KREĆU VLAKOVI

IDS: Europskim amandmanima otvoren put za najveća ulaganja u željeznicu

‘U Europskom parlamentu uspjeli smo progurati uključenje Hrvatske na dodatne koridore te nove željezničke i cestovne pravce‘

Ilustracija

 Dusko Marusic/Cropix

Zastupnik IDS-a u Europskom parlamentu Valter Flego i čelnik IDS-a Dalibor Paus poručili su u nedjelju u Puli da je nakon nedavnog prihvaćanja Flegovog amandmana na Odboru za promet i turizam Europskog parlamenta otvoren put za najveća ulaganja u hrvatsku željezničku infrastrukturu.

"U Europskom parlamentu uspjeli smo progurati uključenje Hrvatske na dodatne koridore te nove željezničke i cestovne pravce, poput spajanja Istarskog ipsilona na slovenske autoceste", rekao je Flego na konferenciji za novinare u Puli, zaključivši da sad zaista možemo krenuti u istinsku revitalizaciju istarskih i hrvatskih željeznica.

Nedavnim prihvaćanjem amandmana Valtera Flega na Odboru za promet i turizam Europskog parlamenta u sklopu revizije europske prometne mreže (TEN-T), Hrvatska, kažu u IDS-u dobiva pristup za cijeli niz novih dionica iz 26 milijardi eura vrijednog Fonda za povezivanje Europe i mogućnost financiranja novih prometnih projekata.

Predsjednik IDS-a Paus naglasio je da donesena ključna odluka za istarske i hrvatske željeznice i prometnice.

"Prije godinu dana znali smo da bez pozicije na europskoj prometnoj karti nema novaca, ni modernizacije prometne infrastrukture, niti konkurentnosti, kao ni brže povezanosti s ostalim zemljama, istaknuo je Paus.

Ustvrdio je da je revizija europske prometne mreže "naša najveća šansa da ubrzamo korak i vlakove" jer će se Hrvatska time konačno bolje povezati sa Slovenijom i Italijom, cestom i željeznicom. Osim toga, smatra on, to znači i spoj Istarskog ipsilona na slovenske autoceste te željeznički spoj Pule i Trsta, preko Slovenije.

Paus pozvao Vladu da pripremi projekte

Predsjednik IDS-a smatra da je to ogroman uspjeh za Istru, kao i za cijelu Hrvatsku, na koju se odnose ostali prometni prijedlozi, poput novog željezničkog pravca Zagreb - Maribor - Graz, riječke luke koja će konačno dobiti jednak status kao ostale luke na Jadranu, te Splita kao ulaznih vrata na Mediteranskom koridoru.

Paus je zaključio da novac neće biti problem, ali i upozorio da ne smije biti kašnjenja u pripremi projekata od strane Vlade i nadležnog ministarstva te HŽ-a.

Vladu je pozvao da da vodi računa o tome da na vrijeme imamo spremne projekte za nove dionice na europskim koridorima jer ćemo u suprotnom novac vraćati i dalje se voziti vlakom 45 kilometara na sat, odnosno preko 20 sati iz Pule do Zagreba

Zastupnik u EP i jedini hrvatski član Odbora za promet Flego istaknuo je da je iznimno zadovoljan usvajanjem njegovih prijedloga s gotovo stopostotnom većinom, s 44 od ukupno 45 glasova na Odboru za promet.

Smatra da je to veliki korak u rješavanju problema zapuštene željeznice u Istri.

Nakon deset godina rada liberalnih hrvatskih zastupnika s ponosom možemo reći da se bližimo ostvarenju onoga što smo do prije koju godinu smatrali neostvarivim - Hrvatska na četiri europska koridora i 26 milijardi eura iz Instrumenta za povezivanje Europe", zaključio je Flego.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
02. studeni 2024 08:10