SISAK - U pet hrvatskih gradova: u Zagrebu , Rijeci, Splitu, Osijeku i Sisku, sindikat INAŠ organizirao je nacionalnu sindikalnu akciju sa ciljem upozorenja hrvatske javnosti na sustavno pretvaranje INE u MOL-ovu podružnicu.
Pod sloganom “INA radi, MOL se gradi”, djelatnici INE prali su automobilska vjetrobranska stakla na ulicama ovih pet gradova, te dijelili vozačima i ostalim sudionicima u prometu gume za žvakanje aludirajući da će pranje automobila i prodaja žvakaća uskoro biti jedini njihov posao.
Zlatko Marčec, sindikalni povjerenik INAŠ-a u Sisku istaknuo je da se MOL-ove rafinerije u Mađarskoj moderniziraju, baš kao i MOL-ova prodajna mreža, dok se ININE rafinerije nisu modernizirale, a umjesto modernizacije, maloprodajna mreža ide u privatizaciju, odnosno dijelit će se benzinske u franšizni najam.
- Sustav franšiza se nigdje nije pokazao dobrim rješenjem za benzinske postaje, posebice ne za radnike maloprodajne mreže, kojima će prava i plaće biti prepolovljene, a mnogi će na zavod za zapošljavanje, rekao je Marčec.
Posebno se osvrnuo na stanje u Rafineriji nafte Sisak, koja je do prije tri godine prerađivala više od dva milijuna tona nafte, a sada je plan 500.000 tona godišnje, i teško da će ove godinje biti ostvaren.
- Hrvatske rafinerije ne rade ili rade s petinom kapaciteta, a Hrvatska uvozi ogromne količine benzina i drugih naftnih derivate. Sada uvozimo iz Mađarske i motorna ulja, jer je rafinerija ulja u Rijeci zatvorena, a u Zagrebu je ona postala samo mješaonica MOL-ovih ulja, rekao je Marčec.
Poručio je kako je kranje vrijeme da hrvatska Vlada kaže dosta, jer će bez rafinerija INA uskoro postati drogerija, a zaposlenici INE bit će ulični prodavači guma za žvakanje i stručnjaci za pranje automobilskih vjetrobrana, rekao je Marčec.
Ina odgovara sindikalcima: Novi model donosi konkurentnost
Reagirajući na današnju akciju Sindikata Inaš protiv plana Inine Uprave da se benzinske crpke daju u franšizu privatnim poduzetnicima, iz Ine su poručili da "novi operativni model Inine maloprodaje donosi konkurentnost".
Sindikalci su u pet hrvatskih gradova prali prozore na automobilima i dijelili žvakaće gume, nezadovoljni planom Uprave o davanju u franšizu benzinskih postaja, jer tvrde da se time Inu pretvara u Molovu podružnicu koja će se jeftino riješiti trećine zaposlenih i zatvoriti više od sto crpki.
Iz Ine su pak priopćili kako nedavno pokrenuti natječaj pruža priliku za izgradnju vlastite tvrtke, a takav model je uobičajena poslovna praksa koja se koristi već desetljećima u naftnoj industriji i koja se pokazala vrlo uspješnom u mnogim europskim naftnim kompanijama.
Podsjećamo da bi pilot projekt "Postanite poduzetnik" trebao obuhvatiti 20 benzinskih postaja, od ukupno 393 u Hrvatskoj, koje bi se dale na upravljanje najboljim kandidatima, stoji u priopćenju.
"Držimo da će takav model kompaniji omogućiti postizanje veće konkurentnosti, te da se na taj način osigurava dugoročna održivost maloprodajnog poslovanja i njezin rast i razvoj na domaćem i regionalnom tržištu".
Cilj pilot projekta je postizanje još veće kvalitete poslovanja maloprodajne mreže. Na poziv za prijavu na natječaj javio se veliki broj kandidata, što pokazuje kako je naša namjera prepoznata i podržana od budućih poduzetnika, a to je i bio cilj kampanje, kaže se u priopćenju.
Što se tiče akcije Sindikata Inaš, iz Ine podsjećaju da u toj naftnoj kompaniji djeluju ukupno četiri sindikata, pa bi bilo dobro čuti i mišljenje ostalih sindikata. ( Hina)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....