HŽ Infrastruktura kreće u prodaju svoje jedine tvrtke kćeri - Pružnih građevina. Riječ je o tvrtki koja se bavi remontom kolosijeka, izradom i montažom čeličnih mostova i čeličnih konstrukcija u zakovanoj izvedbi, izmjenom i montažom ležajeva mostova, ugradnjom željezničkih provizornih mostova, sanacijom željezničkih tunela, usjeka, mostova, gradnjom perona i uređenih površina u željezničkim kolodvorima itd. Tvrtka zapošljava 1500 radnika.
Poziv za dostavu neobvezujućih ponuda bit će objavljen do kraja studenoga ove godine, a potpisivanje ugovora o kupoprodaji poslovnog udjela u društvu Pružne građevine očekuje se početkom lipnja 2014., rekli su nam u HŽ Infrastrukturi. Nisu nam, međutim, željeli otkriti koliko bi novca mogli dobiti za prodaju Pružnih građevina “jer bi ta informacija mogla utjecati na cijenu potencijalnih ponuditelja”. No, prema neslužbenim informacijama, očekuje se minimalno 250 milijuna kuna. Taj novac neće ići u državni proračun, nego će pripasti HŽ Infrastrukturi.
U HŽ Infrastrukturi nisu željeli otkriti ni poslovne rezultate tvrtke, nego su samo rekli da posluju pozitivno. Prema dostupnim podacima, tvrtka je prošlu godinu završila s dobiti od 2,5 milijuna kuna, a prihodi su joj bili 60,8 milijuna kuna, što je za 8,3 posto manje negoli prije godinu dana.
Riječ je o tvrtki koja je specijalizirana za izvođenje radova na željezničkoj infrastrukturi, a prema riječima predsjednika Uprave HŽ Infrastrukture Darka Peričića, Pružne građevine “već sada imaju ugovorene poslove za 2014. godinu u iznosu od milijardu kuna, pa će novi vlasnik na taj način ući u važan segment građevinskih poslova u željeznici. Odluka o prodaji donosi se u trenutku kada će HŽ Infrastruktura raspisati natječaje za poslove u vrijednosti oko milijardu eura godišnje. U sljedećih sedam godina vrijednost radova mogla bi iznositi oko 50 milijardi kuna.
Osim toga, financiranje je osigurano kroz fondove EU, Svjetsku banku i Europsku banku za obnovu i razvoj. No, sve to nije natjeralo vodstvo HŽ Infrastrukture, a u konačnici ni nadležno Ministarstvo prometa da razmisle je li baš sad potrebno krenuti u prodaju tvrtke. Zanimljivo je da se prodaje cjelokupna tvrtka, a da si država ne ostavlja ni minimalnih 25 posto vlasništva. U HŽ Infrastrukturi kao razlog prodaje pomalo lakonski odgovaraju “ procijenjeno je da će privatni oblik vlasništva biti efikasniji”.
Predsjednik Uprave Darko Peričić i prije je tvrdio da se u HŽ Infrastrukturi ne namjeravaju baviti građevinskim poslom te da će privatni vlasnik biti organiziraniji i kvalitetniji. Za razliku od HŽ Infrastrukture i države, potencijal tvrtke Pružne građevine već su prepoznali privatni investitori. Potvrđuju to i u HŽ Infrastrukturi: “S obzirom na vrstu djelatnosti koje tvrtka obavlja i predviđena ulaganja u željezničku infrastrukturu, očekuje se velik interes”. O privatizaciji tvrtke Pružne građevine počelo se razgovarati još na proljeće.
Tada se oglasio Marko Gašpar, član NO-a HŽ Infrastrukture.
- Tko će biti odgovoran za eventualne nesreće koje bi se mogle dogoditi zbog nekvalitetnog održavanja željezničke infrastrukture? Svaki član Nadzornog odbora koji da suglasnost bez detaljne analize posljedica izdvajanja dijela Održavanja, a u konačnici i njegove privatizacije, snosit će ne samo moralnu nego i kaznenu odgovornost - upitao je tada javno Gašpar.
Još prije, u veljači ove godine, tvrtki su pridružena društva Remont i održavanje pruga d.o.o. i Posit d.o.o., čime je HŽ Infrastruktura “počistila svoj portfelj tvrtki kćeri i na taj način obavila dio restruktuiranja”.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....