Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje (HZZO) prije desetak je dana otvorio e-mail adresu Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite., na koju osigurane osobe mogu poslati prigovor ako ne mogu uspostaviti kontakt s ordinacijama primarne zdravstvene zaštite. Kako objašnjavaju u HZZO-u, razlog tomu je što su Ministarstvo zdravstva i Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje u razdoblju od početka epidemije COVID-19 učestalo zaprimali prigovore osiguranika u vezi s otežanim ostvarivanjem zdravstvene zaštite u ordinacijama izabranih doktora primarne zdravstvene zaštite zbog nemogućnosti uspostave kontakta s ordinacijama osobno ili e-mailom i telefonom, piše Glas Slavonije.
Neki su i hvalili liječnike
"Pritužbe su nam stizale na različite mail adrese u Ministarstvu i HZZO-u te telefonom. Zbog toga je 30. studenoga otvorena jedna, objedinjena mail adresa, Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite., na koju se osigurane osobe mogu javiti i napisati s kojim se problemima susreću prilikom pokušaja komuniciranja sa svojim izabranim doktorima. S obzirom na to da su dosadašnje pritužbe često bile manjkave, anonimne i s nedostatkom informacija koje bi nam pomogle u rješavanju problema, naglasili smo kako, pišući nam na novu mail adresu, osigurane osobe trebaju navesti sve one podatke koji su nam potrebni kako bismo im pomogli u ostvarivanju prava na zdravstvenu zaštitu u ordinacijama izabranih doktora. U prigovoru je potrebno navesti osobne podatke (ime i prezime, OIB i telefon za kontakt) te ime i prezime izabranog doktora", objašnjavaju iz HZZO-a.
Od uspostave nove e-mail adrese do 9. prosinca zaprimljeno je ukupno 508 pritužbi, od kojih su 104 pritužbe sadržavale sve potrebne podatke, te su proslijeđene u nadležno postupanje.
"Većinom se građani žale na nemogućnost uspostavljanja kontakta s izabranim doktorom opće odnosno obiteljske medicine, te zbog toga na otežanu dostupnost zdravstvene zaštite, kao i na lošu organizaciju rada pojedinih domova zdravlja i ostalih ugovornih ordinacija. Također, pojedine osigurane osobe iskoristile su priliku te su preko ove e-mail adrese pohvalile rad svojih izabranih doktora obiteljske medicine", naglašavaju iz Službe za odnose s javnošću HZZO-a.
Inače, liječnici obiteljske medicine nisu oduševljeni tim potezom HZZO-a, pa je Koordinacija hrvatske obiteljske medicine nakon otvaranja linije priopćila da zdravstvena administracija, daleko od prve crte obrane od COVID-a, čini nepotreban pritisak na liječnike i pacijente te je HZZO-u poručila "neka otvori telefonsku liniju na kojoj se može žaliti na njihov rad". "Zdravstvena administracija, uljuljkana u svoje položaje, daleko od prve crte obrane od COVID-a, svakodnevno radi nepotreban pritisak na liječnike i pacijente, umjesto da su pravodobno organizirali sustav, osigurali pametna informatička rješenja kojima će olakšati rad epidemiolozima, obiteljskim liječnicima i primarnoj zdravstvenoj zaštiti", navodi se u priopćenju Koordinacije hrvatske obiteljske medicine (KoHOM), javlja Glas Slavonije.
'Nametnuta dodatna opterećenja'
KoHOM smatra kako HZZO-ova zdravstvena administracija "traži žrtvu za svoj nerad", a liječnici obiteljske medicine svakodnevno upozoravaju na opterećenost sustava, gužve u ordinacijama, zbog kojih ne mogu odmah odgovoriti na telefonske pozive svojih pacijenata. Administracija, ističe KoHOM, proziva liječnike za (ne)javljanje na telefon i nedovoljan trud i rad te najavljuje sankcije i otvara telefone za pritužbe na njihov rad. HZZO je, tvrdi KoHOM, šutke prihvatio sva nametnuta dodatna opterećenja obiteljskim liječnicima koja su došla s pandemijom
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....