U Koprivničkom poduzetniku, poslovnom inkubatoru grada Koprivnice, registrirano je 17 poduzetničkih startupa, od kojih je jedan proglašen dobitnikom nagrade za najbolji startup godine na Voogle konferenciji.
Radi se o tvrtki Nanodiy Saše Miklošića i Zorana Sušnja, koji su osmislili revolucionaran način tiskanja uzoraka na tekstil koristeći običan kućni printer i termo prešu. Svojom inovacijom uzdrmali su tiskarsku industriju te drastično smanjili trošak grafičarima.
- Mi smo s gotovim proizvodom zapravo krenuli prema grafičarima i tom tržištu, koje je je dobro prihvatilo Nanodiy. U međuvremenu, počeli su nam se javljati i drugi kupci na koje mi nismo obraćali mnogo pažnje poput butika, suvenirnica, galerija, sportski klubovi, škole, dizajneri itd. Shvatili smo da nam je tržište puno veće nego što smo očekivali - kaže Saša Miklošić.
Milijun kuna prihoda
Nanodiy tehnologija bazirana je na proizvodnji tekstilnih boja s vezivnim sredstvom koje se aktivira uz pomoć stabilizatora boje. U dodiru sa stabilizatorom boje i djelovanjem temperature vezivna sredstva se aktiviraju i vežu pigment boje na koju se apliciraju. Pojednostavljeno, tehnologija omogućuje vezivanje boje na pamučne materijale s vrlo visokim postotkom vezivosti i jeftinom izradom. Ideja za Nanodiy nastala je iz dugogodišnjeg iskustva s nedostacima u tiskarskoj tehnologiji.
U posao su krenuli prije tri godine sa 30 tisuća kuna sredstava, a ove godine očekuju prihod od najmanje milijun kuna.
- Surađivali smo s mnogo tiskara i vidjeli nedostatke trenutne tehnologije. Malo smo se zaigrali, gotovo tri godine, kombinirajući različite tehnologije. Otisnuli smo ogromne količine majica dok nismo uskladili potrebnu formulaciju boje, stabilizatora i završnog sloja papira koji danas funkcionira vrlo dobro u Nanodiy tehnologiji - tvrdi Saša.
S obzirom na to da je Nanodiy vrlo jednostavna tehnologija te ne zahtijeva gotovo nikakva grafička predznanja, za tisak na tekstil, vrećice, kišobrane može se koristi najobičniji kućni printer koji košta oko 1000 kuna i termo preša koja se na tržištu može nabaviti za 3000 kuna. Cijena početnog repromaterijala je oko 1000 kuna, tako da je za pokretanje biznisa, tvrde u Nanodiyu, dovoljno 5000 kuna. Otisak printan posebnom bojom tiska se na transfer papir, koji je razvijen s vrlo niskim slojem upojnosti koji omogućava zadržavanje kapljice boje na površini papira, a podložna struktura papira i vrlo niska površinska napetost kapljice boje omogućuju vrlo precizno pozicioniranje kapljice tinte na transfer papiru.
Još jedna inovacija
Ta inovacija, tvrde, ove godine mogla bi im donijeti čak milijun kuna. O prihodima koje su već ostvarili, kaže, ne može se još govoriti jer su većinu sredstava reinvestirali u promociju i nabavu novih sirovina potrebnih za razvoj novih proizvoda. Međutim, ove jeseni na jednom od sajmova planiraju predstaviti još jednu jednu inovaciju vezanu uz tisak koja će biti još bolje prihvaćena na domaćem i inozemnom tržištu.
Cilj je izaći na strana tržišta
Prošle godine zacrtali su izlaganje na tri veća sajma, u Beogradu, Frankfurtu i Milanu, no zbog prvog mjesta na Voogle konferenciji otvorila im se prilika i za izlaganje u Istanbulu.
- To nas veseli jer je Turska dobro tekstilno tržište. Posljednjih šest mjeseci uložili smo poprilično novca u izlazak na strana tržišta, od osmišljavanja dizajna, izrade promotivnih materijala do izlaganja na sajmovima - kaže Saša.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....