u 2023. godini nagrađen je 30. Concours Mondial de Bruxelles - Istra 2023 koje je održano u svibnju nakon Vinistre, uz 320 ocjenjivača iz 50 zemalja među kojima i 14 hrvatskih. Od 10. do 14. svibnja ocijenili su 7.504 uzoraka vina, ali i posjetili Nacionalni park Brijuni, Vodnjan, kušali maslinova ulja i posjetili više od 20 istarskih vinarija te su imali priliku upoznati krajolik i gourmet ponudu Istre. CMB direktno utječe na turistički, gospodarski i vinarski sektor zbog svojeg globalnog značaja, a Istra je domaćinstvom najprestižnijeg vinskog natjecanja dobila i vinske ambasadora koji su nakon obilaska poluotoka i istarskih vinarija bili impresionirani autohtonim sortama, gourmet ponudom, kulturnom baštinom i prekrasnim pejzažima. Ovakav vinski event u Istri i Hrvatskoj još nije dogodio pa se može reći da je ovo Liga prvaka vinskog svijeta.
Organizaciju eventa potpisuje Udruga vinara i vinogradara Istre Vinistra, a nagradu je u ime cijelog tima preuzeo predsjednik Vinistre Luka Rossi.
Nagrade laureatima uručio je predsjednik Turističke zajednice Istarske županije, župan Boris Miletić. Javni poziv za prijavu kandidatura objavljen je povodom Svjetskog dana turizma u godini u kojoj istarski i hrvatski turizam ispisuju povijesne brojke i nastavljaju razvijati iznimne projekte. Kandidature je ocjenjivalo Povjerenstvo u čijem su radu sudjelovali Boris Miletić, predsjednik TZ Istarske županije, Barbara Ban, novinarka Jutarnjeg lista, Sara Prenc iz Studia Tumpić/Prenc, Milan Pavlović, novinar Glasa Istre, Boris Žgomba, član Turističkog vijeća TZ Istarske županije i Denis Ivošević, direktor Ureda Turističke zajednice Istre.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....