ZAGREB - Jedna od najvećih svjetskih turističkih kompanija TUI Hotels&Resort u Hrvatskoj vidi veliki potencijal za rast, a iako već dugo prati događanja u hrvatskom turizmu tek sada je sazrelo vrijeme da se u njega i aktivno uključe, pa i s mogućim ulaganjima.
Istaknuo je to danas u Zagrebu u sklopu regionalne hotelsko-investicijske konferencije Adria Hotel Forum (AHF) direktor TUI Hotels&Resorta Neil Evans objasnivši da u većini zemalja u kojima djeluju traže lokalne partnere s kojima razvijaju biznis.
Sada su i u Hrvatskoj našli kvalitetne partnere, uključili se u grupaciju Karisma Hotels Adriatic-KHA (Agrokor, meksički hotelski lanac Karisma i TUI) te vide mogućnost da broj turista koje dovode u Hrvatsku sa sadašnjih oko 100 tisuća u idućih par godina povećaju na oko 500 tisuća, kaže Evans.
Za to su im do sada nedostajali adekvatni hotelski kapaciteti, kojih će, kako vjeruje, biti u idućih nekoliko godina, pri čemu ih posebno zanimaju područja Dubrovnika, Splita i Pule na koja sa svojim zrakoplovima (imaju ih ukupno 100-ak) mogu dovoditi turiste iz cijelog svijeta.
Smatra i da hrvatskom turizmu dugoročno gledano trebaju veliki igrači poput TUI-ja, kao i da će se kao i u drugim zemljama u kojima rade uz pomoć lokalnih partnera riješiti i problemi vlasništva te drugi koji opterećuju njihov ulazak na tržište.
Probleme vlasništva nad zemljištem kao jednim od glavnih problema koje opažaju investitori u Hrvatskoj izdvojila je na Forumu i konzultantica jedne od većih konzultantkih kuća u svijetu, HVS London Arlett Oehmichen naglašavajući da je je čisto vlasništvo ključno za investicije.
Slijedom razgovora sa klijentima o Hrvatskoj vjeruje da će biti i ulaganja, ali investitori pritom traže i više sigurnosti, kao i 'prijateljski' odnos prema investicijama, što se u Hrvatskoj, kako je kazala, još ne vidi za razliku od nekih drugih zemalja u regiji, poput Crne Gore i Srbije.
Previše je i papirologije i netransparentnosti, čini se kao ni da uvjeti nisu jednaki za sve, a investitorima uz to u Hrvatskoj nije lako naći ni kvalitetnog lokalnog partnera za biznis.
Klijenti joj često govore da je u Hrvatskoj problem i ako zapošljavaju ljude izvana/strance jer se misli kako trebaju raditi samo s domaćima, a pitaju se i kako kad se zna da u hrvatskom turizmu nedostaje stručnjaka ili su otišli raditi u inozemstvo.
Sve to treba mijenjati, upozorila je Oehmichen dodajući i da bi se u promociji trebale više koristiti društvene mreže.
Na to je direktorica Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice (HTZ) Meri Matešić kazala da HTZ u svom radu dosta pažnje i novca posvećuje online marketinškim alatima i kanalima, kao i da je Facebook stranica HTZ-a "Love Croatia" jedna od najposjećenijih među hrvatskim stranicama s više od milijun fanova/sljedbenika.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....